Jag har syndat

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

sandstream

Guest
Har pga det otroligt fina vädret de senaste dagarna syndat vid upprepade tillfällen och framfört min hoj utan korrekt skyddsutrustning. Har bara haft överdelen på stället, hjälm och handskar. I övrigt gympadojor och tunna byxor.

Det värsta är att det kändes bra och det blir inte lika varmt när man ska stanna och handla plus att man slipper släpa runt på ett par kilo otympliga stövlar.

Jaha, tänker du, varför delge oss detta?

Jo, för att jag undrar om det finns något vettigt alternativ till skinnställets byxor som håller en någorlunda säkerthetsnivå om man skulle gå omkull och som inte är allt för otympliga?

Har sett att bland annat Matti kör i snygga brallor som ser sköna ut i sina filmer.

Mjo, men Matti har inte nån fart att tala om. Vurpar du i god fart med brallor som är sköna, kommer du att ångra dig bittert. Ta bilen eller trampcykeln om du ska handla. :tummenupp

Mattias skrev:
Mjo, men Matti har inte nån fart att tala om. Vurpar du i god fart med brallor som är sköna, kommer du att ångra dig bittert. Ta bilen eller trampcykeln om du ska handla. :tummenupp
Har du sett deras filmer när han gör något som jag inte minns vad det kallas (crusing?) på över 300 meter? Han har nog fart så det räcker :D

Det är inge kul att åka bil :(

jeans

Swedie skrev:
köra med dubbla jeans :D

jag har sett förstärkta jeans med längsgående skydd och nånting som skyddar knät. Allt innanför tyget. Någon som har sett något liknande?

Rundningsmärke skrev:
Allt är relativt, det är roligare än att ligga skinnflådd på sjukhus./A
Självklart, det är därför jag letar efter ett alternativ vid korta turer.

Funkar bra att vurpa i 50-60 med nike byxor å sporthoj.com tröja lite ont i handen bara å skrap märken på ena sidan :tummenupp så de e bara att åka på :tummenupp . Nä sandstream71 gör inte som jag inte värt de, Man säger ska bara ska ner å köpa en glass men de e då de händer.....

elvin2008 skrev:
jag har sett förstärkta jeans med längsgående skydd och nånting som skyddar knät. Allt innanför tyget. Någon som har sett något liknande?

Nja, för ett par år sedan fanns det läckra astighta jeans med inbyggda "skydd". De hade bara två problem tror jag:

1. De var fula. Riiiktigt fula.
2. "skydden" verkade inte göra varken från eller till...

sandstream71 skrev:
Har pga det otroligt fina vädret de senaste dagarna syndat vid upprepade tillfällen och framfört min hoj utan korrekt skyddsutrustning. Har bara haft överdelen på stället, hjälm och handskar. I övrigt gympadojor och tunna byxor.

jag gör samma sak när man skall iväg på smårundor (ärenden)
inne i stan e det bara 50 som gäller, & då jag är laglydig *host*
så känner jag att det är för mycket besvär att dra på allt om man bara skall till macken o handla snus.

Går phetbort, är ju ghey, det är sånt som Dom(tm) skulle kunna ha. Nakcskåt!

elvin2008 skrev:

Pejo skrev:
Går phetbort, är ju ghey, det är sånt som Dom(tm) skulle kunna ha. Nakcskåt!

Men Pejo, har redan varnat dig en gång så nu får du skärpa dig: Citatet först och sedan ditt inlägg! :7peta ;)

sandstream71 skrev:
Har pga det otroligt fina vädret de senaste dagarna syndat vid upprepade tillfällen och framfört min hoj utan korrekt skyddsutrustning....

OT

JAG TYCKER DU SKALL LÄGGA AV MED DET DÄR. TÄNK PÅ OSS ANDRA SOM ÅKER MED DUBBLA SKINNSTÄLL OCH SUSPENSOAR BÅDE FÖR BAK OCH FRAMSTJÄRTEN. JAG HAR ÄVEN SKINNSTÄLL NÄR JAG KÖR BIL OCH DET ÄR VARMT SKALL DU VETA. MEN DET ÄR SMÄLLAR MAN FÖR TA. FÖR MED SKINNSTÄLL KLARAR MAN DE FLESTA OLYCKOR. OM ALLA HADE SKINNSTÄLL, SKULLE SKADERISKEN MINSKA MED KANSKE 70-80% OCH PREMIERNA SKULLE HALVERAS RAKT AV. DET ÄR JU SÅDANNA SOM DU, SOM SER TILL ATT VI TROGNA MEDBORGARE FÅR BETALA FÖR ELENDET. JAG TROR DESSUTOM ATT DET ÄR OLAGLIGT ATT INTE HA PUCKEL III-GODKÄNDA STÄLL NUMERA.

LÄGG AAAAV !!!!

BMW har ett par "jeans" i bomull/kevlarblandning med skydd för knäna.
De är ganska dyra men ser helt ok ut.

#Olsson# skrev:
OT
JAG TYCKER DU SKALL LÄGGA AV MED DET DÄR. TÄNK PÅ OSS ANDRA SOM ÅKER MED DUBBLA SKINNSTÄLL OCH SUSPENSOAR BÅDE FÖR BAK OCH FRAMSTJÄRTEN. JAG HAR ÄVEN SKINNSTÄLL NÄR JAG KÖR BIL OCH DET ÄR VARMT SKALL DU VETA. MEN DET ÄR SMÄLLAR MAN FÖR TA. FÖR MED SKINNSTÄLL KLARAR MAN DE FLESTA OLYCKOR. OM ALLA HADE SKINNSTÄLL, SKULLE SKADERISKEN MINSKA MED KANSKE 70-80% OCH PREMIERNA SKULLE HALVERAS RAKT AV. DET ÄR JU SÅDANNA SOM DU, SOM SER TILL ATT VI TROGNA MEDBORGARE FÅR BETALA FÖR ELENDET. JAG TROR DESSUTOM ATT DET ÄR OLAGLIGT ATT INTE HA PUCKEL III-GODKÄNDA STÄLL NUMERA.
LÄGG AAAAV !!!!

Varför skriker du? :confused:
Sen hoppas jag att du har glömt både en och två smileys i ditt inlägg eller är du på riktigt? :fatta!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT