Jag har bytt nick!

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Som en förberedelse inför ett stundande hojbyte har jag nu bytt nick till n'Lasse. Detta kommer sig av att jag heter Lasse och kommer från Jämtland. n' före Lasse är jämtskans sätt att beskriva "bestämd artikel", dvs "han Lasse", just den Lasse (och ingen annan, obestämd Lasse). Dessutom var Lasse upptaget som nick så det fick bli jämtskans variant av det hela.

Kanske vissa andra som går i hojbytartankar borde ta efter? Inte så bra kanske, kom jag på iaf, att ha hojen i nicket. T ex Affe_R1. Eller så kan man ju bara byta hojdelen i nicket. T ex Affe_ZZR... :D :D :D

Dessutom så tänkte jag beställa en Sporthoj.com-tröja och jag vill inte sitta på en Ducce och ha sv650 på ryggen. :fakta

Last edited:
Det låter ju Ok att du byter nick, men jag kommer nog kalla dig för Lasse i alla fall. n'Lasse är ju svårt att skriva... :rolleyes: Vi får väl se.

Penguin skrev:
Har du bestämt dig för vad det blir för hoj då?
Nej, det varierar lite dag från dag. Jag har ringt på totalt 5 st Ducati varav 2 var sålda. Sedan finns det en Sporthojsmedlem som tycker att jag ska köpa alla hojar han någonsin ägt så han kan komma och lyssna på dem när längtan blir för stark... :D

Jag är rätt sugen på en Ducce men jag har aldrig kört nån så jag får se om jag pallar med sittställningen. Det lutar dock *väldigt* starkt åt 2 cylindrar. :fakta

Ställningen idag är:
1) Ducati 996S (röd)
2) SV1000S (blå)
3) Aprilia SL 1000 Falco (glansförseglad)
4) Aprilia RSV Mille R (flerfärgad)
5) Triumph Daytona 955i (Akrapovic helsystem)

n'Lasse skrev:
Kanske vissa andra som går i hojbytartankar borde ta efter? Inte så bra kanske, kom jag på iaf, att ha hojen i nicket. T ex Affe_R1. Eller så kan man ju bara byta hojdelen i nicket. T ex Affe_ZZR... :D :D :D

Ja, eller Affe_VTX, Affe_VN m.fl. Kombinationsmöjligheterna är ju oändliga! :D :crash :hej :p :) ;)

n'Lasse skrev:
Nej, det varierar lite dag från dag. Jag har ringt på totalt 5 st Ducati varav 2 var sålda. Sedan finns det en Sporthojsmedlem som tycker att jag ska köpa alla hojar han någonsin ägt så han kan komma och lyssna på dem när längtan blir för stark... :D

Jag är rätt sugen på en Ducce men jag har aldrig kört nån så jag får se om jag pallar med sittställningen. Det lutar dock *väldigt* starkt åt 2 cylindrar. :fakta

Ställningen idag är:
1) Ducati 996S (röd)
2) SV1000S (blå)
2,5) Aprilia SL 1000 Falco (glansförseglad)
3) Aprilia RSV Mille R (flerfärgad)
3,5) Triumph Daytona 955i (Glansförseglad med Akrapovic helsystem)

Den där sporthojsmedlemmen måste vara lite konstig han...? :crash

Vad hände med Daytonan du testade på Sulas då? Fick inte den vara med?

//D

n'Lasse skrev:
Nej. Fick nys om en i V-ås istället. Glansförseglad verkar den också vara... :p

Var? Tänkte åka och verka intresserad så jag får köra din framtida hoj före dig :D

// Mav

Ge fan i Daytonan. Du klarar inte av den! :p

Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman