kåpor .. finns denna? var?

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
letar efter en ny "bakdel" till min kommande zx-6r. den skall vara hel (se bild) MEN med uttag för bakljus. Materialet skall vara kolfiber.

Det skall se ut som kawan nedan men med uttag för ljus. Var kan jag hitta en sån eller är det att specialbeställa?

Bifogat

• K_zx6rr_03_seato.jpg
    K_zx6rr_03_seato.jpg
    62.5 KB · Visningar: 109
  • rejskawa.jpg
    rejskawa.jpg
    79.2 KB · Visningar: 152
brinckis skrev:
letar efter en ny "bakdel" till min kommande zx-6r. den skall vara hel (se bild) MEN med uttag för bakljus. Materialet skall vara kolfiber.

Det skall se ut som kawan nedan men med uttag för ljus. Var kan jag hitta en sån eller är det att specialbeställa?

Köp en racebakdel och kapa ut för ljuset själv.finns väl i kolfiber på www.kk

twinner skrev:
Köp en racebakdel och kapa ut för ljuset själv.finns väl i kolfiber på www.kk
men är det inte mer än ett hål på orginal? inget fäste för ljuset o så? Om man nu kapar ut ett eget hål hur snyggt kommer ljuset sluta till (jag vet att det till en viss del beror på hur snyggt hål jag gör).

Hör med Tommy Hayden i USA, de e nog de enda om nu någon överhuvudtaget hunnit med att tillverka kolfiberkåpor till -05.
Glasfiber finns säkert dock! Varför måste du nödvändigtvis ha kolfiber? Skiter du pengar eller? :) Du kan köpa en kuts i glasfiber o lacka den i ett kolfibermönster har du tänkt på det?

brinckis skrev:
men är det inte mer än ett hål på orginal? inget fäste för ljuset o så? Om man nu kapar ut ett eget hål hur snyggt kommer ljuset sluta till (jag vet att det till en viss del beror på hur snyggt hål jag gör).

Det klarar du nog av att göra:=) läs tråden om att kapa kolfiber först bara :tummenupp
Snyggt blir det om du är ordentlig.

får kolla med mitonga också ... nära och bra.

tycker det borde finnas någon som tillverkar kåpor till endurance (stavning??) ... de har ju ljus på sina hojar.

brinckis skrev:
jag vill ha solo seat men med hål/fästen för bakljus. kolfiber är nice :tummenupp

Men orka lixom. Ska du lacka skiten så syns det inte att det är kolfiber och om du inte lackar så det det för taskigt ut.

Victor skrev:
Men orka lixom. Ska du lacka skiten så syns det inte att det är kolfiber och om du inte lackar så det det för taskigt ut.
men om jag bara har tänkt lacka en del av den då? tänkt på det?

McB skrev:
Ja Victor, har du tänkt på det? :7peta

Nä, det har jag inte.

Nu har jag gjort det. Det kommer fortfarande se fult ut.
Ska den vara kolfiberrandig eller? Eller prickar med kolfiber? Eller kolfiber med gröna prickar?

Santo skrev:
Bara klarlack över :yoparty

Enda vettiga alternativet men det matchar sådär lagom med en grön hoj va?

brinckis skrev:
har de färdiga uttag för ljusen eller har du fått fixa till det själv?
Det är gatreplikor så alla hål är där. Lysen, blinkers, passagerarsadel (om man vill) m.m. ............

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien