Justera ventiler Kawa - Stockholm?

awes

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2011
Hoj
Kawa 550
Behöver hjälp med att justera ventilerna på min Kawa 550.
Någon (firma eller privat) i stockholm, helst norrort, som gör det?

Jag har alltså mätt ventilspel och konstaterat att det är hög tid...
(om man hade haft skimssats så är det väl egentligen en baggis, men nu har man ju inte det.....)

Anders
Spånga

om du har schimssats eller int epåverkar nog inte så mycket eg, skriv ner ventilspelet för varje ventil, montera bort kamaxlarna, mät upp schimsen, räkna ut hur tjocka dom nya schimsen ska vara, beställ dom nånstans ifrån, montera ihop, kontrollmät.

Så klart du har rätt. Hittade en manual på nätet och svåraste verkar vara få loss kåpan på högersidan :-) (kryssskruvar sin bergis nypt i aluminiumet)

Grejjen är den att jag är helt ny med japan MC (har bara hållit på med HD tidigare) och har ingen aning om vad det finns för bra inköpsställen.
Så förslag på var jag köper skims?

Anders

Så klart du har rätt. Hittade en manual på nätet och svåraste verkar vara få loss kåpan på högersidan :-) (kryssskruvar sin bergis nypt i aluminiumet)

Grejjen är den att jag är helt ny med japan MC (har bara hållit på med HD tidigare) och har ingen aning om vad det finns för bra inköpsställen.
Så förslag på var jag köper skims?

Anders
http://www.24mx.se/motocross/p/shimssats-prox/17617/motordelar/k12/ Men vet inte vad för storlek du har på din hoj Länkade till en sats men blir ju billigare och mäta först och skicka efter vad som behövs.Och satsen innegåller 3st per tjocklek och har man otur så behöver man fler

Last edited:
Tack för all hjälp till en nybörjare!
Litet flyttande av gamla skims så var det behov för 5 nya.
Beställat hos Lelles (som sålde enstaka skims samt 13mm diameter vilket jag behövde)
Skall prova de andra förslagen för att hitta en ventilkåpspackning. Den gav upp.

Sedan kan man undra hur sönderbankad toppen är då ventilerna har sjunkit så mycket som dom gjort....
Men va f-n, skall ju bara flytta runt mitt aschle på kortare svängar i sommar, så det får gå.

(hojjen är en z550g -88. Med kardan)

Anders

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back