Köpa Bruksbil -bråttom, ge mig massor tips!

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

IronMike

Guest
Börjar se i kors snart, efter att ha surfat blocket i 48h... Jag vet inte vad jag vill ha, och man hittar hela tiden något som är ngn tusenlapp dyrare, sen lite till, sen lite till osv. Man blir lite väl optimistisk :huvet

Dock kan man ju inte bestämma sig heller, jag borde ha en sån här:

http://www.blocket.se/vi/10947194.htm?ca=11_s
-Bra bil, billig, går och går.... Dragkrok är bra att ha etc.

MEN, lilla djävulen inom mig säger att jag e dum i huvet å ska ha en sånhär istället:

http://www.blocket.se/vi/10869344.htm?ca=11_s
-den har allt som den andra inte har. Säkert inte pålitlig (?) men kul att gasa skiten ur redan ikväll på lokala småvägar, sladda in i snövallar, å bara röja runt å lyssna på sator. Det är nog vad jag behöver, känner jag. Men egentligen inget jag måste :huvet

Men men... jag behöver ju egentligen en bil med dragkrok. Gärna kombi, för jag vill köpa en rottweiler, som ska heta Didrik (allt är planerat). Sen köpa ett släp, så jag kan köra prylar till div banor. Dessutom ha med hunden, och ev en meckpolare osv.

Samtidigt vill man ju ha turbo å aldrig i helvete framhjulsdrift nu när det är snö ute :rolleyes: ...snart får någon köpa åt mig, för all ens lediga tid går åt till att dregla på annonser.

Har ju redan bestämt mig för att köpa en båge, som jag planerat frakta hem med släp, som sitter på en bil med dragkrok - dock ska jag köpa bilen, kanske i samma veva påväg ner för att hämta hojjen. Likaså släpet. Hittat ett släp i södermanland, även en bil. Ponerar att en polare skjutsar ner mig till bilen på en förmiddag, perfect - åker å köper släpet. Sen kör jag ner till södra delarna av landet, köper hojjen, åker till düskland. Å sen hem. Så kan man pusta ut. Detta tänkte jag göra senast torsdag, problemet är att mitt skuldebrev från banken inte kommit än :huvet :huvet å jag har säkert 300 i puls, bara för att det är så mkt saker jag bara ska ha..men kommer ingen vart. Tänkte ju passa på nu när man ändå är sjukskriven.

:huvet :huvet :huvet

Hmm jag skulle nog köpa saaben... har mest haft saabar i våran familj och de har funkat bra m.m.

Hmmm 13k låter biligt..

Köpa gammal GT4 kan vara att köpa problem, been there, done that så att säga....

de e bra.. börjar lugna ner mig lite, man kanske ska köpa en bra bil ist för en dålig, men ändå, hade varit kul på dessa snöiga vägar :näsblod

GT4an är en grymt kul bil, men lite väl högtrimmad för att ha tillförlitlighet.

Jag har mkt erfarenhet av -88ans modell av den vanliga celican. 2.0 gti.
140 hk, rensa katten och lyft luftmängdsmätaren ett hack så ligger du på 150, och en snittförbrukning på 0.65 - 0.8.

Drog rätt genom tyskland med min, snittade 180 km/h, o en snittförbrukning på 0,7.

Är en kul bil, och så länge inga krasande ljud uppstår då du slänger i 2an eller 3an är det inte mkt som kan gå snett.

Leta fram ett X med avtagbar dragkrok och du har en höjdarbil som funkar till det mesta.

Hmm jag skulle nog köpa saaben... har mest haft saabar i våran familj och de har funkat bra m.m.

Hmmm 13k låter biligt..

Det är troligen rätt pris.
För kvaliten på den modellen är rätt dåliga, iaf verkar det finnas många måndagsexemplar.

Skulle kolla in en 9000 istället om jag vore dig.

Celican är inte så ekonomisk, och det kan bli väldigt dyrt om något går sönder.

Jag har värsta bämwä 520/M5 som står 30min från E4:an i Värnamo, bara komma och hämta.

Be pappa köpa en RS6 som du kan vara "delägare" på..

kan inte jag få köpa din lc4 så får min pappa stå som ägare å träffa din mamma när dom skriver papper, kanske en sak leder till det andra, å vi blir familj? plastbruuushaan :pannkyss

en snabb koll på upplysning.se ..å kanske dags att flytta hemifrån om man e 74a ? ok, jag va lite sen, typ 22 när man chaka eget. men 33 å bo hemma :3freak

Last edited:
Skulle kolla in en 9000 istället om jag vore dig.
Är inte en 9000 ungefär världens mest lättstulna rosthög? :va

Mike: Det är inget fel med framhjulsdrivet på vintern. Det finns något som heter handbroms. Eller om man är lite mer avancerad i sin körning (eller kör en Saab) så kan man alltid öva på vänsterbromsning.

2778639 Är inte en 9000 ungefär världens mest lättstulna rosthög? :va

Mike: Det är inget fel med framhjulsdrivet på vintern. Det finns något som heter handbroms. Eller om man är lite mer avancerad i sin körning (eller kör en Saab) så kan man alltid öva på vänsterbromsning.
Vänsterbromsa med en bil som är utrustad med ABS, sen tar ändå handbromsen bak på 9000 så du kan ju ändå slita upp den på ställ genom kurvan.

Övrigt så skulle jag köpa en Audi 80 avant av de senare årsmodellerna.

du kan fa kopa min gamla corrado...
basta aretruntbil som finns men de gar ju inte att packa sa mycket i den tyvarr.... annars sjukt rolig bil!!

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra