Köpa ny mobil.

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
Svart med trampor.
Nu är det så här att jag behöver en ny mobil, för jag var i Turkiet tills för några timmar sen och kom hem utan mobil för jag solde min 6230 till en turk som så gärna ville ha den.

Så då behöver jag ju självklart en ny mobil, förslag på en bra mobil motages tacksamt , och då menar jag inte növändigtvis det senaste o dyraste.

Borde jag byta abbonemang också? ska man satsa på 3G? (bor i norrland så knappast) har för just nu ett Felia 25 abb, finns det bättre och billigare? eller är det bästa att köpa lös telefonen och fortsätta med mitt abb?

Då detta är ett hojforum så måste jag ocskå tilllägga att jag aldrig skulle sätta mig på hojen i Turkiet, dom är inte friska , tuta och kör och störst kör först och snabbast fram vinner är inte så bra kombinationer i trafiken, men det verkar vara så dom får lära sig att köra där...

Stefanp skrev:
Nu är det så här att jag behöver en ny mobil, för jag var i Turkiet tills för några timmar sen och kom hem utan mobil för jag solde min 6230 till en turk som så gärna ville ha den.

Så då behöver jag ju självklart en ny mobil, förslag på en bra mobil motages tacksamt , och då menar jag inte növändigtvis det senaste o dyraste.

Borde jag byta abbonemang också? ska man satsa på 3G? (bor i norrland så knappast) har för just nu ett Felia 25 abb, finns det bättre och billigare? eller är det bästa att köpa lös telefonen och fortsätta med mitt abb?

Då detta är ett hojforum så måste jag ocskå tilllägga att jag aldrig skulle sätta mig på hojen i Turkiet, dom är inte friska , tuta och kör och störst kör först och snabbast fram vinner är inte så bra kombinationer i trafiken, men det verkar vara så dom får lära sig att köra där...

Samsung D500! En bra telefon i snygg förpackning!

Köp en Nokia Ngage QD utan abonemang för 995:- på Siba. Moto GP (och 4 andra spel) ingår :yoparty

zopilote skrev:
Köp en Nokia Ngage QD utan abonemang för 995:- på Siba. Moto GP (och 4 andra spel) ingår :yoparty

Ngage,.. det finska pianot , Jag har en xbox till att spela spel på,, Jag vill ha en Telefon.

Vad är det som är bra med en Samsung D500? Jag har faktiskt varit inne på Felia och känns lite på den idag, Skildnad mot D600? Vikbara telefoner av någon sort verkar ju vara det man ska ha om man ska vara "inne"

Jag vill gärna ha en som klarar Mp3 , vilket min gamla gjorde men dock inte rymde så många av. sen så går det ju inte att få en mobil utan kamera idag, och ska jag ha en kamera så vill jag gärna ha en som kan ta någorlunda bra kort, om då en mobil kan det, min 6230 kunde inte det,, den tog nåt som kallades för kort med man såg inte riktigt vad det var.

Ni får gärna dela med er av era egna erfarheter om olika "nallar"

Ingen som har nåt att säga om abbonemang? Jag vill gärna att den ska fungera i denna ände av landet ocskå.,

Last edited:
Stefanp skrev:
Ngage,.. det finska pianot , Jag har en xbox till att spela spel på,, Jag vill ha en Telefon.

Vad är det som är bra med en Samsung D500? Jag har faktiskt varit inne på Felia och känns lite på den idag, Skildnad mot D600? Vikbara telefoner av någon sort verkar ju vara det man ska ha om man ska vara "inne"

Jag vill gärna ha en som klarar Mp3 , vilket min gamla gjorde men dock inte rymde så många av. sen så går det ju inte att få en mobil utan kamera idag, och ska jag ha en kamera så vill jag gärna ha en som kan ta någorlunda bra kort, om då en mobil kan det, min 6230 kunde inte det,, den tog nåt som kallades för kort med man såg inte riktigt vad det var.

Ni får gärna dela med er av era egna erfarheter om olika "nallar"

Ingen som har nåt att säga om abbonemang? Jag vill gärna att den ska fungera i denna ände av landet ocskå.,

Vikbara lurar...

Varför inte köra på en W800i från Sony Ericsson? Hanterar MP3 på ett föredömligt sätt.

Annars är det Samsung du ska vända dig till för riktigt schyssta vikbara lurar. Behöver du MP3 på telefonen så kör på Samsung SGH-E730. Den är stilren, vikbar och har "MP3-knappar" på framsidan. Megapixelkamera finns också om du känner för att knäppa någon onykter stuntman på fyllan en dag. Bra färgskärm har du också!

Länk till Samsung SGH-E730

Annars finns lillebror SGH-E720:

SGH-E720

Z-500 finns också från Samsung.

Återkommer med mer info! :tummenupp

Ulf W skrev:
Ska du ha en telefon med bra kamera och mp3 är det väl en K750i el W800i du ska ha...

Själv klarar jag mig utan jättebra kamera i mobilen så jag har jag beställt en:
http://www.qtek.nu/default.asp?id=175&element=43 Den har allt och lite till! :hihi

Klart att det ska vara en K750i. :tummenupp
Det e den bästa telefonen jag nånsin haft. Det blir otroligt bra bilder med kameran. Lägger man in bilderna i datorn ser det nästan ut som man tagit dom med en vanlig digitalkamera.

// Lena

W800i tycker jag.

Lite bilder tagna med en sådan.

Bifogat

• Bild 004 (Large).jpg
    Bild 004 (Large).jpg
    62.8 KB · Visningar: 95
  • DSC00003 (Large).JPG
    DSC00003 (Large).JPG
    63.1 KB · Visningar: 103
  • DSC00008 (Large).JPG
    DSC00008 (Large).JPG
    99.4 KB · Visningar: 99
Mer info...

Eftersom jag tog upp mobiler i förra inlägget tänkte jag bara komplettera med en till mobil.

Sony Ericsson Z520i är en kommande vikbar mobil som verkar väldigt lovande. Dock är leveransbesked okänt hos svenska leverantören Axcom, och min erfarenhet av SE är att den kommer dröja lagom till jul om inte längre innan den släpps.

Gällande abonnemang så undrar jag vilken täckning Vodafone/Tele2 har i Piteå? Själv har jag aldrig varit där och vet jag inte kan jag inte rekommendera abonnemang.

I vart fall kan jag säga att nu när Tele2 kommit igång med 3G så samarbetar dom med Telia i utbyggnaden av 3G nätet så den täckning Telia levererar gör således Tele2 också. Men den verkliga skillnaden ligger i priset som egentligen icke är jämförbart. Tele2 är den billigaste mobilleverantören på marknaden och kommer hålla sin position ett bra tag framöver.

Så en Samsung Z500, marknadens minsta 3G telefon, med ett Comviq/Tele2 knock-out 3G abonnemang är väl min yttersta rekommendation. :tummenupp

Köp en K750i eller W800i, kanonlurar med hyffsad kamera, och en massa annat lulllull. Går att spela på också, förmodligen bättre än de där "engage"-tramset från Nokia.

jag har installerat ett 40-tal spel i min k750i. :tomten

Telia 30+ anser jag är det bästa abonnemanget (eftersom jag har det själv såklart) om man ringer lite. Telia 100+ om man ringer lite mer. Funkar nåt annat än telia hos dig?

W800í verkar ju ta riktigt bra bilder, ska åka och kolla på en sån , men Samsund d500 verkar inte heller så dum. Fan det här är svårt, det blir väl som vanligt , man köper nåt och när man haft den ett tag så tänker man att man skulle ha köpt nåt annat.

Vad gäller abbonemang här, så vet jag inte hur det är nu, Telia funkar ju alltid och operatörer som använder sig av telias nät, 3G fungerar åtminstone så länge man håller sig i närheten av stan, om man åker ut i obygden vet jag inte hur det är med dom, det surras ju en del om 3G och jag har även hört att man kan använda sig av GSM nätet med dom, stämmer det eller?
Jag vet inte hur det är med Comviq här nu , för gick det bra så länge man höll sig i stan, men en mil utanför var det kört, men det är ju många år sen.

Det finns ju en massa halebop och allt vad det nu heter, vad är det för nåt?

Jag ringer inte så värst mycket, skickar några sms om dagen , tror dock att det finns abbonemang som är billigare att använda än det som jag har nu.

Stefanp skrev:
W800í verkar ju ta riktigt bra bilder, ska åka och kolla på en sån , men Samsund d500 verkar inte heller så dum. Fan det här är svårt, det blir väl som vanligt , man köper nåt och när man haft den ett tag så tänker man att man skulle ha köpt nåt annat.

Vad gäller abbonemang här, så vet jag inte hur det är nu, Telia funkar ju alltid och operatörer som använder sig av telias nät, 3G fungerar åtminstone så länge man håller sig i närheten av stan, om man åker ut i obygden vet jag inte hur det är med dom, det surras ju en del om 3G och jag har även hört att man kan använda sig av GSM nätet med dom, stämmer det eller?
Jag vet inte hur det är med Comviq här nu , för gick det bra så länge man höll sig i stan, men en mil utanför var det kört, men det är ju många år sen.

Det finns ju en massa halebop och allt vad det nu heter, vad är det för nåt?

Jag ringer inte så värst mycket, skickar några sms om dagen , tror dock att det finns abbonemang som är billigare att använda än det som jag har nu.

Nu vet jag inte hur Onoff och Siba har det men annars är W800i slut hos alla svenska leverantörer. Alltså både hos Brightpoint, Axcom och Dangaard Telekom. Så den kan vara svår att få tag på. Bara en varning så att säga.

