jaha, då har nån skurit sönder mina däck

freddan83

Medlem
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
Triumph TT 600 -01
kul när man inte hinner ha cykeln en vecka innan något jävla socfall ska skära sönder däcken, blev nyss väckt av att en granne ringde på o berättade att min hoj och en audi med lite snygga fälgar fått däcken sönderskurna.

Täcker en halvförsäkring sånt här?
Måste jag skruva av däcken och ta med dom till en däckfirma eller kan jag rulla ner hela skiten?
Måste jag skaffa nån form av ställ till den annars? Lite svårt o få den att stå utan däck annars va?

ä men va fan finns det för löstpack, vart bor du egentligen?

vart fan är vi på väg någonstans...? Helst ska du väl bara komma med lösa hjul men har du intemöjlighet till det måste ju däckfirman kunna hjälpa dig.. jag hade ringt och kollat med dom...

Ställ hojen på släp och rulla ner till närmsta däckfirma så fixar dom det!

borås...
får skaffa larm o hoppas dom kommer igen, då får dom betala med blod!!!

Ska ringa däckfirma imorrn, den finns en som ligger 1-2km härifrån och jag har nedförsbacke istort sett hela vägen, borde klara mig dit utan släp?

Bifogat

• Namnlöst-1.jpg
    Namnlöst-1.jpg
    78.9 KB · Visningar: 135
Fattar inte vad det är för fel på folk. Tänk på att han/hon har kniv om du får reda på vem det är.

Om du har halvförsäkring så har du väl bärgning också? Kanske onödigt med självrisken men det vore ju synd att kanske repa/skada fälgarna när du ska putta cykeln 2 kilometer med tomma däck.

Så jävla trött på folk som inte kan respektera andras äganderätt.

Såg för ett tag sedan någon som hade skurit däcken och ristat in på en ny BMW "jävla Lidingösnobb". Att ägaren, en granne, var en 20-årig kille som jobbat i fem år för att ha råd med bilen var nog inget de tänkte på.

Tragiskt.

ja jag ringde försäkringsbolaget innan och han frågade om jag behövde bärgning men jag sa nej, har väl alltid möjlighet att ändra mig men jag tror att det är billigare att hyra ett släp själv isf... Laddade ner mina försäkringsvillkor från folksam men hittade inget om vad självrisken låg på för detta, men mcdackonline tar ju typ 1800 för två nya däck, sen tar väl däckfirman ett par hundra för att byta dom. Totalt 2000:-... Självrisken är väl säkert på något liknande?

Jag har inte testat rulla den än för jag vill inte se misären.. Var ute innan och slängde ett öga på det, typ 1dm uppskuret på varje däck, ännu roligare är att däcken rullat typ 100mil...

Det ska ha hänt natten mellan fredag o lördag, typiskt att jag jobbade extra den natten annars hade detta hänt nedanför min balkong o hunden brukar morra lite när han hör något utanför..

ja jag ringde försäkringsbolaget innan och han frågade om jag behövde bärgning men jag sa nej, har väl alltid möjlighet att ändra mig men jag tror att det är billigare att hyra ett släp själv isf... Laddade ner mina försäkringsvillkor från folksam men hittade inget om vad självrisken låg på för detta, men mcdackonline tar ju typ 1800 för två nya däck, sen tar väl däckfirman ett par hundra för att byta dom. Totalt 2000:-... Självrisken är väl säkert på något liknande?

Självrisken för räddning verkar vara 1000.- på den "vanliga" Folksam-försäkringen...

tråkigt att sånt händer, du får helt enkelt göra en American History X på dom om dom kommer tebax, dvs ta fram the six shooter och säg "I'm gonna teach you a real lesson now motherfucker. Put your fuckin' mouth on the curb!" och när snorungen gjort det "Thats it! Now say good night." :tummenupp

Det är nog inte så farligt. Förmodligen nån 12åring som fått en fällkniv i födelsedagspresent.

Kanske det. Eller så är det väl nån avundsjuk misslyckad person som inte kan acceptera att andra har ett bättre liv. Hoppas dom eller den får smaka slagträ i alla fall :huvet

jag vet hur man löser sånna här problem, man avlivar alla som inte röstar blått!

Nja, akta dig för att skruva av däcken,
då blir nog försäkringsbolaget lite misstänksamma
mot att du själv har skurit dem också... :D

Det är astungt att rulla en hoj med platta däck...

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage