Köpa kina fiddy. Hål i huvudet?

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
Funderar på att ge mig själv en födelsedagspresent i form av en mini dirtbike. Undrar mest vad man kan förvänta sig i kvalitét på den här typen av kinatillverkade luftkylda tvåtaktare? Priset på runt 1500 kr säger ju en hel del men det hade varit roligt att få veta om någon har erfarenhet av denna typen av leksaker. Hur många driftstimmar kan man räkna med innan skiten måste ha ny kolv/cylinder/kolvringar? Behöver man oroa sig för att knäcka skiten på mitten?

Värt att poängtera är att jag ska inte ha den för någon seriös körning. Ska bara vara något man kan busa på tillsammans med polarna.

Jag tittar på två modeller.
http://www.motorsweden.se/product_info.php?pid=172
http://www.xbikes.se/?product_id=41

Asså vafan, jag vill inte köpa 4-takt, 125 cc eller något annat för tusentals spänn. Uttrycker jag mig otydligt? Jag vill bara veta om skiten för 1500 spänn duger att puttra runt en grusplan på. Om fanskapet lägger av om ett år så skiter jag i vilket och stoppar den i metallcontainern på tippen.

Asså vafan, jag vill inte köpa 4-takt, 125 cc eller något annat för tusentals spänn. Uttrycker jag mig otydligt? Jag vill bara veta om skiten för 1500 spänn duger att puttra runt en grusplan på. Om fanskapet lägger av om ett år så skiter jag i vilket och stoppar den i metallcontainern på tippen.

Zeb_macahan menar nog att du säkert kan pruta ner en 125cc 4 sprak till 1500 spänn och därigenom göra en lite bättre affär.
Kina moppar för femtonhundra riksdaler har inte rosat marknaden med sin kvalitet.
Själv har jag haft 3 st. 4 takt och blivit duktigt trött på allihopa, aldrig mer kinaskit. Man får vad man betalar för!
Hursomhelst, lycka till.

nej den duger inget till... sen att du är så jävla spånig så att du inte fattar att folk tipsar dig om andra maskiner som du kan köpa för att slippa ha slängt 1500 spänn i sjön det är ju ditt problem.. men du behöver inte vara så jefla otrevlig för det..

så på din fråga, ja du har hål i huvet :arsele

nej den duger inget till... sen att du är så jävla spånig så att du inte fattar att folk tipsar dig om andra maskiner som du kan köpa för att slippa ha slängt 1500 spänn i sjön det är ju ditt problem.. men du behöver inte vara så jefla otrevlig för det..

så på din fråga, ja du har hål i huvet :arsele
Det är jävligt trist att man inte kan ställa en fråga utan att få svar på allt annat än det man frågar om. Antingen läser man inte inlägget eller så har man svårt med läsförståelsen. Det är jävligt frustrerande och har inte med otrevlighet att göra. Att det inte är Honda kvalitét är väl rätt så jävla gjutet och hade man hade brytt sig om att läsa det första inlägget så skriver jag att priset säger en hel del om kvalitén. Man får vad man betalar för och det fattar tom jag som tydligen har hål i huvudet.:rolleyes: Det var inte det frågan gällde. Om jag slänger pengar i sjön är jag en tillräckligt stor pojke för att avgöra själv.

Last edited:
Det är jävligt trist att man inte kan ställa en fråga utan att få svar på allt annat än det man frågar om. Antingen läser man inte inlägget eller så är man bara spånig. Det är jävligt frustrerande och har inte med otrevlighet att göra. Att det inte är Honda kvalitét är väl rätt så jävla gjutet och hade man hade brytt sig om att läsa det första inlägget så skriver jag att priset säger en hel del om kvalitén. Man får vad man betalar för och det fattar tom jag som tydligen har hål i huvudet.:rolleyes: Det var inte det frågan gällde. Uppenbart är det svårt med läsförståelsen hos vissa.

uppenbart så är vissa människor inte kapabla till att förstå hur det funkar på ett forum, läste nyss igenom den första tråden du skapade samt denna och du har ju fått svar på din fråga flera gånger om . du frågar om det är värt . alla säger att nej det är bättre att du köper något för någon tusing mer. Att du sen inte har fått det svar du ville ha eller är särskilt trevlig har inte ett dugg med läsförståelse hos dom andra att göra.

Köpte en till lillgrabben för att puttra omkring i trädgården med,
Funkade två ggr sedan var starten sönder, och saker hade skakat isär, försöker du skruva ihop den igen så går antingen skruvarna av, eller om du byter skruvar, får du gängpaj i godset.
Mitt råd undvik, det är mycket eländigare kvalitet än du kan ana.

Vill också bara tillägga, att ryckstartsfiddys är väldigt dåliga. De är värda sitt pris, dvs som en trasig begagnad radiostyrd bil. Det är inte röda korset som säljer dem, de ÄR så dåliga.

Dags att trådstartaren fattar det.

uppenbart så är vissa människor inte kapabla till att förstå hur det funkar på ett forum, läste nyss igenom den första tråden du skapade samt denna och du har ju fått svar på din fråga flera gånger om . du frågar om det är värt . alla säger att nej det är bättre att du köper något för någon tusing mer. Att du sen inte har fått det svar du ville ha eller är särskilt trevlig har inte ett dugg med läsförståelse hos dom andra att göra.

:tummenupp

En sån där 2-taktad jävla maskin kommer inte orka flytta på dig kan jag lova.

jAG SKA SVARA SÅ DU FÖRSTÅR PÅ BARA DE FRÅGOR DU STÄLLDE SÅ DU INTE BLIR ARG PÅ MIG.

Köpa kina fiddy. Hål i huvudet? JA

--------------------------------------------------------------------------------

Funderar på att ge mig själv en födelsedagspresent i form av en mini dirtbike. Undrar mest vad man kan förvänta sig i kvalitét på den här typen av kinatillverkade luftkylda tvåtaktare? INGET Priset på runt 1500 kr säger ju en hel del men det hade varit roligt att få veta om någon har erfarenhet av denna typen av leksaker. Hur många driftstimmar kan man räkna med innan skiten måste ha ny kolv/cylinder/kolvringar?MASSVIS Behöver man oroa sig för att knäcka skiten på mitten? JA

Värt att poängtera är att jag ska inte ha den för någon seriös körning. Ska bara vara något man kan busa på tillsammans med polarna.

Är det svårt för dig att läsa? Jag skriver att du ska pruta till den nivån som passar din plånbok,

4-takt kommer orka med din kropp, 49xx 2-takt är för barn i bästa fall

/ Jens

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey