Köpa Jacka i Shanghai - bra eller anus?

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
Har en polare som är i Shanghai nu. Tänkte kanske be honom att kolla på TheNorthFace-jacka där. Hade tänkt mig en skaljacka i så fall typ någon av dessa:

http://www.thenorthface.com/opencms/opencms/tnf/gear.jsp?site=EU&model=ANF0

http://www.thenorthface.com/opencms/opencms/tnf/gear.jsp?site=EU&model=AA7N

http://www.thenorthface.com/opencms/opencms/tnf/gear.jsp?site=EU&model=AC8H

http://www.thenorthface.com/opencms/opencms/tnf/gear.jsp?site=EU&model=AXZ1

Så någon som har erfarenhet av detta? Priser? Kvalité?

Äkta kostar marginellt mindre än vad du får ge här. När jag var där för tre år sedan så tror jag det nånstans runt 200:- man sparade. Kopiorna däremot är sjukt billiga men efter att ha känt och kollat på en drös så sket jag i att köpa en.

Man får vad man betalar för.
Jag har en NF-kopia från Kina, men jag använder den aldrig. Den är kass. Förstår inte varför jag inte kastat den. Ska göra det på studs.

Ok, då kan man lika gärna köpa en hemma - äkta alltså.

När jag var i BKK för ett par år sedan köpte jag en NF-ryggsäck som var precis lika bra kvalité som en äkta. Hörde/läste någon stanns att man kan köpa "äkta" kopior som är lika bra kvalité som de som säljs i butiker. Det skulle vara något om att t.ex. en fabrik fick licens att tillverka säg 500 st/dag. Därför såg man till att jobba på nätter och fick ett stort överskott av äkta varor som inte hade licens till för en liten kostnad. Dessa skulle vara de "bra kopiorna" alltså samma skit som orginal. Skulle inte vilja ha någon taskig kopia som inte fungerar, då kan man lika gärna skita i det.

Vet inte om det stämmer men man har ju stött på bra grejer som håller kanon och även kass grejer i t.ex. BKK.

Hur som helst - var får man tag i en bra kvalité jacka och vad kostar de? Nån som varit i Shanghai nyligen o har koll?

Det är klart att det finns "bra" kopior. Har själv fyndat vid några tillfällen. Saker jag använt i flera år och som är lika bra som "the real thing".

Detta kräver dock att man är riktigt petig och verkligen synar saken i sömmarna. Min kina-jacka fick jag på samma sätt som du - via en polare som var där. 2-300 kostade den väl. Polaren gjorde ingen vidare kvalitetssäkring på plats, så det fick jag göra hemma, med resultatet att jackan kasseras.

Well. SKa man köpa en kopia ska man nog göra det "själv".
Å andra sidan, kan man tänka sig en slit och släng produkt så kan man ju köpa sig en kopia och kasta den när man tröttnat. Materialen är dock aldrig de äkta (goretex tex hittar du garanterat inte i kinajackor) och passformen mm brukar vara "sådär". Mitt intryck är att de syr på massor med reflexer, extra stora loggor och tuffa dragkedjor för att kompensera för bristande funkton.

AJa. My 5 cents.....

Ok, då kan man lika gärna köpa en hemma - äkta alltså.

När jag var i BKK för ett par år sedan köpte jag en NF-ryggsäck som var precis lika bra kvalité som en äkta. Hörde/läste någon stanns att man kan köpa "äkta" kopior som är lika bra kvalité som de som säljs i butiker. Det skulle vara något om att t.ex. en fabrik fick licens att tillverka säg 500 st/dag. Därför såg man till att jobba på nätter och fick ett stort överskott av äkta varor som inte hade licens till för en liten kostnad. Dessa skulle vara de "bra kopiorna" alltså samma skit som orginal. Skulle inte vilja ha någon taskig kopia som inte fungerar, då kan man lika gärna skita i det.

Vet inte om det stämmer men man har ju stött på bra grejer som håller kanon och även kass grejer i t.ex. BKK.

Hur som helst - var får man tag i en bra kvalité jacka och vad kostar de? Nån som varit i Shanghai nyligen o har koll?

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!