Köpa bilmaskin?

Blocket, har sett några Hilti där ibland. Kanske inte en 905:a men inte de minsta heller.
Annars ringer du Cramo och frågar om de ska sälja ut några gamla prylar, man vet aldrig.

Gustav1 skrev:
2176691 Ehm, en vad!?

En bilmaskin, som du bilar bort betong m.m.

Slagborrmaskiner brukar ha den funktionen, fast istället för att borren snurrar så slår den och det är en stor jävla mejsel istället för borr. Detta måste ha varit den bästa förklaringen på någonting det här året. Tror fan jag tog förra årets bästa med den här också.

http://www.blocket.se/vi/8219218.htm?ca=12_s

En sån har vi på jobbet, den är bra ifall det inte är allt för stora grejer som ska bort. Den dämpar vibrationerna ganska bra också.

Aldrig hört talas om att bila bort något.
Ja, på lastbil då... :va

UrbanTiger skrev:
2179813 Jag tjöpte en borrhammare på Jula för knappt en 5-hundring. Funkar bra som en slagborr och sen är det mejslar med så man kan bila i sten och betong.
Är ju ingen proffsmaskin men för husbehov lär det funka.

Det där beror ju på vad husbehovet är. Ska man försänka elkablar i en betongvägg kanske den funkar. Om man ska bila bort stammarna är det troligen tveksamt om den orkar med eller?

Blip skrev:
2179832 Det där beror ju på vad husbehovet är. Ska man försänka elkablar i en betongvägg kanske den funkar. Om man ska bila bort stammarna är det troligen tveksamt om den orkar med eller?

Jag ska bila upp golvet och byta ut en brunn.

UrbanTiger skrev:
2179813 Jag tjöpte en borrhammare på Jula för knappt en 5-hundring. Funkar bra som en slagborr och sen är det mejslar med så man kan bila i sten och betong.
Är ju ingen proffsmaskin men för husbehov lär det funka.

Kan du länka vilken det var?

Thundercat skrev:
2180000 500-1000kr.

Ok då ,så billigt kan jag inte fixa,tyvärr

Men kan iaf kolla om vi har någon gammal maskin som gått som demo eller något,hittar jag n ågot så hör jag av mig i det närmaste.

Annars kanske KVD har något.

Thundercat skrev:
2179837 Jag ska bila upp golvet och byta ut en brunn.

Om du bara ska göra ett enstaka jobb, som du dessutom utför på en eller två dagar, så tycker jag att du ska hyra en. En 905:a kostar väl runt 200:-/dygn att hyra.
Hyr den en fredag eller lördag så får du dessutom en dag gratis då du inte kan lämna in den på en söndag. Förklara även det för dem du hyr av att du vill lämna den på söndag så de inte debiterar för den dagen också. Så gick det att göra förut iaf på Cramo...

Dee_cati skrev:
2180366 Om du bara ska göra ett enstaka jobb, som du dessutom utför på en eller två dagar, så tycker jag att du ska hyra en. En 905:a kostar väl runt 200:-/dygn att hyra.
Hyr den en fredag eller lördag så får du dessutom en dag gratis då du inte kan lämna in den på en söndag. Förklara även det för dem du hyr av att du vill lämna den på söndag så de inte debiterar för den dagen också. Så gick det att göra förut iaf på Cramo...

Jag kommer att få hyra den i 3 omgångar. Håller på med tvättstugan nu och sen är det 2 badrum som står på tur, kommer att ta dem ett i taget.

En maskin som bilar åt en. Kan helt omöjligt bli mer bekvämt! Vem fan gillar att bila?! Menar bara från Stockholm till Skåne tar det minst 7-8 timmar iom att McD ska intas o pissepauser o skit. Men tror först det kommer revolutionera resandet när man uppfinner en flygamaskin, tänk dig själv; va i Thailand på nolltid. Klockrent!

Thundercat skrev:
2180375 Jag kommer att få hyra den i 3 omgångar. Håller på med tvättstugan nu och sen är det 2 badrum som står på tur, kommer att ta dem ett i taget.

Köp en dyr begagnad, använd och sälj. Lär bli minst förlust på så sätt.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back