köpa ny hoj

RUlf

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Hoj
Ktm 625 SMC -06
Har nyligen tagit mellankort och funderar starkt på att köpa en sprillans ktm 625. jag har inte mycket erfarenhet av körning men tycker den verkar vara i min smak. Men är det verkligen värt att börja med en sprillans? vad tycker ni/ hur gjorde ni när ni började eran hojkarriär?

Rasorblade skrev:
2260434 Du kan få en 04:a eller 05:a billigt med lite mil. Bättre affär :tummenupp
Kolla blocket!

-05 finns inte om man inte vill ha en ny. och -04 går väl som tung mc om jag inte förstått fel

RUlf skrev:
2260480 -05 finns inte om man inte vill ha en ny. och -04 går väl som tung mc om jag inte förstått fel

Nej då. alla -04:or går inte som tung. 25kw stod de i alla fall på dem som jag titta på innan jag köpte min

doro skrev:
2260765 Nej då. alla -04:or går inte som tung. 25kw stod de i alla fall på dem som jag titta på innan jag köpte min

så sant så sant, men det är inte bara kW man går efter. även kW per kilo och det är där skon klämmer på alla som är äldre än -05

doro skrev:
2260765 Nej då. alla -04:or går inte som tung. 25kw stod de i alla fall på dem som jag titta på innan jag köpte min

Det gör det på alla 04:or, men den klarar inte 16kw/kg som behövs till mellankort

Rasorblade skrev:
2260800 Det gör det på alla 04:or, men den klarar inte 16kw/kg som behövs till mellankort

ja men då måste den vara väldigt lätt om den inte klara 16kw/kg :)

haha kunde inte låta bli :7peta

Förstår vad du menar, tänkte inte på de

Man kan nästan räkna med att man tappar/välter/småkraschar osv i början,kör man dessutom motard och vill börja leka bakhjul osv vidare så är det ett faktum.

Köp en beggad så gör det inte så ont i själen vid första repan på den.

RUlf skrev:
2260415 Har nyligen tagit mellankort och funderar starkt på att köpa en sprillans ktm 625. jag har inte mycket erfarenhet av körning men tycker den verkar vara i min smak. Men är det verkligen värt att börja med en sprillans? vad tycker ni/ hur gjorde ni när ni började eran hojkarriär?

Har man pengarna kan man ju köpa sprillans men jag tycker det känns onödigt. Tog mitt hojkort förra året och köpte min första hoj för någon månad sen. (Den jag har nu). Tyckte det verkade bättre med en billigare. Då blir man inte lika ledsen om man klotar vilket jag troligtvis kommer göra eftersom jag försöker lära mig att åka på bakhjulet.

Kommer du verkligen ha användning för en nyare hoj eller går det lika bra med en gammal? Fördelen är väl garantin om man köper sprillans men i övrigt? Bedöm själv.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT