Junior Dragbike.

PeterFZR1000

Åka fort...
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
TSW Eagle 45
Jag håller på och bygger en Junior Drag Bike åt min 12 åriga dotter. Det är en Yamaha TZR som är borrad 0.30 och ostrypt. Jag har sänkt den och ska bygga Weelies ,men undrar vad man använder för hjol på weeliebaren?
:yoparty

Jag håller på och bygger en Junior Drag Bike åt min 12 åriga dotter. Det är en Yamaha TZR som är borrad 0.30 och ostrypt. Jag har sänkt den och ska bygga Weelies ,men undrar vad man använder för hjol på weeliebaren?
:yoparty

räcker de inte med nå skateboard hjul :va

jo precis eller kanske inlines hjul de borde ju funka perfekt, men du peter jag tror inte de behövs den kommer nog inte o dra på bakslangen.. de är ju bara en 125a ju:va

Reglementet kräver det! Den reser sig med mig på 1:an och 2:an, så det är bra drag i den! Jag väger 97 kg och min dotter 40 kg så det är en viss skillnad.

det lär ju funka med vad som helst. behövs nog inte ens några hjul egentligen. hörde dock om en kille som gjorde sina egna wheeliebars till sin dragster och använde hockeypuckar till hjul, kanske funkar för dig med:tummenupp

kör med skateboard hjul. dem räcker hur länge som helst.

Jag har 90 mm inlines hjul liggandes, de brukar klara av hastigheter uppemot 250 km/h innan de ramlar sönder. Lagren är okej men hjulen är nog inte mer än 87 mm, dvs halvslitna. 150 pix för två hjul inkluderar frakt.

Reglementet kräver det! Den reser sig med mig på 1:an och 2:an, så det är bra drag i den! Jag väger 97 kg och min dotter 40 kg så det är en viss skillnad.

Jo okej då förstår jag att du måste skaffa det:tummenupp
lycka till då!
lägg upp några bilder sen så man får se hur det blev:)

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back