Köpa Hjälm

R1 killen

Gigalo "Hyr mig vetja"
Gick med
25 Jul 2003
Hoj
KTM 690 Enduro r
Efter ha kört av vägen för ca en vecka sen så är hojen körbar igen.....
Mitt problem är att jag behöver en ny hjälm och var på AVA MC men där fick man ju ingen hjälp precis.....
Sen åker man mot Sthlms Mc Varuhus men på vägen pajar bilen och börjar koka.....
Ska iväg imorgon och köpa hjälm så jag kan ut och bränna lite ...
Jag vill ha en tyst och säker hjälm....Tacksam för alla tipps.... :rock

Åk till MC-Poolen och roffa åt dig en av dom sista Araikrukorna till kalaspris!
Där får du all hjälp du behöver.

:tummenupp Bränner dit imorgon bitti och hoppas på att dom har kvar nån i min storlek.....
Men som vanligt så är dom väll slut. :mad:

Tack för tippset :rock

jag skulle köpa hjälm förra veckan och kollade in några schyst krukor men sen kommer det fram att dem inte görs i XXS när man får hjälp av ett trevlig biträde :/
Så det fick bli en svart hjälm ist för en discohjälm

Nu har jag köpt mig en nu hjälm....Yahoooo

Åkte mot sthlms Mc varuhus i fredags efter jobbet .
Åker på motorvägen och det börjar låta illa om bilen???Jo vatten pumpen pajar och bilen kokar...Ringer efter en polare som lastar vatten och bränner med hojen ifrån salem det är bara det att han ligger i mitten körfältet och missar mig precis så det var bara att
vänta på att han vänder och kommer tillbaks.
Så det vart ingen hjälm köp den dan. SUCK....

Lördagen ska jag göra ett nytt försök och jag tar min andra bil och åker mot bankomaten för att hämta penger för idag skulle det bli hjälm köp oavsett vad som inträffar.
Efter ca 1 kilometer känns bilen slingrig som attans....Stannar och går ut till bankomaten och upptäcker att jag har fått punka på ett däck Grrrrrr

Det är nån som vill att jag ska ge upp hoj åkandet!!!!!!

På med nöd hjulet och bränner till Mc Poolen kommer fram utan att bilen pajar YES....
När jag kommer in där så får jag hjälp direkt av en säljare....
Provar säkert en 8-10 olika hjälmar tills vi hittar en som passar och det visar sig att jag ska ha storlek S....
Jag frågar om han driver med mig men det är tydligen så att många därute kör med alldeles förstora hjälmar och att den ska sitta åt i början så att den formas efter enns huvud.
Det vart en Arai hjälm som kostar lite över 5000kr med tillbehören som jag valde till.
Frågade vad han kunde göra för pris på den och det slutade med att jag fick 875kr i Rabbat...
Så imorgon Måndag kommer jag äntligen att få köra igen.....
Hoppas vi ses där ute.....

Back