Juldepp med gips och kryckor

MizzY

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Hoj
Kawasaki ER6f -11
Tror jag ansluter mig till gruppen av ensamma med mottot "vi är deppiga i juletid" i år.
Sitter med gipsad fot, är sjukskriven i över sex veckor och hoppar runt på kryckor när jag egentligen borde jobba järnet inför x-mas.
Sisådär 25 mil till sambon, lyan och Gbg, fast i Småland hos päronen som är de enda som kan ta hand om mig under dessa mörka månader då jag mest stirrar i taket och räknar timmarna.
Enda kontakten med hojar och utomhusliv är väl dasslektyren i form av mc-tidningar. Meningen var att köpa en förstahoj förra sommaren, men det sket sig.
Så nu ligger man här som en invalido på kökssoffan (med hyfsat nytaget mc-kort) och försöker tänka bort värken genom att dagdrömma om välljudande twinskönheter, kromförsedda läckerbitar och trepipiga sexiga bakar...

Så snälla för f*n. Skriv nåt uppiggande. En urkass vits, lite mentalt stöd, ett grymt pepparksksrecept eller skänk en Agusta till en deppig behövande? ;)

Ho ho, hopplöst hoppande handikappade å andra, merry fuck*n x-mas!

Det går att köra hoj på vintern också. :mad:

I proudly present.. Norrland.

[EDIT] Norrland är alltså han som gjort denna snygga film. Av Norrland. I norrland.
[YOUTUBE-ID]9sirheOxR4s[/YOUTUBE-ID]

Smärta är trevligt, att ligga och spana in taket är varken bra för läkning eller humör. Bit ihop och aktivera dig!

För övrigt går det utmärkt att köra motorcykel med gips be bara farbror gipsblandare att gjuta en hel stövel med extra slitageskydd för lilltån......

Smärta är trevligt, att ligga och spana in taket är varken bra för läkning eller humör. Bit ihop och aktivera dig!

För övrigt går det utmärkt att köra motorcykel med gips be bara farbror gipsblandare att gjuta en hel stövel med extra slitageskydd för lilltån......

Jag fick en Ortos istället för gips när jag sabbade knäet en sommar.

Jag hotade med att köra dit motorcykeln så att dom skulle få gipsa i rätt vinkel för fotpinnen annars...

Måste du ligga så ljudböcker, mahjong, patians, sims, filmer (kolla i filmer/bilder för MC relaterat)

Åsså den goa gemenskapen här då...

Tackar ödmjukast för de första trevande försöken till lite uppmuntran.
Har dock liiite svårt att åka mc, med gips och på vintern, eftersom jag inte lyckades införskaffa mig en hoj i somras =/
Ska försöka lyda era visdomsord, thanx.
Feliz navidad ;)

Lifes a bitch n then u die!
Tjacka en gitarr.. Slår ihjäl många timmar, så kan du charma grabbarna sen oxå

När jag var sjukskriven så tankade jag hem en Finskakurs :tummenupp :dummer

Har inte så myket nytta av det idag då jag inte kan ett ord finska, kan ha berott på att min privatläkare (som jag aldrig går till igen) skrev ut 3 gr för stor dos smärtstillande :näsblod (Hade käkat den dosen i 3 månader)

En uppmärksam appotekskärring vart precis galen när hon såg vad som var ordinerat/utskrivet :hihi

Sorry för Ot, men lär dig ett nytt språk inte nödvändigtvis finska då :D :tummenupp

När jag bröt mig och fick foten ihopaskruvad med rätt häftig metall så sa de att jag skulle vara gipsad i sex och antagligen vara färdig med rehab efter tio(!) veckor. Ejallafall så blev det så att jag snubblade och hade sönder mitt fina gips (efter ett mindre jätteintag av alkohol och och ett par vändor i trappan på fyllan :dummer) och då när jag skulle bli omgipsad sa fabbro dåktor att jag slapp gipset helt och hållet (detta efter 15 dagar :tummenupp ). Istället skulle jag gå som vanligt med stöd av mina kryckor, men då jag hade utvecklat ett gediget hatförhållande till dessa invalidkäppar fick de bara vara med och leka tills jag kom hem från sjukhuset och därefter fick de bo i garderoben. Sen dess har jag gått, och gör fortfarande.

