Köpa kostym(er)

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Morsning korsning.
Efter semestern så kommer jag behöva en helt annan dresscode på jobbet pågrund av/tack vare avancemang.
Nu behöver jag tips på vart jag kan köpa kostym i östersund/mora/borlänge/ljusdal eller någonstans där i krokarna. Dressman känns lite... Mja... I värsta fall måste jag dit och handla men jag tar gärna någon annanstans i förstahand. Jag har dock inte obegränsat med pengar att handla för.
Det jag kommer behöva är: Minst 4st schyssta skjortor, 4st slipsar, 2par byxor, skor, 1-2 kavajer.
Osså tillbehör såsom slipsnål och sådant. Kommer kännas jättekonstigt för mig att ha detta på mig eftersom jag aldrig haft en riktig kostym...
Jaja, ge mig tips är ni snälla, jag drar på semester 12:00 idag och kommer ha svårt att läsa här.

Mvh
Hinkas, chiifen.

Westvalls i Östersund är jävligt duktiga och har en helt källarplan som kostymavdelning. Inte billigast men från medelpris och uppåt. :) Jag har en Elson-kostym som jag köpte där, lovin' it! Vill man dra på lite extra så har de tex. Lindeberg eller Tiger.

Sen finns ju Mister i Kärnan-huset, har inte så bra koll på deras priser men det är inte lågpris i alla fall. :)

Westvalls i Östersund är jävligt duktiga och har en helt källarplan som kostymavdelning. Inte billigast men från medelpris och uppåt. :) Jag har en Elson-kostym som jag köpte där, lovin' it! Vill man dra på lite extra så har de tex. Lindeberg eller Tiger.

Sen finns ju Mister i Kärnan-huset, har inte så bra koll på deras priser men det är inte lågpris i alla fall. :)

Ah, kalas!
Låter ju inte så tokigt.

Mitt tips blir Brothers, borde väl finnas en butik i närheten tycker man.
Bra klass på grejerna i förhållande till priserna.

Last edited:
Brothers finns inte i Östersund. Men som Lurch sa så har Westwalls ett grymt utbud vad gäller kostymer. Annars har MQ en kollektion som heter Bläck som är bra. Ligger lite under Westwalls i pris men har alla basplagg du nämde.

Prisklass på grejerna där? Jag har som sagt inte hur mycket som helst :tungan

Lite olika.
Dom har jävligt fina grejer dock. Skulle på bröllis och drog dit dagen innan och svidade mig, funkade kalas.

Men visst, dom har märkesgrejer till dyra priser, men även billigare.
Jäkligt trevlig personal. Speciellt om du snackar med pepe själv.

Slå en signal och hör med dom så du inte slipper köra omväg.

Det är iallafall mitt förstaval av butik när jag är "homeby"

Gött att få lite alternativ, det känns som det blir en tur upp till Östersund och kolla på kläder då. Får försöka hejda sig dock så man inte lägger en hel månadslön på kläder, även om man vill ha lite finare.

Annars vore det trevligt om det fanns riktiga skräddare, som förr i tin.
Vi hade en i byn som gjorde allt. En gammal gumme som sa flaskhals, men lagade allt och sydde allt. Brukade ta en tia för lite smålagningar. Sällan över en 50-lapp.

Hade tänkt dra ner till thailand och samtidigt köpa ett gäng kostymer, men nu gjorde jag som Hinkas skriver i sin signatur.... tränade, övade, sköt skarpt. Så Thailand får vänta

Har en tigerkostym och är ruskigt nöjd! Sitter sjukt bra och är inte överdrivet dyr :tummenupp

Kör basic-skjortor, minst 2 par sjyssta skor (som du får ta hand om sen). Svarta byxor och några svarta kavajer. Även om kavajen har ränder etc i sig så funkar det kanon med svarta byxor.

Tänk på att köpa saker som är rätt för din kropp också. Kvalitet är shit same om passformen är fel...

Grattis!

Annars vore det trevligt om det fanns riktiga skräddare, som förr i tin.
Vi hade en i byn som gjorde allt. En gammal gumme som sa flaskhals, men lagade allt och sydde allt. Brukade ta en tia för lite smålagningar. Sällan över en 50-lapp.

Hade tänkt dra ner till thailand och samtidigt köpa ett gäng kostymer, men nu gjorde jag som Hinkas skriver i sin signatur.... tränade, övade, sköt skarpt. Så Thailand får vänta

Har en polare i Kina, han skulle kolla vilka mått som behövs så får jag mäta och köra en chansning på två kostymer, om priset är rätt såklar.

Grattis på dig då, har ni fått eller är den på väg?

Kör basic-skjortor, minst 2 par sjyssta skor (som du får ta hand om sen). Svarta byxor och några svarta kavajer. Även om kavajen har ränder etc i sig så funkar det kanon med svarta byxor.

Tänk på att köpa saker som är rätt för din kropp också. Kvalitet är shit same om passformen är fel...

Grattis!

Ja, de måste ju såklart sitta bra, och vara bra material på grejerna. Svarta byxor blir det, schyssta skor lär jag behöva och som sagt någon kavaj. Det blir till att prova lite olika.

Man tackar :tummenupp

Kolla på H&M, deras "dyrare" varianter i 100% ull håller hög kvalitet för det priset. Dem kostar runt 1500-2000SEK. Dem finns i "slimfit" med vilket är att föredra om man inte är en tjock gammal gubbe :tummenupp

Skippa slipsnål, det är det bara "gamla" gubbar som har!
Köp ett par snygga manchettknappar istället.

/M

Skippa slips..

Är det dresscode internt så är det inte mkt att välja på kanske. Min erfarenet är att ganska få under 40 har slips, oavsett hur högt upp i näringskedjan man kommer. Borträknat vissa branscher då iofs. Finans & bank har fan alltid slips.. Glad att jag inte jobbar där :)!

Skjorta med dubbelmanchett, kostym och sjyssta skor, sen är du hemma :tummenupp

Håller med, slips är så jävla pretto... I alla fall i min värld! Men jag är ju det svarta fåret på jobbet också...

.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back