Köpa mc på vår eller höst?

• Thread starter Thread starter anton2m2m
  • Start date Start date

anton2m2m

Guest
När är bästa tidpunkten på året att köpa mc? Har räknat ut attt jag inte kommer att ha råd med en mc förrän tidigast till hösten (september). Har hört att priserna är lägre på hösten (beggat), är det då bättre att köpa på hösten än på våren eller när?

/Anton

beror lite på om du kommer behöva garageförsäkring på den över vintern eller ej. Behöver du försäkring så kan det löna sig att vänta till våren.

På våren brukar det väl vara en del utförsäljning av modeller från året innan, men det gäller ju helt nya hojar då.

När är bästa tidpunkten på året att köpa mc? Har räknat ut attt jag inte kommer att ha råd med en mc förrän tidigast till hösten (september). Har hört att priserna är lägre på hösten (beggat), är det då bättre att köpa på hösten än på våren eller när?

/Anton

Ska du köpa så e det bra mycket billigare på hösten...dock kan du ta dina stålar och investera så kan du köpa dyrare men ändå billigare på våren :)

Alltid 5-10 tusen billigare på hösten, generellt sett.

Jag vet vad jag vill ha för hoj, (rätt säker iallafall), en yamaha virago 250, verkar lagom att börja med. Kostar runt 20 000 begadde nu.

Kollat upp försäkring på bilsport och mcs hemsida. 210 kr i månaden, verkar inte behövas nån garageförsäkring. Då köper jag en mc till hösten. Gör det nått att den står ute? (under pressening givetvis, och stöldrisken är låg där jag bor). Kan vara så att den inte går in i förrådet, vet ej dagsläget.

Jag vet vad jag vill ha för hoj, (rätt säker iallafall), en yamaha virago 250, verkar lagom att börja med. Kostar runt 20 000 begadde nu.
Den är det nog ingen gigantisk prisskillnad på oavsett vilken tid på året man köper den.

Men får jag fråga varför du funderar på en Virago 250? Och vad du gör här om du vill ha en sån?

Hösten brukar ju vara billigare.

Men man bör ju också tänka på att när man köper en hoj på hösten så kommer du med största sannolikhet få punga ut med stålar för nya däck, drivpaket osv.

finns ju tillfällen då man till och med kan tjäna på att köpa en nyservad och iordningställd hoj på våren istället.

Nyheter
Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Indian Motorcycles bryter sig loss

Screenshot Polaris Inc h...

YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

Back