Julöl, glögg och andra rusdrycker julen 2009.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Så, vilken glögg smakar bäst i Systembolagets sortiment? Är det Blossas årgångsglögg (som i år har smak av clementin)? Eller kanske någon av Blossas Trestjärniga spetsade? Eller har Dufvenkroks fin glögg? Ska man kanske försöka sig på att tillverka något eget till julbordet?

Och vilken julöl är det som gör sig bäst med den rökta renkorven? Är det Jämtlands bryggeris igen?

Vilken nubbe ska man ha till sillen då?

Jag tycker all blossa årgångsglögg smakar lika oavsett årets smak därimot luktar det olika pm dom beroende på smaksättning...

Eriksbergs julöl tycker jag är god...

Nubbe vet ifaan, den godaste är hallandsfläder men den går väl under kategorin saft :va:va

Hur som så se till att dricka & äta riktigt mycke till jul nu :tummenupp:tummenupp

Glögg kan man ju göra själv, plättlätt! Billigt rödtjut, kryddnejlika, kanelstång, kardemumma och socker. Klart på en kvart och minst lika gott som blossa, samt billigare. Om man vill kan man spetsa med lite rom eller vad man vill ha i också!

Jag stod och fingrade på en glöggsamling dom har på bolaget. Blossa årgångsglögg Blossa 03 Pomerans, Blossa 04 Vinteräpple, Blossa 05 Hjortron & Armagnac, Blossa 06 Lingon & Enbär, Blossa 07 Havtorn & Kanel.

20cl i varje flaska. 150 pix

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...