Köpa Bil

suzuki125

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
KTM SMR690 -08, Suzuki 125cc 2T, hemmabyggd Honda CB125. GSXR750 - 96 SÅLD
Kanske borde dra inte på något bilforum men tänkte höra med er hojåkare faktiskt.

Har tänkt sälja crossen, blir för lite kört, och kan låna min farsa om tillfälle ges.
Tänkt köpa en bil för max 20 k.

Bor i Skåne

En BMW coupé är man väl rätt intresserad av 92-95, de flesta har dock gått 30 k mil som låter mycket i mina öron men har inte alltför bra koll på bilar.

Något annat bra tips? Gillar tyska bilar. Inte alltför hög bensinförbrukning, men ingen mopedmotor i heller :)

Vaskaruhadentill?
Ska du ha en skoj bil för småpengar, (jag tyckte mig utläsa det) så föreslår jag en provkörning av Suzuki Ignis sport.

Vill du ha en rolig bil så satsa på en liten GTI bil istället. Faktiskt roligare att köra en sådan än en svagt motoriserad BMW. Vill inte avskräcka dig från att köpa en BMW, men om du är ung och det här är din förstabil så kolla upp försäkringspremierna först innan du bestämmer dig för exakt vilken bil du vill ha. BMW är dyra att försäkra i unga år. Sedan är det nog så att många tvivelaktiga ägare kört ner bilarna. Det är nog svårt att hitta en fräsch 3.XX från 1992- 1995 idag. Du får nog studera varje enskilt exemplar och göra en helhetsbedömning av skick och servicehistorik.

205 GTI borde man kunna få en riktigt fin. Rent av 206:an kanske?

Kanske nostalgisk men 205 GTI var riktigt rolig att köra. 106 GTI Rally är nog en bil i samma anda, men den såldes aldrig här. Jag har inte kört en själv, men formatet är rätt. Låg vikt och förhållande stor motor. Efter det förlorade Peugeot känslan för vad GTI står för.

Peugeot 206 GTI är ingen riktig GTI nämligen. Den känns inte alls lika pigg som en 205 GTI. Skulle nog hellre tittat på Renault. Clio Williams var den sanna arvtagaren till 205 GTI och man har lyckats bättre med att bevara GTI arvet bättre. VW var också en som misslyckats fatalt med sina Golf GTI bilar. I alla fall för oss som körde originalen när de fortfarande gick att hitta i välbevarat skick.

Golf 2 GTI, 205 GTI, Clio 16V, Ibiza Cupra, Astra GSi om du hittar en som är hyffsat rostfri,

En välvårdad BMW 318is E30 är också en trevlig bil.

Last edited:
205GTI är väl för gammal bil, dom börjar vara slut dom som finns, annars en utmärkt rolig bil.

Det fanns väl någon liten Seat med 1.8T och fyrhjulsdrift som gick att chippa till hysteriska siffror.

Ska det inte buskörs föreslår jag premiumvagnar från Audi/BMW/Lexus, dom med minst V8.

Nya kördes dom oftast lugnt och inte så långt per år av gubbe med kulmage, dom har aldrig tilltalat barnfamiljer med sina stora motorer och dom är för dyra för att ägas av ungdomar.
Alltså är priset lågt jämfört med vad du får och eftersom det är premium är det bra kvalitet rakt igenom så dom går långt.

Jag skulle faktiskt slå ett slag för Saab 9000.
Speciellt ifall du kan hitta en 2,3T samt ev A50. Den är väl lite större än de andra bilarna som folk föreslår, men man åker grymt skönt i dem. Dessutom finns det gott om effekt när du trampar plattan i mattan och de är relativt hållbara.

Ifall du har fundering kring en sån så får du gärna PMA. Jag har en 9000 A50 2,3T -98a just nu som jag ev ska sälja.

Jag skulle faktiskt slå ett slag för Saab 9000.
Speciellt ifall du kan hitta en 2,3T samt ev A50. Den är väl lite större än de andra bilarna som folk föreslår, men man åker grymt skönt i dem. Dessutom finns det gott om effekt när du trampar plattan i mattan och de är relativt hållbara.

Ifall du har fundering kring en sån så får du gärna PMA. Jag har en 9000 A50 2,3T -98a just nu som jag ev ska sälja.

Det bakhjulsdrivna alternativet heter Opel Omega.
http://www.blocket.se/sodermanland/Omega_3_2_38074872.htm?ca=21&w=3

om du ska köpa en bmw (e36 antar jag) så köp en innan vanosen kom (-93) är väl inget större bekymmer men ju mindre skit desto bättre ;)
om du hittar en frisk suzuki swift gti så köp en sån, riktigt rolig bil som är grymt rolig att köra + att den ligger på halvlitern :)

MB 190/200 runt årsmod -90 dyker det upp en del för en vettig peng. De är lite gubbiga men en av de snyggaste bilar som byggts.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!