::..kÖpa Ett Nytt 6800 Ultra !?!::..:::..

Status
Ej öppen för fler svar.
Jag behöver inget men kan ge ett råd. Sänk priset. Ett nytt 6800 ultra 256DDR3 får man för ca 5500:- på datorbutiker i Stockholm, så priset är lite i överkant för att det skall gå snabbt.

Det finns ju o köpa för under 5.000 kronor sprillans nytt, varför köpa ett begagnat som är dyrare? :confused:

Varför köpa ett sånt när man får ett x800pro (som är bättre) för 4295:- (finns hemma oxå)

eisbaer skrev:
Varför köpa ett sånt när man får ett x800pro (som är bättre) för 4295:- (finns hemma oxå)
Vad är det som är bättre med ATI PRO kort då om man jämför med ett 6800 ultra ?????????????

R1 Uffe skrev:
Vad är det som är bättre med ATI PRO kort då om man jämför med ett 6800 ultra ?????????????

Oj, trampa jag på en tå??????????????????? =)

I tester på TomsHW så ligger 800XT före 6800 Ultra när man krämar på grafikinställningarna.

http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041004/vga_charts-08.html

Sen skrev jag mest det där för att lirarn verkar tro att nån är dum nog att köpa hans kort begagnat när det finns billigare (och något bättre) nya.

Edit. Fast jag får ta tillbaka det eftersom nvidia verkade vara bättre på Doom. =)

eisbaer skrev:
Oj, trampa jag på en tå??????????????????? =)

I tester på TomsHW så ligger 800XT före 6800 Ultra när man krämar på grafikinställningarna.

http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041004/vga_charts-08.html

Sen skrev jag mest det där för att lirarn verkar tro att nån är dum nog att köpa hans kort begagnat när det finns billigare (och något bättre) nya.

Edit. Fast jag får ta tillbaka det eftersom nvidia verkade vara bättre på Doom. =)
Då förstår jag när du menar XT kortet, trodde du menade PRO kortet av ATI (när du skrev så). Men om du jämför ultra mot XT så är nog ATI snäppet bättre i prestanda enligt mig

R1 Uffe skrev:
Då förstår jag när du menar XT kortet, trodde du menade PRO kortet av ATI (när du skrev så). Men om du jämför ultra mot XT så är nog ATI snäppet bättre i prestanda enligt mig

Vet inte vad jag mena.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...