Köpa kläder från Motocard.com

JonasR1

Gött mos i motorn, Röjmon
Gick med
18 Oct 2006
Hoj
Yamaha YZF R1 -03
Har sökt på forumet, men hittade endast en som köpt från motocard.com. Finns det någon mer som har erfarenhet av köp från dom? Hur fungerar det med betalning osv? Vill ju veta om det är seriöst.

Köpte Dainese ställ och stövlar därifrån. Grejerna skulle finnas i lager och lämna warehouse inom fyra dagar enligt info när jag la beställning. Efter fyra dagar fick jag tracking ID från UPS och en vecka senare hade jag grejerna hemma. Fraktfritt ska tilläggas. Mycket nöjd med pris och service, fick mejl en vecka efter leverans där de undrade om jag var nöjd med mitt köp.

Har köpt från FC-Moto ett par gånger men det tänker jag inte göra om, all frustration, returer och väntetid är helt enkelt inte värt pengarna man sparar.

Ville bara dela med mig av mina erfarenheter av Motocard.se.

Var och tittade på ett Dainese D-Dry ställ (jacka+byxa=) hos min återförsäljare här i Jönköping.
Priset skulle landa på 5100kr (2900+2200), tyckte det kändes lite saftigt så gick hem och googlade produkterna.
Kom då i kontakt med Motocard.se (snygg och användarvänlig sida för övrigt). :tummenupp

Har nu cirka 2 veckor senare samma ställ som jag kollade på hos min återförsäljare hemma i vardagsrummet och är cirka 2600kr fattigare (!). + Att jag fick med ett Dainese ryggskydd som passar inuti jackan på köpet som jag tror är värt runt 500kr.

"Sparade" alltså typ 3000kr på att köpa sakerna på internet..

Min slutsats är alltså, kolla på nätet innan ni handlar utrustning. Visst kan det kännas bra att stödja sin lokala handlare men 3000kr är ju typ en helförsäkring i ett helt år ;).

5 Starka Solar till Motocard.com alltså ;) :banana

Ville bara dela med mig av mina erfarenheter av Motocard.se.

Tänkte göra detsamma. :)

Köpte ny hjälm och fotokromatiskt pinlock från Motocard. Från beställning till jag hade grejerna hemma tog det 14 dagar. Köpte en sån här:
XR1100SwellTC6_small.jpg
Nog vit för att förhoppningvis skrämma lite bilister. :D Tror inte att den här dekoren är så vanlig i Sverige. :rolleyes: 359.95 euro var ett bra pris, tyckte jag (3002 skr). Fotokromatiskt pinlock har jag inte hittat någon som säljer i Sverige...

Fraktfritt! Kul att följa frakten: Zaragoza - Barcelona - Lyon - Frankfurt - Köpenhamn - Västerås - hem till mig!

Jag beställde ett ställ från Motocard.com den 13/5. Fick bekräftelsemail kort därefter. Dock inget om lev.tid.
Dagen efter fick jag ett mail om att göra säker betalning. Då hade jag ändå betalat redan och pengarna dragits från mitt VISA. Däremot blev det fel vid betalning först, var utomlands och fick använda en svensk IP för att betalningen skulle gå igenom... Hursom, jag mailade tillbaka och frågade varför jag fått det mailet, samt när de skickar beställningen. Inget svar. mailade igen nån dag efter, inget svar. Är de kassa på att svara?

Ingen med färska erfarenheter av Motocard.com? Fasen, hade förhoppningar om att dessa skulle ha bättre kundservice än FC-moto.-

Beställde skinnställ utav dom för några dagar sedan! Betalade allt igår genom en Bank-Transfer / internationell transfer...... verkar ha gått bra men inte fått bekräftat från dom ännu att det har gått bra och stället är betalt! Hoppas de kommer imorrn typ..... Få se ifall det krånglar något för min del, hoppas inte! :gnissla:gnissla
Och hoppas du får ordning på din beställning!

Ingen med färska erfarenheter av Motocard.com? Fasen, hade förhoppningar om att dessa skulle ha bättre kundservice än FC-moto.-

Fasen, det var ju jag som rekommenderade dom :rodnar

Jag fick svar på mina mail inom ett dygn... har du hört nåt än, eller fått sändningsavisering från UPS? Fick svaren från suport2@motocard.com, du kanske kan prova den adressen annars?

Hoppas det löser sig!

Hittar de prylar jag är intresserade av för exakt samma pris som på FC, dock så står det på motocard: "in stock: Will leave our warehouse in approximately 15 working days"

hur fan kan det ta dom 2 veckor att förbereda en order för att skickas?! då måste ju 90% av arbetsdagen bestå av siesta där nere...

EDIT: på samma pryl, men annan färg, som också finns i lager står det 3 dagar!? :gnissla nu förstår jag ingenting om hur dom jobbar.

Last edited:
Hittar de prylar jag är intresserade av för exakt samma pris som på FC, dock så står det på motocard: "in stock: Will leave our warehouse in approximately 15 working days"

hur fan kan det ta dom 2 veckor att förbereda en order för att skickas?! då måste ju 90% av arbetsdagen bestå av siesta där nere...

EDIT: på samma pryl, men annan färg, som också finns i lager står det 3 dagar!? :gnissla nu förstår jag ingenting om hur dom jobbar.

De verkar ha flera butiker, kan det vara så att de har grejen på lager i nån butik men måste skicka det till sitt centrallager innan de kan leverera?

De verkar ha flera butiker, kan det vara så att de har grejen på lager i nån butik men måste skicka det till sitt centrallager innan de kan leverera?

jag antar det, men brukar det inte va tvärtom..? all skit samlad på ett centrallager som alltid har minst 50 ex av ALLT typ. jag är ju inte logistikexpert, men det verkar orutinerat att ha tomt på centrallagret. aja, lite OT. men det känns ju som ett udda sätt att leda en webshop.

Beställde skinnställ för 2 veckor sen, idag fick jag mail om att UPS är påväg att hämta upp det för att leverera till mig! Tagit en stund men gött att man fått veta att det är på gång iallafall:D Tror det dröjde några dagar mer eftersom jag fick välja bank-transfer, tog 1-2 dar för dom att få pengarna å skicka mail/kvitto tíll mig:P

Också tack vare din rekommendation Pixie som jag beställde därifrån;) och såklart för att de va några 100 kronor billigare än fc-moto och mindre krångel för dom som köpt från motocard! :-P

RREZIE.jpg

20130531_144458.jpg

Chansningen med att beställa skinnställ utan att ha provat innan gick hem!! det sitter Tajt men gött:D
Kändes jävligt bra på hojjen med "riktigt" skinnställ! :) frakten från spaninen tog 4 dagar och på den 5e fick jag paketet från UPS!! Det är godkänt tycker jag! =) :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT