jaha....då var det slutåkt för mig

walste

Nu med Titan i kroppen
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Mmm....
sitter här med en ca 30 cm lång titan spik i benet efter att ha vurpat med rettan.
STORT tjälskott i en vänsterkurva, sen vart det diket.
klarade mig otroligt bra, med bara en enda fraktur i benet
hojen ser inge vidare ut, bakramen har gått av och givetvis en massa plastskador mm.
riktigt tråkigt, men man får väl vara glad att man klarade sig så bra som man gjorde.

Bifogat

• Bilder 2 012.jpg
    Bilder 2 012.jpg
    130.7 KB · Visningar: 2,051
Ajdå!
Jag åkte också av för ett par veckor sen, jag klarade mig helt utan skador dock, otrolig tur.
Du, bör du verkligen skylta med regnumret sådär, någon kan ju komma och sno den ;-)

Försäkrad?

//Anders.

Materiella skador är "ofarliga", värre är det med kroppen. Hoppas du kryar på dig snabbt!!

Martin

oj... tur i oturen. Du får nog känna dig lyckligt lottad med tanke på vilka smällar hojjen verkar fått ta. Krya på dig!

UnderDOG skrev:
Ajdå!
Jag åkte också av för ett par veckor sen, jag klarade mig helt utan skador dock, otrolig tur.
Du, bör du verkligen skylta med regnumret sådär, någon kan ju komma och sno den ;-)

Försäkrad?

//Anders.

halvförsäkrad bara
ska försöka mig på att stämma vv för att vägen var i så dåligt skick
men det blir väl svårt att få dom att ta på sig skiten

Ajaaajaj, tråkigt som fan!
Men då blire striitfajter?

Vägverket drar sig inte för mycket, de har lagt rullgrus på hela E20 från Partille till Alingsås...

//Anders.

Tur att du klarade dig iallafall! Vet hur det känns med lite skrot i benen.......... Synn med hojen men du det kunde varit värre, du kommer ju iallafall kunna åka hoj igen!!

walste skrev:
halvförsäkrad bara
ska försöka mig på att stämma vv för att vägen var i så dåligt skick
men det blir väl svårt att få dom att ta på sig skiten

Sånt där funkar väl bara "over there" ? Ett sånt samhälla ska man inte uppmuntra till! :fatta!
Tråkigt med hojen, skönt att du klarade dig iaf. :yoparty Nu har du gått om tid för att skaffa kraschkåpor att fixa o dona med, alltid något. :gnissla

Ett av de nedre benen då ? Inte kul alls och det tar ju ett tag innan allt läker ihop och kvarstående men är inte helt ovanligt i lederna bl.a.... Men det är bara på't igen om några månader - svårt att låta bli :)

/44cm titanspik

303 skrev:
Sånt där funkar väl bara "over there" ? Ett sånt samhälla ska man inte uppmuntra till! :fatta!
Tråkigt med hojen, skönt att du klarade dig iaf. :yoparty Nu har du gått om tid för att skaffa kraschkåpor att fixa o dona med, alltid något. :gnissla

vad menar du, självklart så ska jag försöka få ut en ny hoj
då jag anser att det inte var mitt fel att det var en "vulkan´" i vägen

TomK skrev:
Ett av de nedre benen då ? Inte kul alls och det tar ju ett tag innan allt läker ihop och kvarstående men är inte helt ovanligt i lederna bl.a.... Men det är bara på't igen om några månader - svårt att låta bli :)

/44cm titanspik

det var lårbenet som small av + att knät fick sig en rejäl omgång med

Precis därför ska man ha helförsäkring.

Du kommer inte komma nånstans med din stämning. Hade du kört i laglig fart i kurvan så hade du med stor sannolikhet klarat dig, men det måste inte vara så.
Var glad att du lever.

Höll själv 120-140 när vägen svängde vänster o det låg tjockt med klistergrus på marken. Hojen fastna i diket o jag hamna i träsket framför - mjukt o sunkit.

Sälj delarna o teckna en försäkring som täcker sånt nästa gång - eller kör efter hur du har försäkrat den...

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing