jaha då fick man köra 25 mil med raka rör

homer_s

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2005
Hoj
r1
Tydligen så var det nogon som behövde min Akra slipon bättre än mig :mad:
vilka jävla idioter det finns. så nu får jag fan köra hem från boden med raka rör det lär ju bli jävla roligt. Har snurrat runt hela luleå och boden utan att hitta ens ett orginalsystem

Last edited:
Fan vad trist! :mad:
Har ofta tänkt funderat på stöldrisken med dyra slip-on. Borde nästan finnas fäste för hänglås på dom eller nåt.

Du får väl en sån här ljuddämpare:
426travel%20ear%20plugs.jpg
:tomten

PacMan skrev:
2123526 Fan vad trist! :mad:
Har ofta tänkt funderat på stöldrisken med dyra slip-on. Borde nästan finnas fäste för hänglås på dom eller nåt.
Borde man inte kunna trä en wire genom öglorna som håller fjädern, och så låer man det med en wirelås, då borde ju åtminstone risken för spontana stölder minska kan man tycka.

Det har diskuterats stöldskydd för slipon förut, och jag tror att slutsatsen var att fila bultskallar och muttrar runda. Man får väl leva med omaket om man vill behålla röret, liksom.

homer_s skrev:
2123519 Tydligen så var det nogon som behövde min Akra slipon bättre än mig :mad:

Knark är dyrt vettu!!

Åkt till GVE ännu?

Borde man inte kunna sätt en svetsloppa på ett otillgängligt ställe, det försvårar väl en hel del, själv har man ju tid på sig när man ska plocka av det

PeP skrev:
2132078 Borde man inte kunna sätt en svetsloppa på ett otillgängligt ställe, det försvårar väl en hel del, själv har man ju tid på sig när man ska plocka av det

Jo, ellers som jag gör med extraljusen på bilen, svetsloppa längst ned på gängan och ett rakblad mellan mutter å låsmutter. Det är lätt att tvätta bort blod.....

homer_s skrev:
2123519 Tydligen så var det nogon som behövde min Akra slipon bättre än mig :mad:
vilka jävla idioter det finns. så nu får jag fan köra hem från boden med raka rör det lär ju bli jävla roligt. Har snurrat runt hela luleå och boden utan att hitta ens ett orginalsystem

Fasiken vad surt....själv så plockade jag av mitt slipon för skoj skull o se hur det skulle va med raka rör körde väl ungefär 2-min sen insåg man att det inte var så kul :hihi

Fattar inte att folk kan med o ställa sig o skruva på andras saker....frågan är hur man skulle göra om man kom när någon gjorde de??? :fatta! :va

va faan det är ju norrland :argpådato jag har oxo ett accra system måste man gå o va rädd nu :confused: för att folk tar det,

Svetsloppa vid mutter eller körnslå bulten borde funka.

Någon jag pratade med här i Stockholm hade fått sina reg plåtar stulna på bilen (Trängselskatten) och han hade lagt i kontaktlim i skruvskallarna på de nya skruvarna. GÅR att bränna bort, men tar tid.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back