Köpa eller inte köpa - R1 -98 (Bild)

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
Har gått och blivit sugen på en retta :gnissla

Har varit och kikat på en -98:a med 4000mil på mätaren och massa ägare. Priset är bra (under 40k), men tyvärr finns en ganska rejäl buckla i tanken med sprucken och släppt lack som följd. Sedan finns lite repor på knölen på högersidan samt längre upp efter att hojen legat (stillastående).
Highpipe+orginal

I övrigt ganska fin, ska nog kunna polera upp den! En ny/spacklad tank så.

Vad säger ni? Kan man få en R1 med lite skavanker neråt 30k när sesongen drar igång?

Ska jag köpa? :näsblod

R2.JPG
 
Last edited:
Pengar är Till För Att Brännas!
Bara Handla På!
 
Köp!
Men låt tanken va så svider de inte lika mycke när du klotar nästa gång.
Billigt, busigt o alldeles underbart
 
tjöp min zxr, du får den till sistakompispriset:tummenupp
 
..är det inte lustigt att alla hojar med repor har "ramlat" då den stod still?
För övrigt är det bara att köpa:tummenupp
 
Köpte min 01a för 20000:D men då hade han inte lagt den stillastående, men den är snart klar räknar med ca 10000 i delar och en massa arbete..

Närmare 30 än 40 skulle jag gett, så pruta å tjöp:tummenupp

Är allt övrigt i bra skick så är det mycket hoj för pengarna.
 
Köp!
Men låt tanken va så svider de inte lika mycke när du klotar nästa gång.
Billigt, busigt o alldeles underbart

Jo, men jag hade inte tänkt att nåt skulle hända :rolleyes:

tjöp min zxr, du får den till sistakompispriset:tummenupp

Sorry, måste vara en J1 eller J2 om det ska va en ZXR!

Är den stabil är det bara handla

Får väl ta en provrunda, men det skall inte vara några konstigheter.

..är det inte lustigt att alla hojar med repor har "ramlat" då den stod still?
För övrigt är det bara att köpa:tummenupp

Just de här skadorna kommer faktist från en garagevurpa med tanke på att det mest är hack i lacken och inga tendenser till längstgående repor.

Men visst, jag håller med!
 
Verkar allt schysst så visst, köp om priset är det retta(!). Även om jag skulle kollat på lite nyare årgång. -98 är ju fan stoneage. Det är lätt att glömma att det faktiskt är 2008 nu. :D

Är du en handyman och kanske även kan fixa nya delar billigt så ser inte jag något prob i att köpa lite pajjat. Kolla bara alla kritiska punkter så du inte blir blåst. Tappad, lågfarts-lowsider, välte i en korsning osv har man ju hört förr... :rolleyes: utgå från det värsta. Dessa hojar körs hårt, har den haft lite ägare kan du räkna med att den kanske även är lagd fler gånger?? Vissa grejor vill man inte byta.
 
Verkar allt schysst så visst, köp om priset är det retta(!). Även om jag skulle kollat på lite nyare årgång. -98 är ju fan stoneage. Det är lätt att glömma att det faktiskt är 2008 nu. :D

Är du en handyman och kanske även kan fixa nya delar billigt så ser inte jag något prob i att köpa lite pajjat. Kolla bara alla kritiska punkter så du inte blir blåst. Tappad, lågfarts-lowsider, välte i en korsning osv har man ju hört förr... :rolleyes: utgå från det värsta. Dessa hojar körs hårt, har den haft lite ägare kan du räkna med att den kanske även är lagd fler gånger?? Vissa grejor vill man inte byta.

Jo, jag vet att den inte är ny. Men min försäkingsgräns ligger nånstans runt 10k halvförsäkrat och då är det -98 eller -99 som gäller!

Och visst fixar jag själv (kan dock inte lacka), får väl spackla upp den och lämna in på lack.

Tycker det är svårt att kolla saker som ramsnehet och liknande. Har ju dessutom aldrig kört en retta innan så jag vet inte hur det skall kännas.

Men hojen är fin i ramen iaf, knappt några repor alls!
 
4000 mil och lite kosmetiska skavanker...jag hade handlat. :tummenupp
 
Jag skulle med handla! Även om du inte gör ett skit med den o bara kör så kommer du kunna sälja den för samma pris med samma skavanker!
Lycka till o gasa till det rasar!
 
Kolla bara att 2.an inte hoppar ur vid gaspådrag i övrigt är det inte mycket
som strular på dom tidiga årsmodellerna möjligtvis lager bak/fram.
Har själv en 99.a med nyrenoverad växellåda under 4000 mil kvitton på över
10000 kr ge mej ett bud på den.
 
Kolla bara att 2.an inte hoppar ur vid gaspådrag i övrigt är det inte mycket
som strular på dom tidiga årsmodellerna möjligtvis lager bak/fram.
Har själv en 99.a med nyrenoverad växellåda under 4000 mil kvitton på över
10000 kr ge mej ett bud på den.

Måsta man dra den till varvtoppet på 2:an eller räcker det att dra litegrann?
Ska bara provköra en liten sväng, har absolut inga planer på att dra ut i trafiken och brassa med en oförsäkrad/oskattad som inte är min och som jag är extremt ovan vid.

Fråga: Mycket snack om stjärnorna som skall vara instansade vid ramnummret om grantireparationen på kopplingskorgen är utförd.
Denna hoj har en sjärna före och en efter, är det rätt?
 
Nej du behöver inte dra den till varvstoppet känn bara efter vid belastning på
2.an växla från 1-2 ganska omgående och känn efter det ska inte hacka eller kännas som om du får i något friläge mellan växlarna i övrigt ska växellådan gå smidigt mellan alla växlar 1-6 både uppåt och neråt vid körning och stillastående,kan bli rätt dyrt problem med lådan om man inte klarar av att renovera den själv.Begär att säljaren ställer på cykeln så att du kan provköra riktigt själv skulle jag ALDRIG! köpa en R1 som jag ej provkört ordentligt.
 
Jag ser bara en buckla och smårepor som lite positivt då du har en riktigt bra anledning till prut samtidigt som det inte hade gjort mig ett skit.
Känns allt rätt efter provkörning å ryckaslitadrakontroll så köp.
Glöm inte däcksparkningen.
Lycka till.:tummenupp
 
Köp. Jag har ägt 3st 98:or. Skitbra hoj, massa delar finns att tillgå, billig försäkring. Håller fortfarande måttet.

Byt drivpaket, serva, friska mackor på och ev. en styrdämpare och du har en superhoj.

Lycka till.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top