Gällande abonnemang så är det väl rätt lätt fixat. Stick iväg och köp ett Comviq kontant-startpaket för typ 99:-. Då kan du testa täckningen.

Kan iofs bli lite svårt att testa 3G-täckningen då du förmodligen inte har en 3G-telefon som ligger och skräpar någonstans. Men har du en polare så köp Comviq kontant 3G så kan du testa i hans/hennes mobil. Funkar det så går du och köper en W800i med Knock-out abonnemang. Då kan du förmodligen komma under 3000:- för luren. :tummenupp

Vodafones telefoner vill jag verkligen inte rekommendera då dom håller på och f*ttar in sin egen programvara i telefonen och det är aldrig bra. Dessutom ser det förjävla illa ut jämfört med original.

Lycka till i jakten!

Stefanp skrev:
Jag vill ha en Telefon.

Ingen som har nåt att säga om abbonemang?

En Ericsson "hajfena" (kan du tom duscha med, eller använda som hammare) eller en Nokia 3310, industrikvalitet med lååång batteritid!!

Sen skaffar du Comviq knockout.

Om du vill ha en leksak där själva ringningen är nästan bortprioriterad, ja då har jag ingen mer aning än att du inte ska skaffa en k700i i alla fall... Har en sån och letar efter en hajfena... (en sak är ju bra förresten. När man glömt kameran och måste bevisa en firre man fångat eller nåt annat som lätt tas för ljug, ja då är ju "kameran" bra nödalternativ.)

Nokia 5100 eller dess efterförljare.
Helt suverän telefon med bl.a. ficklampa och sjukt bra batteri, även efter 3år så håller batteriet iallafall en 4-5dagar utan problem, den tål vatten, stötar m.m.
Bilder tar man med kamera och inte med telefon, har du insett det så kommer du bli kanon-nöjd.

Jag har varit och tittat på en w800 och den skulle jag få med ett telia 30 abonemnang för 1300:- utan abonemang för 4500:-
Man ska bo i norrland för här finns telefonerna hemma. jag har lagt av den till i eftermiddag, så just nu är det valet och kvalet, ska jag köpa den eller ska jag inte göra det.Samsungs D500 är lite billigare, men W800 har ju allt som den har och lite till.
Eller ska man vänta på samsungs D600?

Stefanp skrev:
Jag har varit och tittat på en w800 och den skulle jag få med ett telia 30 abonemnang för 1300:- utan abonemang för 4500:-
Man ska bo i norrland för här finns telefonerna hemma. jag har lagt av den till i eftermiddag, så just nu är det valet och kvalet, ska jag köpa den eller ska jag inte göra det.Samsungs D500 är lite billigare, men W800 har ju allt som den har och lite till.
Eller ska man vänta på samsungs D600?

Du behöver inte vänta. Samsung kommer inte med några större överraskningar på D600.

Recension - D600

VÄNTA!

Nu sa du iofs att du inte ringer så mycket men HALLÅ!?

Telia Mobil 30:

Fria minuter/månad (2) 30

Fast avgift/månad (3) 59 kr

Öppningsavgift (4) 0,59 kr

Inträdesavgift 250 kr

---------------------------------------
Helt OK än så länge...

Telias mobila och fasta nät samt övriga svenska operatörers fasta nät

Helgfri mån-fre, 07-19 2,90 kr :skrämd

Övrig tid 0,30 kr :tummenupp

Övriga svenska operatörers mobilnät

Övrig tid 2 kr :skrämd :skrämd :skrämd

Last edited:
Och vad är bättre än telia 30?
Jag har i alla fall köpt en W800 dock utan abonemang.

Nu ska jag bara försöka få in lite roliga grejer på den ocskå, om jag fixar att göra det förståss.

M.G.F skrev:
Telias mobila och fasta nät samt övriga svenska operatörers fasta nät

Övrig tid 0,30 kr :tummenupp

Övriga svenska operatörers mobilnät

Övrig tid 2 kr :skrämd :skrämd :skrämd

Comviq knockis, 0,69 till alla, alltid. + att om du byter abonnemang så får du en gratis telefon (ingen bindningstid). Jag tog en Nokia 3320 som inte ens är låst till comviq. Funkar och ringa med, men man drar säkert inga bonuspoints hos fjortisarna med den...

Jag har kollat på comviqs täckningskarta , och här där jag bor så finns det täckning och runt alla städer och dylikt , men när hojen strejkar mellan typ piteå och älvsbyn så är det kört för då har jag ingen täckning.

Nån som vet hur man får in lite roliga saker till W800 , jag vet att man kan typ köpa på ericssons hemsida och dylikt, koppla in den till datorn med den medföljande usbkabeln?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph