Köpa ny hoj med garanti

Sanjuro

jagvillintehanånjävlatite l
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
CBR 600 fs, KTM 640
Om man köper en säg XR 400 sprillans så kostar det ju en del, men med tanke på att det är 5års garanti så måste det ju vara en asbra deal?
Varje gång nått pajjar (om du inte klantar dej) så är det bara till att lämna in den...aldirg nån oro över motorhaveri eller så...eller?

Hur mycket får du betala för att lämna in den hos auktoriserad Honda verkstad för varje oljebyte,ventilkoll osv. för att garantin ska gälla då?

inte vet jag, jag e totalt grön på dehär grejerna, så det va ingen bra idé då?

oops, 1200-2000:- per tillfälle, öh, kanske inte va nån bra idé...

Man har hört från vissa som har gjort nån deal med sin mc-handlare om de själva sköter service mm så kan de gå med på lägre garanti tid? Fast då bör du inte vara grön med att meka med hojar.

jag köpte en ny xr400r -04 i juni, och tyvärr det är ingen garanti på den hojjen, jag blev förbannad och ringde till Honda och där säger dom samma sak att det inte är någon garanti på den.
däremot så har honda godwill garanti på xr400r, det innebär att om någonting pajjar på hojjen så får du delarna och ev anv deras verkstad, men delarna skulle inte vara några problem att få(du får dock skruva själv). (givetvis så om du råtrimmar hojjen med 440 kit eller dylikt så kan man nog glömma godwill garantin)
orsaken till att dom har det på den hojjen är pga att den är så tillförlitlig,jag tror inte det finns många procent(promille) av xr400 som gått sönder utan att ägaren har pillat på den.

xr400r har funnits sedan -96 och det enda stora förutom "bold new grafics" är att dom bytte till grövre dämpare fram -02(eller var det -00).

om man gämför xr400r och xr650r så är xr650r mer än grus/asfalt hoj och xr400r mer än grus/skogs hoj.
den enda gången jag saknar min xr650r(när det gäller enduro), är på långa rakor på grusvägar,men så fort det blir tajt i skogen så glömmer man fort bort det.

till vilken terräng skall du anv hojjen till?

edit:xr650r ventiljustering kostade mig ca 500-600 på min xr650r(mcvaruhuset) och det är lite enkare att göra på xr400r
olja/filter kan dom flesta/mesta göra själv

Last edited:
Min rasade, 9 -10 mån efter jag fick hem den, de lagade de gratis ivf.... :tummenupp (två gånger) men det sista kanske går mera på goodwill än garanti, men gratis e gott :Bugar

blom skrev:
garantin på husor tex är hela runt hörnet.. 30dar hörde jag idag

Tom Byron skrev:
Min rasade, 9 -10 mån efter jag fick hem den, de lagade de gratis ivf.... :tummenupp (två gånger) men det sista kanske går mera på goodwill än garanti, men gratis e gott :Bugar
gratis är mycket gott :D :tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...