Jag vill hedra en förlorad vän...

r1amber

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2004
Hoj
Yamaha R1
I Onsdags 040728 fölorade jag en mycket omtyckt och kär vän i en tragisk mc-olycka. Jim var en talang på hojen! Men vad hjälper det när olyckan är framme.. Jim bromsade för sent i början av en skymd S-kurva och kom därmed in i fel vägbana inför andra kurvan, där han olyckligt frontalkrockar med en bil. Han dör omedelbart..
Detta får mig att tänka på hur många gånger man skälv varit i samma situation, men haft "turen" med sig. Ni kanske känner desamma?..

Till er där ute:
Jag tror vi alla vet om farorna och riskerna där ute på vägarna.. Låt aldrig osäkerhet, rädsla, stress ta över i eran hoj-åkning! Det är ju oftas då olyckan är framme..

Till Jim:
Vi saknar dig alla så otoligt mycket! Det gör ont att se alla dina vänner och familj sörja.. Du kommer alltid att att vara med oss i våra fortsatta hoj-åkning. Du var så älskad!

// Stefan

Last edited:
Lider med dig. Varit med om liknande insident där en vän frontalkrockade. Turen på sin sida överlevde han.

Sänder tröstkramar till dig och sänder en tanke till hans familj och nära och kära.
/Sussi

Kan inte säga annat än att jag lider med dig.
Visst har man många gånger varit i samma situation.
Jag väljer mycket tack vare det mina dolda kurvor på bana numera istället.

/Mikael

r1amber skrev:
I Onsdags 040728 fölorade jag en mycket omtyckt och kär vän i en tragisk mc-olycka. Jim var en talang på hojen! Men vad hjälper det när olyckan är framme.. Jim bromsade för sent i början av en skymd S-kurva och kom därmed in i fel vägbana inför andra kurvan, där han olyckligt frontalkrockar med en bil. Han dör omedelbart..
Detta får mig att tänka på hur många gånger man skälv varit i samma situation, men haft "turen" med sig. Ni kanske känner sesamma?..

Till er där ute:
Jag tror vi alla vet om farorna och riskerna där ute på vägarna.. Låt aldrig osäkerhet, rädsla, stress ta över i eran hoj-åkning! Det är ju oftas då olyckan är framme..

Till Jim:
Vi saknar dig alla så otoligt mycket! Det gör ont att se alla dina vänner och familj sörja.. Du kommer alltid att att vara med oss i våra fortsatta hoj-åkning. Du var så älskad!

// Stefan

Alltid lika tråkigt att läsa! Jag hade lite mer tur och lyckades väja och "studsa" av sidan på bilen istället förra året! Som sagt, dom flesta har nog vait i en liknande situation och klarat sig med nöd och näppe! Ta det lungt där ute!

R.I.P

Aldrig roligt att höra att någon gått bort :(
Tänker på alla anhöriga och vänner.

Och visst har man själv andats ut och tackat sin skyddsängel att man klarade upp situationen

V.I.F

Beklagar sorgen :(
Mina tankar till vänner, familj och anhöriga

R.I.P

Alltid tråkigt när sådant händer.

Gjorde själv en sådan sak igår, bara det att det kom ingen bil. :Bugar
Var lite för övermodig på en väg jag inte känner så bra ännu.
Det är så himla lätt att dras med i farten. Fick intala mig själv att " För hellvete, :mad: lugna ner dig det är ju en okänd väg du kör på!"

Ibland är man riktigt :kocko

Tankarna går till familj, anhöriga & vänner......
Var själv med om en frontalkrock med en bil för snart ett år sedan. Är evigt tacksam att jag hade änglavakt & överlevde :Bugar

Alla tankar går till dom anhöriga.

Vila i fred Jim

Usch.. Rejält jobbigt när sånt här händer...

Mina tankar går till nära och kära... Vila i frid...

Lider med vänner och anhöriga.
Kan inte föreställa mig hur hemskt det måste kännas för dom. :(

Vila I Frid.

// Lena

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden