Könsdiskriminering i MC-kretsar?

Är det ok med könsdiskriminering i MC-kretsar?

• Antal röstningar
    0

RebeX

THE Ninja
Gick med
27 May 2004
Hoj
ZX6R 636 -04 - RebexEdition
Tycker ni det är ok att man måste vara av ett speciellt kön för att få tillhöra en speciell MC-klubb/Grupp?
Jag tycker detta är helt fel och tar avstånd till detta, men eftersom det förekommer så tänkte jag kolla vad ni tycker.

Hojåkning för mig handlar om hojjar och gemenskap, inte om kön/ålder/etnisk tillhörighet/sexuell läggning/osv ....

Jag vill bli bedömd efter mina prestationer med min MC och inte efter vilket kön jag har. Är detta fel?
I min värd är alla välkomna .... Vad tycker ni?:krama

Detta handlar inte om mig jag känner mig inte på något vis diskriminerad.

Jag är med i en MC-grupp där ALLA får vara med.

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1835616&postcount=8
* RR vill uppmuntra till kamratskap mellan olika sociala, etniska, gender och HBT-grupper både på och av MCn

Det handlar om att vänner till mig inte får vara med i vilka klubbar/grupper de vill pga diskriminering.

Last edited:
Kan man ha klubbar där bara enskilda mc märken är välkommna ser jag inte varför könsåtskilda klubbar skulle vara ett problem....

Jag misstänker att cheyklubbar med SH wannaliggacheysomkörmc hangarounds är ett större problem än tvärt om....

Kan man ha klubbar där bara enskilda mc märken är välkommna ser jag inte varför könsåtskilda klubbar skulle vara ett problem....

Jag misstänker att cheyklubbar med SH wannaliggacheysomkörmc hangarounds är ett större problem än tvärt om....

Good point, tror jak röstade lite fel vid närmre eftertanke.

Kan man ha klubbar där bara enskilda mc märken är välkommna ser jag inte varför könsåtskilda klubbar skulle vara ett problem.....

När man köper ett speciellt hojjmärke så gör man själv ett aktivt val, men man väljer inte om man ska födas till tjej eller kille/vit eller svart/straight eller gay.
Vill man vara med i Ducceklubben så kan man ju köpa en Ducce men det är svårare att byta kön :va

Måste väl ändå finnas en klubb som du kan vara med i?, om du nu inte bor i en jätteliten håla förstås.

:fårduintevaramedochlekamedgrabbarna?

Det är inte mig det handlar om. Jag är objektiv. Jag tar bara en ställning.
Jag får lov att leka med de jag vill leka med. Jag tänker på vissa andra som inte är som jag.

När man köper ett speciellt hojjmärke så gör man själv ett aktivt val, men man väljer inte om man ska födas till tjej eller kille/vit eller svart/straight eller gay.
Vill man vara med i Ducceklubben så kan man ju köpa en Ducce men det är svårare att byta kön :va
Vad är problemet? Gör ett aktivt val, gå med i en klubb som inte bara är för tjejer. Problem solved liksom. :va

Visst kan man insistera på att få vara medlem men vad är poängen att vara enda kvinna i en klubb för män eller vice versa?

Att åka till harlyträff med en ER6a och GoreTex och kräva att få vara med kan man ju klart göra men hur kul blir det?

... Jag tänker på vissa andra som inte är som jag.
Varför bry sig? Du har väl inte ansvar för någon annans tankar och val än dina egna? Låt folk göra det de mår bra och blir glada av så länge de inte utsätter någon annan för fara eller skada. Vi är individer som gör olika val och samlas i diverse olika konstellationer. En del gör sig bättre ensamma än i flock t.ex.

Vad är problemet? Gör ett aktivt val, gå med i en klubb som inte bara är för tjejer. Problem solved liksom. :va

Det handlar ju inte om mig. Jag är med i en MC-grupp där ALLA får vara med.

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1835616&postcount=8
* RR vill uppmuntra till kamratskap mellan olika sociala, etniska, gender och HBT-grupper både på och av MCn

Det handlar om att vänner till mig inte får vara med i vilka klubbar/grupper de vill pga diskriminering.

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...