Så mitt tips är att underhåll dig så gott det går så länge du är gipsad, förslagsvis med sprit och roliga lekar ;)

Du här har du en till som är normalt rastlös av bara den.

Men vet du vad, du kan trots allt inte göra något åt det, så varför inte passa på att njuta?

Frågor att tänka på:

• Vad hinner du annars inte med att göra, som du skulle kunna göra nu?
  • Vem hinner du annars inte träffa, som kan komma till dig?
  • Aktivitetsplanering: planera vilka aktiviteter du ska göra nästa år när säsongen startar?
  • Planering: Inköp av hoj etc.
  • Sök information på nätet som du behöver inför kommande semestrar etc.
  • Shopping på nätet - Kanske något snyggt att ha på sig på hojen!?! Eller varför inte bara shoppa loss lite kläder/skor!?!

Också hade vi då julen:
  • Glöm inte julkorten!! För nu har du tid att skriva dem.
  • Julstök: Föräldrarna kanske behöver hjälp med något du kan göra?
  • Julklapparna, kan du beställa dem över nätet?
  • Gottegris!! Du ser inte ut som en,men lite julgodis får man faktiskt till julen.

Ett tips: Du kan ändå inte köra hoj eller bil så varför inte pimpla lite go varm glögg utan att ha dåligt samvete? och vill du träna bort sockret (om inte kryckorna redan givit dig muskler), så fixa ett par hantlar.

Säg till när du behöver fler ledfrågor.

Krya på dig pinglan!

Tackar ödmjukast för de första trevande försöken till lite uppmuntran.
Har dock liiite svårt att åka mc, med gips och på vintern, eftersom jag inte lyckades införskaffa mig en hoj i somras =/
Ska försöka lyda era visdomsord, thanx.
Feliz navidad ;)

Men eftersom du ändå inte har någon hojj så hade det ju inte blivit någon körning även fall du inte varit gipsad.

MizzY skrev:
Så snälla för f*n. Skriv nåt uppiggande. En urkass vits, lite mentalt stöd, ett grymt pepparksksrecept eller skänk en Agusta till en deppig behövande?

Var glad över att det inte är 25 grader varmt, strålande solsken och att du hade en röd fin Ducati som stod och väntade på dig ute på gården. DÅ hade det varit synd om dig :fakta

Offtopic; Snygga tatueringar btw, finns de i större format? Ska försöka övertala min tjej att göra lite fler nu när hon väl har börjat, en sån som du har på bröstkorgen *jag vågar inte skriva "mellan tuttarna"* vore tuff, gjorde det ont :rolleyes:

Var glad över att det inte är 25 grader varmt, strålande solsken och att du hade en röd fin Ducati som stod och väntade på dig ute på gården. DÅ hade det varit synd om dig :fakta

Offtopic; Snygga tatueringar btw, finns de i större format? Ska försöka övertala min tjej att göra lite fler nu när hon väl har börjat, en sån som du har på bröstkorgen *jag vågar inte skriva "mellan tuttarna"* vore tuff, gjorde det ont :rolleyes:

dålig du är! Vadå att din tjej ska göra såna tatueringar? Säg bara att du vill ha en större bild.:tuttar

MizzY: collegehumor.com
en väldigt underskattad sida enligt mig. eller så införskaffar du bara någon skön tvserie att plöja igenom. tvinga sambon att skicka ner en PS3a med lite sjysta spel? annars räcker konsollen. spel kan du låna av mig. sen lär du vara sysselsatt hela vintern, nyår, försommaren.. sen köper du en fin hoj när det är sådär +25 grader ute. jeej! inget mer depp!:tummenupp

grattis till kortet förresten. mindre grattis till skadan och gipset..:pannkyss

och öhm.. fin bild.:katt

dålig du är! Vadå att din tjej ska göra såna tatueringar? Säg bara att du vill ha en större bild.:tuttar

och öhm.. fin bild.:katt

ELLER så går jag till valfri sexsite och kollar på bilder där, känns smidigare att göra så om jag är ute efter just det :gnissla

