Don Danielsan
Ny medlem
Sugen på en r1 00-01 blå/vit för ett schysst pris om någon känner nån som känner nån... vill ha en krångelfri hoj som gått max 3000 mil.
Nåt man ska akta sig för?
Nåt man ska akta sig för?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
min e snart till salu om 2 månader eller så
Du vill hinna köra lite till med den innan du säljer?
blir nog svårt att hitta en prisvärd R1.a -00-01.a som gått ÄRLIGA 3000mil.
R1.a -98-01 är ju kända för växellådeproblem o hög oljeförbrukning speciellt de som gått lite hårt...
mvh.T
Växellådsproblemet ska väl vara åtgärdat på garantin?
De åtgärdade hojarna har får stjärnor stämplat före & efter ramnumret.
R1 är ju rena stridsvagnarna, dom är ju överlägset den mest bankörda hojen så det förklarar ju att det finns slitna exemplar men jämför man en "normalkörd" R1 med dito från andra märken så tror jag inte alls det är någon skillnad.
det var väl 98-99 som det felet var känt. , dock så vet jag flera -00-01.or som haft knas me växellådorna. , slitna ingrepp som kastar ur växlarna etc.
R1.a känns ju mera smidig som banhoj än gixxer 1000 men på vägen känns gixxern bättre.
mvh.T
hög oljeförbrukning på både R1.a o Thunder ace är ju välkända fel efter 3000-4000mil. speciellt vid hårdare belastning.
men visst... , smidig banhoj för att vara runt 10 år gammal.
mvh.T
Jag sålde min R1 1999 i höstas, den hade gått på bana i tio år (2300 mil) med yoshikammar och trycksatt luftburk - och den har fortfarande originalmotorn kvar, den drog knappt en droppe olja och växlarna satt helt perfekt. Renoverade den i början av året men behövde knappt röra motorn som var i perfekt skick. Om den honats eller fått ny växellåda vet jag inte, men jag körde den själv två år på bana och den svek mig aldrig![]()
Men sen finns det som sagt dom som kör dragrace vid varje rödljus, wheela/stoppies och annat hÄfftigT - då sliter det klart på grejerna men det spelar nog ingen roll vilken hoj det handlar om då.
Det hänger nog mest ihop med att Rettan alltid har varit en poppis korvmojshoj, som det har uiiilats flitigt med, rödljusraceats med och växlar har stampats i på fel sätt och det har gett rundade ingreppsklackar och då är det inte så konstigt att växlarna hoppar ur. Men å andra sidan så är det inga problem att köra sönder vilken låda som helst med rätt misshandel. Du kan skrota en stridsvagn om du bara vill, eller få en rem-Daf att gå två varv runt jordendet var väl 98-99 som det felet var känt. , dock så vet jag flera -00-01.or som haft knas me växellådorna. , slitna ingrepp som kastar ur växlarna etc.
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon
Foto: Andreas Johansson ... |
|
![]() |
Custom Bike Show 2025
Den 7 juni var det åter dag... |
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar
Statistik från försäkringsb... |
|
Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar
Trendbrott: Statistik från ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |