Jag har en gammal Stiga Villa som går som en påse skit och jag får ingen ordning på justeringen av förgasaren.
Det är en 8hk B&S (Bullshit?) äldre modell, mitten av 90-tal tror jag.
Jag har två motorer till denna klippare, originalets (8,5hk) magnetkrans gick av och då sattes denna motor dit istället under tiden och den är något äldre och saknar elstart.
Jag tog ju bilder av förgasaren men naturligtvis så vägrar datorn göra som jag säger så jag kan inte föra över dessa via bluetooth från telefonen
Men hur som helst, det finns bara 3 skruvar att justera på.
Den första är monterad på själva spjällarmen där vajern sitter, den justerar man bara tomgången med genom att den trycker upp armen vartefter man skruvar ner skruven.
Den andra sitter rakt bakom spjället och justerar hög/lågfartsmunstycke?
Den tredje skruven sitter UNDER förgasaren, i koppen så att säga. Den såg jag givetvis sist av allt då jag var helt säker på att det bara var en fästskruv till koppen då jag nyss hade bort förgasaren och såg inte munstycket.
Det sitter även en fjäder monterad på vajern, den är av. Antagligen sitter den där för att få en jämnare gång vid tyngre gång?
Så hur går jag tillväga, vart börjar jag? Ska jag justera NED munstycksskruvarna i botten och utgå från det?
Jag har även en liten Stiga Multiclip, självgående liten sak, där den bara går på ett läge på gasreglaget, självklart det lägsta
På den förgasaren hittar jag inte mycket alls att justera på dessvärre...
Det är en 8hk B&S (Bullshit?) äldre modell, mitten av 90-tal tror jag.
Jag har två motorer till denna klippare, originalets (8,5hk) magnetkrans gick av och då sattes denna motor dit istället under tiden och den är något äldre och saknar elstart.
Jag tog ju bilder av förgasaren men naturligtvis så vägrar datorn göra som jag säger så jag kan inte föra över dessa via bluetooth från telefonen

Men hur som helst, det finns bara 3 skruvar att justera på.
Den första är monterad på själva spjällarmen där vajern sitter, den justerar man bara tomgången med genom att den trycker upp armen vartefter man skruvar ner skruven.
Den andra sitter rakt bakom spjället och justerar hög/lågfartsmunstycke?
Den tredje skruven sitter UNDER förgasaren, i koppen så att säga. Den såg jag givetvis sist av allt då jag var helt säker på att det bara var en fästskruv till koppen då jag nyss hade bort förgasaren och såg inte munstycket.
Det sitter även en fjäder monterad på vajern, den är av. Antagligen sitter den där för att få en jämnare gång vid tyngre gång?
Så hur går jag tillväga, vart börjar jag? Ska jag justera NED munstycksskruvarna i botten och utgå från det?
Jag har även en liten Stiga Multiclip, självgående liten sak, där den bara går på ett läge på gasreglaget, självklart det lägsta

På den förgasaren hittar jag inte mycket alls att justera på dessvärre...