Jaroslav Hules döende

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Saxat från Aprilia Germany

"But all this is put in perspective with the sad news that had reached the paddock this morning. Czech racer Jaroslav "Jarda" Hules apparently had made a suicide attempt last Friday, on his 30th birthday, and was said to be in "hopeless" condition with no chance of survival. We all remember very well Jarda's strong ride in Australia last year when he finished 8th and produced the quickest lap of the race on his very last lap. Whatever his reasons were, we should remind ourselves that there are larger problems in this world than a tyre going off or a weak engine."

Jaroslaw

Lessen....

Finns inga ord...tyvärr..

Chris Ash skrev:
Saxat från Aprilia Germany

"But all this is put in perspective with the sad news that had reached the paddock this morning. Czech racer Jaroslav "Jarda" Hules apparently had made a suicide attempt last Friday, on his 30th birthday, and was said to be in "hopeless" condition with no chance of survival. We all remember very well Jarda's strong ride in Australia last year when he finished 8th and produced the quickest lap of the race on his very last lap. Whatever his reasons were, we should remind ourselves that there are larger problems in this world than a tyre going off or a weak engine."

Alltid lika tråkigt och obegripligt. Varje gång jag hör om självmord tänker jag på 1997 när Jörgen Samuelsson lämnade oss. Vi som såg honom köra vet att han kunde gått långt. Och inte kunde jag tro att det skulle gå så när vi var i Frankrike på våren.

Jösses, så märkligt! Jag väntade mig efter att ha sett trådtiteln att han skulle ha vurpat någonstans. Synd. Höjden av 30-årskris att försöka ta livet av sig på sin 30-årsdag. Tur att det inte är vanligt i rr-branschen. Måste finnas en viss risk att folk tycker att livet känns tomt när hojkarriären tar slut.

Om jag har förstått det hela rätt så är Jaroslav Jules en jävligt duktig Roadracingförare i 125 och 250-klassen, right?
Någon som hört hur det går med killen?

//Anders.

Tyvärr.
runa

68029.jpg

Som sagt, man undrar vad som driver en ex-GP-förare och familjefar till detta.... :(

Men då är han i alla fall på väg till "The great grid in the sky"......

hemskt med deprisioner...
tyst minut

tankar till släkt och vänner

30-årskriser, och livskriser generellt, är inget att leka med. Sök hjälp!

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back