Jaha då gick bakverket i stöpet..

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Schysst fast jag samlar nog på mig plåtar från vitvaruskroten ( Marketplace ). Köper en sån billig plåtbock man sätter i skruvstädet. Och popnitar ihop allt. Shit jag var seriöst sugen för 10+ år sen, en sån kan man ju gömma vad fan som helst under, även en Virago 250.

Designen är ju plötsligt i tiden igen, på ngt vis.

Eftersom jag spammar i Caketråden kan jag tillägga att jag såg den uppställd på NK för typ 7-8 år sen, såg ut att vara byggd av och för trampcyklister, frånstötande ful, allt såg klent ut och det är ju exakt samma hoj nu 8 år och 700 miljoner senare. Trist för Vattenfall som vevar tv reklam med bastarden, och trist att våra pensionspengar bidragit till miffot
Du glömde bort att den även ses i vaccin.se reklamen, urk.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Another one bites the dust! :(

Vassla_konk_2.png
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Another one bites the dust! :(

View attachment 495178
Så det går inte ens att överleva på att re-badga kinesiska elscootrar längre? Vafan, med de påslagen borde det vara hart omöjligt att inte gå med vinst. Eller finns det inga barnlösa kvinnliga stadsplanerare i trettioårsåldern / köpare kvar?
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....


När jag zoomar på bilderna blir jag fan lack alltså! Så taffligt och simpelt i bygget, stort som smått. Billigt. Hur många har de sålt egentligen? Är det en low key bluff för att dra in pengar från investerare och ”investera” vidare i egna dolda kontrollerade bolag? Ser ju ut som en prototyp sminkad för mässa.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Ehhh, så man hade alltså tänkt att skapa en "ny stark aktör" genom ett nyförvärv :va
Jag börjar fatta varför jag är en usel ekonom i alla fall!

View attachment 495179


"Ny stark aktör"...? En Stark Vässla, kanske?


Hur som helst. Nu i efterhand är det solklart att Cake bara var ett ett sätt att blåsa investerare och media på.
Redan namnet döljer ett facit. "That's the way the cookie crumbles"


Screenshot_20240214-073257_Samsung Internet.jpgScreenshot_20240214-073307_Samsung Internet.jpgScreenshot_20240214-073320_Samsung Internet.jpgScreenshot_20240214-073358_Samsung Internet.jpg
 
Last edited:

amaktor

svettig
Gick med
15 May 2006
Ort
Norrköping
Hoj
Nej, tyvärr
Apropå cake så har jag provkört typ nästan alla modeller, bara små rundor iofs.
En ytterst trevlig upplevelse förutom sadlarna som bara var ren skit. Trodde jag verkligen skulle sakna koppling och knatter men icke, bara att vrida på rullen och njuta av kurvor och blommor.
sen tycker jag idén med en modulär frakthoj är suverän. Önskar jag hade behovet/pengarna/utrymmet.
Det som tråden kanske ännu inte nämt är dock senaste modellen Bukk! Det är ju genialiskt! Typ som att kalla något bulla knakifrån, tänk att få in en sån grej i offentligheten.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Det som tråden kanske ännu inte nämt är dock senaste modellen Bukk! Det är ju genialiskt! Typ som att kalla något bulla knakifrån, tänk att få in en sån grej i offentligheten.
Ja, jäklar vad synd att man inte var inbjuden på den festen på marknadsavdelningen.
Perkele vad kul dom ska ha haft.....om dom minns någonting av den :fyllisar
Och att sedan lyckas med att få det att rinna hela vägen ner, och ut i offentligheten - det är "hatten av" för den bravaden!
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
För inte så länge sedan skrevs det om att jättemånga var intresserade av att köpa kakfabriken.
Idag förlängs budtiden för att de anser sig bara få skambud.


Jag skulle nog inte vilja betala mer än 2 kr kilot för inventarierna.
Sanningen är nog att ska man bli miljonär på den kakfabriken ska man nog vara miljardär när man börjar projektet.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag vet inte riktigt vad man förväntar sig…? Ska någon glatt kliva in och betala ett överpris för ett kursat företag som varken har immateriella rättigheter, inventarier av värde eller kompetent personal…? Vad är det liksom man får för pengarna, förutom ett skamfilat namn och belastningen att storidioten själv vill vara fortsatt inblandad…?
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Ja, det är ju lite märkligt att det inte har gått... :arsele

View attachment 494817

Försöka sälja hojar som ser ut som om kreti eller pleti själv har skruvat ihop den i garaget med prylar från wish/alibaba, fast sälja den till premiumpris, det är ju ingen högoddsare att det inte har fungerat.
En hoj som får en östtysk MZ från 1980 att framstå som ett under av linjeskön design kan inte ha någon chans. Vi hojåkare är känsliga för hur man vill uppfattas när man glider in framför korvkiosken eller cafeet. Den här skriker: "Titta vad min pappa har byggt til mig i garaget, alldeles själv!".
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
En hoj som får en östtysk MZ från 1980 att framstå som ett under av linjeskön design kan inte ha någon chans. Vi hojåkare är känsliga för hur man vill uppfattas när man glider in framför korvkiosken eller cafeet. Den här skriker: "Titta vad min pappa har byggt til mig i garaget, alldeles själv!".
Jag får mer känslan av vad mina tvååringar skulle kunna åstadkomma, "kan hävl".
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
För inte så länge sedan skrevs det om att jättemånga var intresserade av att köpa kakfabriken.
Idag förlängs budtiden för att de anser sig bara få skambud.


Jag skulle nog inte vilja betala mer än 2 kr kilot för inventarierna.
Sanningen är nog att ska man bli miljonär på den kakfabriken ska man nog vara miljardär när man börjar projektet.


Låter som ett sådant där klassiskt fall där marknaden helt enkelt har FEL!

Kolla på den svenska kronan tex.
Den har ju varit undervärderad under 30 år på raken! Typexempel på när marknaden har jättefel.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Låter som ett sådant där klassiskt fall där marknaden helt enkelt har FEL!

Kolla på den svenska kronan tex.
Den har ju varit undervärderad under 30 år på raken! Typexempel på när marknaden har jättefel.

Om nu marknaden bara skulle bestå av storidioten och konkursförvaltaren så vore det väl förstås konsensus.
 
Nyheter
Klart med H-D Euro Festival 2025

Vill uppleva nästa vår i Fr...

Ducati DesertX Discovery

Ducati har presenterat Dese...

Ducati Panigale V2 Superquadro Final Edition

Ducati har presenterat Pani...

CFMoto har presenterat 657 SR-R

Kinesiska tillverkaren CFMo...

2025 års MX-modeller från Yamaha

För säsongen 2025 har Yamah...

Bike söker en motorjournalist

Vi söker dig som är genuint...

Bike Babes Sweden nu 7 000 medlemmar

Fotograf: Lotta Kronåker ...

BMW R 1300 GS Adventure

BMW Motorrad har presentera...

ExploreBike: Workshop hos Öhlins

Kent Öhlin började 1976 att...

Vinnarhojen utlämnad!

Under Älvsjö-mässan i janua...

Top