Köpa febertermometer.

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Vart kan man köpa en bra och snabb febertermometer? Den som finns på apoteket skall man hålla i armhålan 10 minuter. Vart hittar jag en snabbare?

Hilfe bitte! :Bugar

Har alldrig fattat varför man ska ta tempen, ok om man har småbarn. Men man känner väl själv om man har feber eller inte :confused:

Thundercat skrev:
Nä, feber och hosta. Går väl över på nån dag.
Tror du ja, du vet att influensan går nu va. Hade den själv för två veckor sen, fan något av det jävligaste jag varit med på länge (förutom när jag råka få skållat vatten över hela underarmen i förrgår, andra gradens brännskador från armbågen till fingrarna, AJAJ). Kunde inte surfa SH mer än 20-30 min i sträck, sen var jag tvungen att lägga mig ner en timma. Hade hosta och feber så du har säkert åkt på skiten (mer symtom: näsblod, hostade upp blod, spydde, feber, förkyld, huvudvärk och ont i hela kroppen)

Höll i sig en vecka, krya på dig!! :)

FUBAR skrev:
Tror du ja, du vet att influensan går nu va. Hade den själv för två veckor sen, fan något av det jävligaste jag varit med på länge (förutom när jag råka få skållat vatten över hela underarmen i förrgår, andra gradens brännskador från armbågen till fingrarna, AJAJ). Kunde inte surfa SH mer än 20-30 min i sträck, sen var jag tvungen att lägga mig ner en timma. Hade hosta och feber så du har säkert åkt på skiten (mer symtom: näsblod, hostade upp blod, spydde, feber, förkyld, huvudvärk och ont i hela kroppen)

Höll i sig en vecka, krya på dig!! :)

Krya på dig själv! :tummenupp

Thundercat skrev:
Vart kan man köpa en bra och snabb febertermometer? Den som finns på apoteket skall man hålla i armhålan 10 minuter. Vart hittar jag en snabbare?

Hilfe bitte! :Bugar

Varför denna brådska? Du har ju all tid i världen, du ligger ändå i sängen och är sjuk... :)

FUBAR skrev:
Har alldrig fattat varför man ska ta tempen, ok om man har småbarn. Men man känner väl själv om man har feber eller inte :confused:

Hur ska man annars kunna få sin omvärld att förstå hur eländigt man har det?
Slår högre att kunna säga att "jag hade 39 grader i morse men nu har det nog stigit med en 3-4 grader" än "jag mår inget vidare, jag har nog feber"

tIgGeR skrev:
Slår högre att kunna säga att "jag hade 39 grader i morse men nu har det nog stigit med en 3-4 grader" än "jag mår inget vidare, jag har nog feber"

Väl talat. :D

tIgGeR skrev:

Om tempen stiger 3-4grader från 39grader mår man nog inte alls bra....

Har för mig att örontempen inte stämmer helt?

//M

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...