Köpa delar till gammal Kawa?

Agent Apelsin

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPZ 750 -83
Hepp, det är så att jag tänkte att jag äntligen ska få ut hojen till den här sommaren men eftersom bromsarna tar marginellt bättre än att sätta hälarna i backen så måste jag renovera dom.
Problemet är att jag har svårt att hitta någon bra online-butik som säljer delarna, jag har hittat en i sverige men där var det så dyrt så då kan jag lika gärna köpa en nyare hoj.
Så jag behöver tips om bra sidor, jag behöver delar till en gammal kawasaki GPZ 750 från 1983. (ZX750A1 tror jag nån betäckning är).
Jag behöver en vindruta, reparationskit till huvudbromscylinder fram och bak, reparations kit till framoken och bakoket, bränslekranen och så behöver jag en bromsskiva till baken.
Jag hittade en engelsk sida där jag hittade alla grejer till det facila priset 4300 inklusive frakt och moms. Men sen upptäckte jag att det inte är samma delar till 900R modelen (doh!) och dom sålde bara till 900R.

Så jag behöver hjälp med att hitta bra online butiker, spelar inte så stor roll var det är bara dom skickar till sverige, det gör inget om det tar 2-3 veckor innan det kommer heller. Bara det inte är svindyrt, beställer jag utanför EU måste jag också betala moms.
Självklart går svenska butiker bra också så får jag bedömma om det är prisvärt eller ej.

Hjälp mig så jag kan få ut hojen så jag kan ta kortet i sommar och så lovar jag å vara snäll å bjuda på kaffe om ni kommer förbi linköping i sommar.

/Karl

Nu börjar jag fan grina snart, har suttit hela dagen och försökt sidor som säljer delar till min hoj. Det finns knappt några! Hittar jag nån så är det nåt jävla grottmongo till analfabet som gjort den, har man tur så finns det lite dåligt inskannade kataloger man kan titta på. :huvet

Hittar jag inget snart så baxar jag in hojjäveln i bagaget på saaben och sänker aset i roxen.

Är det ingen som beställt grejer över nätet till gamla kawwor? Jag skiter i om det kostar 500 spänn för en o-ring eller om det tar 100 dagar med fraktbåt från Ulan Bator.

Kollat ebay?
Där finns det mesta, men du kan ju åka på mer än en fraktkostnad...

Kollat ebay?
Där finns det mesta, men du kan ju åka på mer än en fraktkostnad...

Jag hittade faktiskt en sida http://shop.wemoto.com/ som verkar ha det mesta, en hel del grejer var det bra pris på men jag ska se om det inte blir billigare å köpa en bromsskiva i sverige. Jag behöver också en vindruta och det verkar inte finnas där. Vet nån om det är samma ruta som på det tidiga GPZ900R modellerna?

Bra webshops är det ont om. Jag tycker som du, att de flesta webshops i mc-världen är gjorda av grottmongon.

Men bra länk du postade, tack!

Kollade lite i mc-nyckeln från max mc import ab, repsatser till dina ok finns. 301kr/ok fram och 210kr för bakoket.
Ring 0370-658570 alt.maila: info@maxmc.se å kolla vart närmsta åf. finns!

Kollade lite i mc-nyckeln från max mc import ab, repsatser till dina ok finns. 301kr/ok fram och 210kr för bakoket.
Ring 0370-658570 alt.maila: info@maxmc.se å kolla vart närmsta åf. finns!

Tackar! Ska kolla lite om jag hittar resten av grejerna jag vill ha annars beställer jag nog från http://shop.wemoto.com/ så jag kan ta allt i en beställning.

Tack för att du tog dig tid, du får fika om du kommer förbi. :)

Har inte SpinningWheel en massa Kawwaprylar?

Jo dom hade en del av vad jag behöver, tack för tipset! :tummenupp

Nu funderar jag på om en vindruta till en ZX900A1 med nummer 39154-1091 passar på en ZX750A1 som egentligen ska ha en med nummer 39154-1014?
Alltså rutan från en GPZ900 A1 1984 passar den på en GPZ750A1 1983?
Jag hittar rutor till 900 modelen men inte 750. :tummenner

Här kommer en https://www.z-power.co.uk

SvenE
Ps jag har någon i US men jag hittar inte den nu, återkommer med den (Pra priser på broms och tänddelar bla, dock kan du åka på moms).

z-power var rätt bra, hittade en bakskiva för 70 pund (950 kr) och det är nog billigast hittills men tyvärr går frakten på 30 pung. Skaffar nog skivan från sverige.Tyvärr verkar det vara svårare att hitta ruta.

Tack för tipset, nu ska jag sova. Godnatt!

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph