Julklapp från Karlskoga Motorstadion/ Gelleråsen

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
För snart 25 år sedan bildades Karlskoga Motorstadion AB och tog över driften av Gelleråsen Motorbana. Stora investeringar har gjorts på området genom åren, med ny depåanläggning, speakertorn och inte minst banans utveckling. Företaget är arrangör av stora event som Roadracing SM och nordiska mästerskapen, Kanonloppet med STCC, SM i drifting, samt ett stort antal andra tävlingar.

Dessa 25 år vill Karlskoga Motorstadion AB passa på att fira med att erbjuda fri entré till alla av dem arrangerade event och tävlingar som körs på Gelleråsen Motorbana under 2015. Ett urval av tävlingar som ingår i denna fina ”julklapp” är följande; svenska mästerskapen i RR, nordiska mästerskapen i RR, Kanonloppet med STCC, drifting SM med Legends Cup. För komplett tävlingsserie med fri entré, surfa in på deras hemsida.

Fri Entre till samtliga event på Gelleråsen

Fan vad KUL !!

Första ggn jag övningskörde med personbil utanför Skara komunsgränder gick till Gellråsen och Landskampen i Dragracing, något man aldrig kommer glömma. Dock är man så gammal så det är över 25 år sedan, precis :3freak

Är det inte bara för att locka besökare:va till Sveriges mest regn rikaste bana?

Alla sätt att få fylda läktare är bra !
Fyllda läktare = roligare för utövarna och bättre siffror att visa upp för ev. sponsorer !

Jag tycker nog att har man inget bra att säga bör man nog överväga att vara tyst! Jag tycker personligt detta är ett positivt beslut och en bra julklapp. Jag har inte varit på banan sedan slutet av åtiotalet men skulle nog kunna tänka mig åka dit igen. Jag har tävlat på 1970 och 80 talet på den banan och tyckte då att banan var bra men faciliteterna runt anläggningen hade verkligen behov för uppdatering.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra