Johan Blixt och MC-verkstan i Gubbängen

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Med risk för att vissa tror att jag är släkt med eller får procent på att nämna ovan så vill jag ändå spontant hissa en riktigt bra hojverkstad: MC-verkstaden i Gubbängen och deras ägare Johan Blixt.:tummenupp:tummenupp

Har kört hoj sen 1989 och har liksom många härinne tillräckligt mycket på fötterna för att sedan länge ha ruttnat på de stora återförsäljarna (runt Stockholm that is), både vad gäller attityd till kundservice och minst sagt svajiga kunnande/engagemang på verkstadssidan. Resultatet: man servar själv i den mån man har plats/tid.

Ibland är det dock skönt att lämna bort grejorna. Och nu, efter 24 år på två hjul (oftast...) så har jag äntligen hittat "min" mek.

Johan gillar ärligt talat att meka och som bekant är det en bra grogrund för att man ska bli duktig och noggrann på något. Att han dessutom är en riktigt trevlig prick med många mil och stories under bältet och tar måttligt betalt är ju inte heller fel men framförallt: han gör det där lilla extra som är själva kärnan i kundservice. Allt för att man ska åka därifrån (och komma tillbaka) med känslan att här är någon som kan sina grejor, som man kan lita på och nästan gillar din hoj lika mycket som du själv gör.

En sån verksamhet gör jag gärna affärer med.:tummenupp

Inga negativa kommentarer alls :va

Snart dags att skicka över länken till herr Blixt och förgylla hans kommande helg :)

Skickliga mc-mekar bör uppmärksammas:tummenupp

Nu lämnar jag inte iväg hojar för service men om jag skulle göra det så skulle Blixt eller MC-Proffsen vara de enda jag skulle lita på. :tummenupp

Måste säga att jag håller med! Tror vi snackade hoj över en timme vid både lämning och hämtning av hojen efter en stor service av mitt "jetplan" från 90-talet som Johan uttryckte det.

Då det är min första hoj och därmed första kontakt med en mc mek, fastnade jag för den personliga touchen på hemsidan. Det blev inte direkt sämre av att jag som svar på min prisfråga i ett mail, fick låååångt svar fullt med anekdoter från tiden då Johan själv flög fram på dragstrippen och krossade allt motstånd med, just det, en zx9r-99 :tummenupp.

Kan, orkar eller vill du inte serva hojen själv är Johan Blixt the man!

Jag vill höjja en eloge för MC Bolaget i Järfälla! Kunniga mekaniker, ägaren är suverän!

Tänk om han kunde lära sig att svara på mail också. :tummenner

Det är 2013 nu lixom. :7peta

Mja där finns det möjligen ett visst utrymme för förbättringar. Å andra sidan kan det ha att göra med att han hellre mekar:tummenupp

Last edited:
Ja, känner man att man inte vill ha fler kunder så är det ju en korrekt prioritering. :fakta

Eller så kan men se det som att man prioriterar en kundkrets som ger inkomster istf kunder som bara tar upp arbetstid som man inte får betalt för..
Tror inte du förstår hur det är att ha en liten Mc verkstad och få in en hyffsad årsinkomst!

Last edited:
Eller så kan men se det som att man prioriterar en kundkrets som ger inkomster istf kunder som bara tar upp arbetstid som man inte får betalt för..
Tror inte du förstår hur det är att ha en liten Mc verkstad och få in en hyffsad årsinkomst!

Men om man inte svarar riskerar man ju att inte få fler kunder? Väldigt kortsiktigt resonemang. Speciellt i en bransch som är begränsad till säsong och relativt liten i Sverige.

Nej, det förstår jag inte, har aldrig drivit ett en liten mc-verkstad. Men det kan ju knappast bli bättre om man inte "välkomnar" nya kunder. Om det nu är det ovan beskrivna kortsiktiga tänkandet som råder.

Men nu skiter vi i det. Fanns som tur var andra som svarade på mail. :tummenupp

:krama

Last edited:
Tack för tipset, ca 5 min från där jag bor och jag hade ingen aning... Dessutom Triumph-kunnig vilket är grymt om jag inte kan ta mig till Länna pga problem med hojen...:tummenupp

Dags att uppdatera hemsidan kanske:
"Välkommen till mcverkstaden.se! Läs mer om vår verksamhet under Om oss.

2012-12-31 Gott Nytt År!!!!!

Sidan har varit dåligt uppdaterad under året och det ber vi om ursäkt för. Men nu kör vi järnet under 2013!"

Tack för tipset, ca 5 min från där jag bor och jag hade ingen aning... Dessutom Triumph-kunnig vilket är grymt om jag inte kan ta mig till Länna pga problem med hojen...:tummenupp

Dags att uppdatera hemsidan kanske:
"Välkommen till mcverkstaden.se! Läs mer om vår verksamhet under Om oss.

2012-12-31 Gott Nytt År!!!!!

Sidan har varit dåligt uppdaterad under året och det ber vi om ursäkt för. Men nu kör vi järnet under 2013!"

Som sagt, hans intresse för sin websida återspeglar inte på något sätt det jobb han gör för sina kunder, tro mig. Han mekar i sitt eget garage (stort men det är trots allt bara ett garage) och har denna tid på året jättemycket att göra. Därför kan det ibland ta lite tid att få svar på mailen. PM så får du ett telefonnummer.:tummenupp

Om den enda kritiken är en undermålig hemsida på internet, och att det rör sig om gissningsvis en lite äldre herre (?) som inte är så värst intresserad av att sitta vid datorn och pyssla med mailkontakter, så får man nog säga att det verkar vara en grymt bra verkstad! Va fan, åk dit istället för att maila? Eller prova att ringa!

Kan bara instämma, Blixten är lite mer än bara någon som skruvar för pengar! :tummenupp

Tänk om han kunde lära sig att svara på mail också. :tummenner

Det är 2013 nu lixom. :7peta

Fast det ser jag som ett sundhetstecken att det finns ett liv utanför datorn....:tungan

För inte så länge sedan var det verklighet för oss alla, och vi klarade det!:D

Men om man har en mailadress och en hemsida så bör man ju iaf sköta om den. Alternativt skriva på hemsidan att man inte har tid att svara på mail och be kunder att ringa istället.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti