Köpa rejshoj. Samåka t Tyskland. Ruhr typ...

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Hoj
R1 -08
Hej Glada Volkens!

Har spanat in moppe i tyskland. E nog lite nära att åka dit o inhandla under hösten (inom 3-6 veckor).

Skulle gärna haft med någon o snacka skit med som också skall inhandla prylar/moppe där nere. Transiten funkar, finns säkert andra fordon som skulle funka också...

/Erik

jorpes skrev:
Hej Glada Volkens!

Har spanat in moppe i tyskland. E nog lite nära att åka dit o inhandla under hösten (inom 3-6 veckor).

Skulle gärna haft med någon o snacka skit med som också skall inhandla prylar/moppe där nere. Transiten funkar, finns säkert andra fordon som skulle funka också...

/Erik

Vad ska du ha??????

magnus_moss skrev:
Vad ska du ha??????
Jag snackade med Jorpes igår kväll, han va helt lyrisk och berättade om Gretchens S&M klinik i Ruhr, därför blev jag förvånad att Jorpes har råkat hitta en hoj i samma område.

Vart hittar ni hojar i tyskland. Har kollat på mobile.de men hittar inget bra.

jorpes skrev:
Ja visst kan jag ta med grejer åt andra om det finns önskemål. Bara jag slipper sitta ensam i bilen så...

Om jag hittar något bra så är det inte omöjligt att man kanske hakar på, om det är ok?

Medin skrev:
Om jag hittar något bra så är det inte omöjligt att man kanske hakar på, om det är ok?

Såklart det e ok. Det är ju därför tråden finns. Vi blir 3 i så fall. Bara sköjj!

e

Medin skrev:

Åk ner till Hockenheim till finalen den 26/9 i IDM och köp Jörg Teucherts MV Augusta IDM-Superbike! Är den redan såld så hade jag nog velat ha Michael Schultens Alpha Technik Honda istället. Bättre hojar är nog svårt att få tag i Tyskland.. :tummenupp :)

Axxexs skrev:
Åk ner till Hockenheim till finalen den 26/9 i IDM och köp Jörg Teucherts MV Augusta IDM-Superbike! Är den redan såld så hade jag nog velat ha Michael Schultens Alpha Technik Honda istället. Bättre hojar är nog svårt att få tag i Tyskland.. :tummenupp :)

Har har ju t.o.m vunnit rejs på MV:n. Ball!

oscar skrev:
Däremot inte billigare... :D

Han skrev ju att han ville ha en "bra hoj"! Inte nått om att det skulle va billigt va? :va
Bra hojar brukar inte va billiga lixom....

Såg att han ville visst ha en 600cc... Kai-Börre har en Kawasaki som går bra! :)

Don Quixote skrev:
Tror det lutar åt standard för Jorpes del...

Oki! Jag tänkte på Medin! Var han som vill ha en "bra hoj". :rolleyes:

Hur är det då med att skaffa en standardhoj för Jorpes i Tyskland? Har dom inte iaf haft mycket hårdare avgaskrav än övriga europa? Vet att vissa mc-modeller funnits i tysk-version och att dom då har haft lite mindre effekt pga det. För att tävla i standardklass så ska ju mc:n dessutom vara i samma skick som modellen importeras i något nordiskt land. Så att han vet om det är något speciellt han ska kolla på..

Axxexs skrev:
Hur är det då med att skaffa en standardhoj för Jorpes i Tyskland? Har dom inte iaf haft mycket hårdare avgaskrav än övriga europa? Vet att vissa mc-modeller funnits i tysk-version och att dom då har haft lite mindre effekt pga det. För att tävla i standardklass så ska ju mc:n dessutom vara i samma skick som modellen importeras i något nordiskt land. Så att han vet om det är något speciellt han ska kolla på..

Väldigt många hojar är strypta till 98 hästkrafter eftersom det är en försäkringsklass under 98hk och en annan över 98hk. Men annars ska det inte vara nån skillnad mellan tysk o svensk modell.

Axxexs skrev:
Oki! Jag tänkte på Medin! Var han som vill ha en "bra hoj". :rolleyes:

Intressant tankeställning. Jag går dock på DQ:s linje, hojarna brukar vara samma o strypningarna brukar vara ganska enkla att pilla bort (om det sitter sådana).

Men om du känner till att Yamaha, Suzuki, Honda 600 cc hojarna på något sätt skiljer svenska (av väsentlighet, typ inte att backspegeln är tjockare på tyska hojar för att de skall kunna hänga matkassen där) så är jag mer än tacksam för den infon.

Tack tack /E

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back