Köp av universalfjärrkontroll?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Finns en liknande tråd, eller har ämnet redan avhandlats? Solly solly.

Har börjat ledsna på 4 olika kontroller på vardagsrumsbordet och funderar således på att slå till på en universalfjärr. Innan köp är det ju lika bra att fråga den gemene massan på alltingets moder av Internetforüm.

Sagt och gjort, vilken kontroll är bäst?
Mest smäll för pengen?
Enklast att lattja med (i synnerhet för honan)?

Var handlar jag?

Funderar i nuläget på en Logitech Harmony One som verkar stödja allt jag har (segt att behöva köpa separat PS3-modul dock).

Kommentarer om denna pjäs?

Köp efter så många enheter du vill koppla ihop. Kör själv Harmony 600 och är mkt nöjd. (Släng dock inte iväg gamla kontroller, då dom säkerligen kommer behövas)

Kör också Harmony. Småpillig att programmera, men när man gjort det en gång för alla så funkar det bra!

Harmony rules!!! Har den gamla 525:an, håller med föregående angående pilligt att programera.. Men Logitechs sida har uteslutande alla märken. Bara att lägga in Men väl där så funkar den klockrent :tummenupp

Tack för edra svar. Alla mina apparater var kompatibla efter koll på logitechsidan. Hur 'djupt' kan man programmera? Jag menar, för att kolla box måste jag trycka över TVn från startläget till HDMI, men det kanske Harmonikontrollen löser direkCt?

Tack för edra svar. Alla mina apparater var kompatibla efter koll på logitechsidan. Hur 'djupt' kan man programmera? Jag menar, för att kolla box måste jag trycka över TVn från startläget till HDMI, men det kanske Harmonikontrollen löser direkCt?

Det fixar den direkt. Du kan tex programmera den att slå på tv med rätt ingång, ställ in digitalbox, sätt på stärkaren med ingång X osv. Allt med ett knapptryck.

Om du råkar ha en iPhone/iPod Touch/iPad så finns det andra riktigt smidiga lösningar!
Ta gärna en koll här: PAAC

Harmonyn är bra skit för pengarna men det är fortfarande Philips som är grümmast. Pronton är oslagbar om du inte kollar på fjärrar över 10k men jag antar att det inte är intressant.
Jag skulle hellre köpa en begagnad Pronto än en Harmony men då är jag partisk och har använt Pronto i snart 8 år.

Om du råkar ha en iPhone/iPod Touch/iPad så finns det andra riktigt smidiga lösningar!
Ta gärna en koll här: PAAC
Tack för tipset, är dock kroniskt anti-apple, så det går fetbort. Ändå.

:tungan

Harmonyn är bra skit för pengarna men det är fortfarande Philips som är grümmast. Pronton är oslagbar om du inte kollar på fjärrar över 10k men jag antar att det inte är intressant.
Jag skulle hellre köpa en begagnad Pronto än en Harmony men då är jag partisk och har använt Pronto i snart 8 år.
Det är såpass alltså?

Tänker inte lägga mer än 1-1,2kkr, max.

Last edited:
Tack för tipset, är dock kroniskt anti-apple, så det går fetbort. Ändå.

:tungan

Kommer till Android med om du råkar vara lagd åt det hållet :tummenupp

Håller med!
Tyvärr har Philips Pronto tvärt slagit igen:död
Kör TSU9400 & RFX9400 hemma och det funkar kanon :tummenupp

Last edited:
Kommer till Android med om du råkar vara lagd åt det hållet :tummenupp

Håller med!
Tyvärr har Philips Pronto tvärt slagit igen:död
Kör TSU9400 & RFX9400 hemma och det funkar kanon :tummenupp

Kör på Harmony, jag har en Harmony One själv och är supernöjd. Alla enheter fanns i databasen. Bara att ladda ner och konfigurera de olika makrona, mycket simpelt. Väldigt snyggt med kanal-loggorna på skärmen också. Det finns en variant som styr RF enheter också men jag vet inte vilken det är av dom.

Icke. RTI is the shit om man vill customisera ordentligt.
Platsar dock inte i TS budget och säljs enbart genom home automation installatörer.

Det är såpass alltså?

Tänker inte lägga mer än 1-1,2kkr, max.

Då är det begagnat som gäller men det blir nog svårt ändå. Kör på en Harmony, bra skit helt enkelt.

Icke. RTI is the shit om man vill customisera ordentligt.
Platsar dock inte i TS budget och säljs enbart genom home automation installatörer.

Tveksam om det ens finns på den svenska marknaden? Vet att vi har diskuterat det tidigare och det är ju likvärdiga aktörer helt klart så vilken man väljer är nog mest en smaksak.
Om vi snackar fjärrkontroller och inte kontrollenheter där du ska styra hela kåken :fakta

Last edited:
Tveksam om det ens finns på den svenska marknaden? Vet att vi har diskuterat det tidigare och det är ju likvärdiga aktörer helt klart så vilken man väljer är nog mest en smaksak.
Om vi snackar fjärrkontroller och inte kontrollenheter där du ska styra hela kåken :fakta

Jag startade med att enbart kontrollera TV:n, kabellåda mm, men köpte framtidssäkra grejor vilket glr att jag idag kan kombinera existerande utrustning med tex Lutron för belysning, I/O för öppna spisen mm.

Skoj, men dyrt... :brinnerup

Om man jämför Harmony One och 650, vad är det som motiverar att lägga 400 spänn extra på One? One ser jag har stöd för 15 enheter mot bara 5 på 650'n, samt är uppladdningsbar så man slipper batteribyte. Mer utöver detta?

*/ ?>
Back