Köp av Honda xr650

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kör bil.
Är alla årsmodeller strypta till 14kW (eller hur mycket det nu var)?
Finns det några standardfel på olika årsmodeller?
Är den kinkig med smörjningen när man kör på bakhjulet (om man mot förmodan skulle lära sej)?
Är försäkringen dyr?
När ska servicarna göras?
Finns det tändnigslås?
Får man skjutsa?
Är plasten dyr?
Hur är kvalitén jämfört med andra märken/modeller (KTM osv.)

Bu eller bä?
 
Last edited:
CayLe skrev:
Är alla årsmodeller strypta till 14kW (eller hur mycket det nu var)?
Finns det några standardfel på olika årsmodeller?
Är den kinkig med smörjningen när man kör på bakhjulet (om man mot förmodan skulle lära sej)?
Är försäkringen dyr?
När ska servicarna göras?
Finns det tändnigslås?
Får man skjutsa?
Är plasten dyr?
Hur är kvalitén jämfört med andra märken/modeller (KTM osv.)

Bu eller bä?

- Ja, fram till -03. -04 är inte inreggade så de lär stå med orginal kw.
- Ja -alla XR tappar kicken... :tungan (loctite... ;) ) Övriga -> The Pig Pen OBS, jag har själv inte råkat ut för mer än att tappa kicken... :)
- Nej, inte direkt, men efter en längre wheelie så rinnder det olja från luftfiltret - det blir en fin pöl under hojen :hihi
- Ja om den försäkras som full effekt. Nej om den försäkras som 14kw...
- Vart 100ade mil. vart 200 mil räcker faktiskt om man inte tävlar eller kör massor med bana- dock, hör med din honda handlare och deala så att du får behålla din garanti även om du bara gör service vart 200 mil (byte av olja ska dock fortfarande göras vart 100de mil)
- Nej, inget tändningslås
- Nej, ej reggad för två, och tveksammt om den håller för två med den bakramen.
- Plasten är SKIT dyr, om man köper orginal. Den är mer hanterbar om man köper UFO. Pris exemple (från verkligheten). Bakskärm Orginal: 1700kr inkl moms och frakt. UFO bakskärm: 800 inkl moms och frakt.
- En Honda är alltid en Honda. Kvaliteten är bra.

XR650 är en av de bättre GAT-motarderna, den är dock litta tung och slö om man vill leva sin mesta tid på bana.
Jämfört med KTM 660 så är den slöare och tyngre, men kräver mindre service, och den vibbrerar typ tusen gånger mindre. Och då vibbrerar ändå XRen rätt mkt... :rolleyes: KTM - flickornas favorit hoj, gör pojkar överflödiga... :p
Jämfört med KTM 625 så är den likvärdig i det mesta, fast den vibbrerar mindre... (allt enligt något test jag läst, KTM vann dock för den vägde lite mindre)


Jag är supernöjd med min. Har kört 300 mil, och är fortfarande nöjd.
Inget för touring men som bus-kul-gat-hoj är den förbanant kul... :)

Har hunnit med att krashat 3 gånger och undantaget fotpinnar med lite, hmmm, annorlunda vinklar så har jag inte behövt göra något.
2 av krasherna har varit "riktiga" med fart och massa glida glida - aj aj aj etc. Men jag har haft tur och inte drösslat in i något stillastående. :)
Hojen håller för mer än man tror. Om man nu kan leva med lite repig plast - och med tanke på vad plasten kostar har jag inga problem med repig plast... :p

Wheela är för övrigt busenkelt. :)
 
Last edited:
SkorvKalle skrev:
hur j"¤%!! många hojar ska du ha?!?! :mad:

ja, jag är avundsjuk...

En kompis körde ihjäl sej i onsdags :3freak så jag har övervägt att sälja sporthojen då det endå inte är så jättekul att köra fort. Sen ska bilen säljas, så varför inte sälja motarden oxå och köpa en nyare motard?
 
CayLe skrev:
En kompis körde ihjäl sej i onsdags :3freak så jag har övervägt att sälja sporthojen då det endå inte är så jättekul att köra fort. Sen ska bilen säljas, så varför inte sälja motarden oxå och köpa en nyare motard?

ouch.. jag lider med dig. Jo de e klart om du säljer de hojarna e de ju nice med en nyare :tummenupp
 
DwD skrev:
hojta till sedan, mitt motard kit till xr650r är till salu :tummenupp

Vad hade du tänkt dej för pris..?


---------------------

Hur mycket effekt/vrid har en xr650 ungefär på slangen när den är:
ostrypt med orginaldämpare, samt när den har ett slipon eller helsystem monterat?
 
Last edited:
CayLe skrev:
Vad hade du tänkt dej för pris..?


---------------------

Hur mycket effekt/vrid har en xr650 ungefär på slangen när den är:
ostrypt med orginaldämpare, samt när den har ett slipon eller helsystem monterat?
du har pm
 
CayLe skrev:
Finns det någon vänlig själ där ute som vågar låta mej testa sin xr650? :rolleyes:
en polare som har en xr400(han hade haft en xr600), när han testade min så fick jag bända lös honom från min hoj, flinet var ovanför örona och det enda han kunde säga var "helvete va pulver det var i den" så prova du, men jag lovar du fastnar :D
 
DwD skrev:
en polare som har en xr400(han hade haft en xr600), när han testade min så fick jag bända lös honom från min hoj, flinet var ovanför örona och det enda han kunde säga var "helvete va pulver det var i den" så prova du, men jag lovar du fastnar :D

Det låter ju lovande :)
 
CayLe skrev:
....och köpa en nyare motard?

Är lite nyfiken på om det bidde en XR650 till slut...?
Köpte mig en själv o är RIKTIGT nöjd!
Har kommit till insikt med att det behöver nödvändigt inte gå i 150++ för att det ska vara kul, det räcker gott med 60-70 blås i phett bredställ på grusväg!
:rofl
(sen gör det ju inte så f-bannat ont om man nu skulle klota)

OM du införskaffat en XR650 - är du nöjd?
Kul att höra ngn annans åsikter oxå.
 
El Presidente skrev:
Är lite nyfiken på om det bidde en XR650 till slut...?
Köpte mig en själv o är RIKTIGT nöjd!
Har kommit till insikt med att det behöver nödvändigt inte gå i 150++ för att det ska vara kul, det räcker gott med 60-70 blås i phett bredställ på grusväg!
:rofl
(sen gör det ju inte så f-bannat ont om man nu skulle klota)

OM du införskaffat en XR650 - är du nöjd?
Kul att höra ngn annans åsikter oxå.

Äh, det var inte värt pengarna för att få en nyare modell med likvärdigt drag som i min nuvarande 630.
 
Köpte En ny XR 650 -02 031221, krängde på dubbdäck och körde 180 mil på skoterspår och vinterväg under den gångna vintern. Har i skrivande stund lagt ytterligare 120 mil på grus, asfalt och enduroslingor.
Erfarenheter:
- Ja, kicken lossnar.
- Cykeln är PERFEKT för ovanstående användningsområde. :)
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top