Den 23 november är Bond, James Bond tillbaka
Inför denna eminenta händelse tycker jag att det passar med en tråd om just Mr. 007.
Frågor:
1. Vilken är den bästa Bondfilmen?
2. Vilken är den sämsta Bondfilmen?
3. Vilken skådespelare gestaltade rollen bäst?
4. Tror ni Daniel Craig passar i rollen?
5. Vem är den bästa Bondbruden?
6. Vem är den bästa Bondskurken?
7. Vilken är den bästa Bondprylen (inkl. bilar)?
8. Tror ni att nya rullen är "bra"?
Sjäv får jag ta å svara:
1. Kan inte riktigt bestämma mig för en så jag säger Åskbollen och Goldeneye.
2. Världen Räcker Inte Till, utan tvekan.... trots Brosnan! Inte mycket med den filmen som stämde (förutom båtjakten i början), och definitivt med den sämsta Bondbruden (kom igen nu.... storbystade Denise Richards som atomfysiker?)
3. Sean Connery eller Pierce Brosnan. Både är så där klassiskt brittiskt charmiga, utan att för den delen behöva en stuntdubbel för att knyta skosnöret (som Roger Moore).
4. Jag tror och hoppas det. Som jag nämde ovan anser jag dock att blandningen mellan gentleman och badass är essentiellt för en bra Bondgestaltning, och om jag ska vara kritisk tror jag att risken finns att Craig är mer åt det senare hållet...
5. Vår egna Izabella Scorupco. Säg vad man vill om feminism och jämställdhet, men kan inte en Bondbrud får vara så där sexigt hjälplös?
6. Sean Bean från Goldeneye är en het kandidat, annars valfri gestaltning av Ernst Stavro Blofeld.
7. Aston Martin DB5 från Goldfinger
8. Ja... I och med Die Another Day lyckades de nästan kompensera för skräpet Världen Räcker Inte Till, och jag hoppas att denna trend håller i sig.
Måste finnas någon annan här på SH som älskar Bond?
Inför denna eminenta händelse tycker jag att det passar med en tråd om just Mr. 007.Frågor:
1. Vilken är den bästa Bondfilmen?
2. Vilken är den sämsta Bondfilmen?
3. Vilken skådespelare gestaltade rollen bäst?
4. Tror ni Daniel Craig passar i rollen?
5. Vem är den bästa Bondbruden?
6. Vem är den bästa Bondskurken?
7. Vilken är den bästa Bondprylen (inkl. bilar)?
8. Tror ni att nya rullen är "bra"?
Sjäv får jag ta å svara:
1. Kan inte riktigt bestämma mig för en så jag säger Åskbollen och Goldeneye.
2. Världen Räcker Inte Till, utan tvekan.... trots Brosnan! Inte mycket med den filmen som stämde (förutom båtjakten i början), och definitivt med den sämsta Bondbruden (kom igen nu.... storbystade Denise Richards som atomfysiker?)
3. Sean Connery eller Pierce Brosnan. Både är så där klassiskt brittiskt charmiga, utan att för den delen behöva en stuntdubbel för att knyta skosnöret (som Roger Moore).
4. Jag tror och hoppas det. Som jag nämde ovan anser jag dock att blandningen mellan gentleman och badass är essentiellt för en bra Bondgestaltning, och om jag ska vara kritisk tror jag att risken finns att Craig är mer åt det senare hållet...
5. Vår egna Izabella Scorupco. Säg vad man vill om feminism och jämställdhet, men kan inte en Bondbrud får vara så där sexigt hjälplös?
6. Sean Bean från Goldeneye är en het kandidat, annars valfri gestaltning av Ernst Stavro Blofeld.
7. Aston Martin DB5 från Goldfinger
8. Ja... I och med Die Another Day lyckades de nästan kompensera för skräpet Världen Räcker Inte Till, och jag hoppas att denna trend håller i sig.
Måste finnas någon annan här på SH som älskar Bond?