Muaha. Ni e för goa. Även om vissa tips är svåra att ta del av.
Planera semester, för vad? Med kasst jobb och svenska sjuklönsystem lär det knappast bli tal om semester. Möjligtvis har jag råd med en bärs i grannens trädgård, kommer inte längre än så.
Sen är man aldrig nöjd, visst är det så? Har massa jag borde göra, men har varken ork eller lust nu när jag väl HAR tid. Typiskt...
De jag vill träffa bor 20-30 mil off och tycker inte att en deppig bitterfitta (visserligen temporärt, men ändå) är värd en sån resa =(
Pengar e alleles för viktigt these days.
Har dock följt rådet "dricka glögg", men vill dock inte försupa mig på det och göra en "Bus-Bo". Går under namnet "Clumsy" och höll på att paja foten, igen, när jag råkade kröka strippstången (med kryckor, yiiizzes) på mc-klubben förra veckan. Så det blir alkohofri blaskglögg ;)
Försökte hjälpa päronen med jultjosan, men slog sönder två krukor och pajade två blommor (tradition att plantera julgrupper åt morsan) på en timme, sen la jag ner den planen.

Nej jag trivs bättre här, under kökstaket, där jag kan lukta på fotsvetten efter 2-3 veckors gips ;)

Å angående tatueringen. Tror faktiskt det ÄR den du e ute efter, för d sitter inte några megatuttar under direkt. Eller var det DE du ville ha i större format, eller var d gadden? :P

Tack för underbara tips iaf, ba fyll på med flera för jag är alldeles för rastlös! *Kraam* :)

Lär dig något nytt som man kan göra även om inte hela kroppen fungerar som den ska.
[YOUTUBE-ID]uOs1HC29zh4[/YOUTUBE-ID]
Kan en blind man spela gitarr så kan du det också. Iofs så kanske han har tränat lite mera än sex veckor...

Lär dig något nytt som man kan göra även om inte hela kroppen fungerar som den ska.
Kan en blind man spela gitarr så kan du det också. Iofs så kanske han har tränat lite mera än sex veckor...

Jag kontrar med mr Healy, också blind. Jag menar, hur svårt kan det vara om en blind kille kan? :gnissla

[YOUTUBE-ID]V6iXeywnWU0[/YOUTUBE-ID]

@ TS, trist med gipsat ben, men julen kan man gott vara utan ändå.

Vet du hur man enklast tar död på en norrlänning?

Håll ett torrt kex framför munnen på denne och fråga om han har en skoter

Snygg, ehm..öhh, gaddning! :tummenupp

hade jag skadat mig så illa att jag inte kunde hoppa omkring som jag ville hade jag bosatt mig i verkstaden. där hade jag sedan uppfunnit, byggt, svetsat ihop och komponerat samman allt roligt onödigt jag kan komma på och hade på så sätt hållt mig sysselsatt och road fram till mc-säsongen då jag förhoppningsvis hunnit bli frisk av bara farten:tummenupp summa sumarum: plantera dig på ett ställe där du annars spenderar mycket tid förutsatt att platsen i fråga inte kräver dina bens fulla stöd och ägna dig åt nåt kul!:)
själv tittar jag ofta på House MD när jag har tråkigt... än så länge är femte säsongen delvis utkommen, så där har du många timmars skön underhållning:tummenupp
annars så... tevespel? datorspel? läs en rolig hemmakurs? lär dig nåt nytt som du är intresserad av men aldrig haft tid att lära dig? möjligheterna äro oändliga!:tummenupp

i övrigt vill jag bara beklaga din skada och önska god jul och god tillfriskning:)

taketh care!

//Bushido

Införskaffade mig faktiskt ett Wii före sjukskrivningen, så det kan jag tipsa andra sjuklingar om. (Men om det nu är händerna som är paj, kanske det blir lite svårt? :/)
Perfa motion, framför allt boxningen. Herrejävlar vad man kan ta ut sig hehe. Och tänka sig, jag fick t.o.m. mina spelhatande päron att bli besatta av wii-golfen! Farsan e på mig var dag och tigger om revansch över en niohåls.

Sen är jag ju musiknörd och försöker lyssna in mig på nice grejer jag inte känner till, gammalt som nytt. Nåt tips där? (Glömde dessvärre guran i Gbg, så det blir å lyssna istället... men lär ändå inte slå en klåfingrig blind under de resterande sjukskrivna dagarna ;))

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti