JT Sprockets

Att använda aluminiumdrev på en Blackbird är att kasta pengar i sjön. På tok för mycket effekt för att alu skall överleva hög kvalitet eller ej.

Med 100+ Hk så är alu för racebruk.

JT sitter från fabrik på dom flesta japanska hojarna, så var det även när din kom ut från fabrik. Skillnaden var att det i framdrevet satt en sk "ljuddämparmatta"

Priset är lite nedsatt med 25%, så ordinarie pris är helt normalt. Jag kränger själv såna drev och brukar ta 309:- för dom.

Precis som Boris nämner....alu är för race eller blingbling på gata( blingblingen verkar förekomma isåfall i usa på sporthojar?) Dessutom är det då bättre att konvertera en sporthoj till 520 om man vill ha ner vikt och hållbarhet för gatåka

JT sitter från fabrik på dom flesta japanska hojarna, så var det även när din kom ut från fabrik. Skillnaden var att det i framdrevet satt en sk "ljuddämparmatta"
Är JT och Sunstar samma tillverkare?
Sunstar påstår att de är största OEM leverantör på drev (!?)

"Sunstar is the largest OEM supplier of motorcycle and all terrain vehicle ATV sprockets and brake discs in the world. In fact, your bike probably came from the factory with Sunstar. Trusted on more brands than any other, Sunstar offers the best combination of lightweight, strength, quality and durability. This is why Sunstar sprockets and brake discs come installed on more makes of motorcycles and all terrain vehicles than any other"

Har kört genomgående JT drev + RK kedjor på R1orna och ett par ggr original framdrev, de har hållit ungefär lika länge.

Senaste är ett Sunstar drivpaket som monterades i somras och har på ~800mil inte sträckt sej något.
(En sträckt kedja är ofta det som nöter ner dreven).

Är JT och Sunstar samma tillverkare?
Sunstar påstår att de är största OEM leverantör på drev (!?)

"Sunstar is the largest OEM supplier of motorcycle and all terrain vehicle ATV sprockets and brake discs in the world. In fact, your bike probably came from the factory with Sunstar. Trusted on more brands than any other, Sunstar offers the best combination of lightweight, strength, quality and durability. This is why Sunstar sprockets and brake discs come installed on more makes of motorcycles and all terrain vehicles than any other"

Har kört genomgående JT drev + RK kedjor på R1orna och ett par ggr original framdrev, de har hållit ungefär lika länge.

Senaste är ett Sunstar drivpaket som monterades i somras och har på ~800mil inte sträckt sej något.
(En sträckt kedja är ofta det som nöter ner dreven).

En o annan Sunstar har gått(när jag inte haft jt). Namnet låter epigt, men det är bra grejor.
Märket har funnits länge. Gissar att dreven sitter oem på många crossar osv så med det har den blivit störst.
Har svårt att tänka mig att som gatdrev att Sunstar är större än jt.
Deras kedjor vet jag inte, men...... Rk, ek, did klingar iallafall fint i mina öron

Sunstar sitter för övrigt som oem på Triumph gathojar.

Last edited:
Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...