Jobba i Australien

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Funderar på att skita i den svenska julen och allt som hör till och lämna landet i oktober. Nån som har erfarenhet, kom gärna med tips och berätta lite eller kanske tom känner till något svenskt företag där nere eller liknande som man kan få jobb hos ?
Har i första hand tänkt bo i sydney till att börja med.

Är man under 26 kan man fixa "working visa" och då är det bara att köra på i ett år, om jag inte är helt ute och trampar kanot. Är du äldre och vill jobba så är det bara att jag önskar dig lycka till.

Är man under 26 kan man fixa "working visa" och då är det bara att köra på i ett år, om jag inte är helt ute och trampar kanot. Är du äldre och vill jobba så är det bara att jag önskar dig lycka till.

Fakk jag är 27 och fyller 28 om 2v :4skrika

Ädit: Work and travel säger upp till 31.

Jag har en aussie-tjej som jag är lite bekant med, kan jag inte säga att vi träffats på en resa och vill vara kär i henne några månader och längta hem sen ?

Last edited:
Säg till om du vill ha sällskap! Jag har funderat på samma sak!

Workvisa är upp till, eller tom 30. Tar 30 min att göra på nätet så har du det inom 24h.

Sydney är inte jättelätt att få jobb i.. Speciellt inte under deras sommartid.. Men nog går det
Undvik city. Bo nära nån av stränderna t ex marubra, cogee etc

Jag har haft Workvisa och var i Aus 6 månader. Du märker rätt snabbt när du kommer dit vad du kan jobba med ;) (plocka frukt, jobba på farm etc)
Men det är bara att fråga runt, jobba på cafeer, vandrarhem, bemanningsbyråer m.m.

Jag jobbade på ett vandrarhem 3 tim om dagen, mot gratis boende. 100m från stranden och surfade hela jävla tiden :tummenupp

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon