Jag gav blod igår - Nu är det DIN tur!

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date

Dr.Bike

Guest
Blodbussen var på jobbet igår. Ett gyllene tillfälle att tappa sig utan att det blir ett projekt av det hela.

Skriv in i denna tråd när DU varit och tappat dig, eller när du senast gjorde det :tummenupp

För du vågar väl? ;)

KOlla fakta på:

www.geblod.nu

Jag tänkte ge blod i tisdags, men jag lät bli*.
Om blodet behövts hade man hört talas om det.

*= för jag e redd för att bli stickad i ärmenn

Osis att du missade det.

*= för jag e redd för att bli stickad i ärmenn: Men modigt att du vågade erkänna.
Starkt jobbat, och jag tror på dig och att du vågar nästa gång!
(Hemlis: Det känns nästan inte alls, sen kan man ligga och vila med en Teknikens Värld på arbetstid!)

Har lämnat i ett par år nu, men just nu står det still pga utlandsresa.. (6 mån extra väntan tills nästa tillfälle).

Jag har tagit blod prov, det var lesskit.

Allvarligt nu:
Behövs verkligen fler blodgivare? Varför? Dör folk pga avsaknad av blod?

Har bra blodgrupp för att ge blod. Mitt blod kan tas emot av alla, men så länge jag jobbar med det jag gör kommer jag aldrig få ge en endaste droppe blod...

blacktriple skrev:
Har bra blodgrupp för att ge blod. Mitt blod kan tas emot av alla, men så länge jag jobbar med det jag gör kommer jag aldrig få ge en endaste droppe blod...
Vad jobbar du med?

blacktriple skrev:

Gigolo?

Markus skrev:
Jag har tagit blod prov, det var lesskit.

Allvarligt nu:
Behövs verkligen fler blodgivare? Varför? Dör folk pga avsaknad av blod?

Tycker det händer lite nu och då att landsting går ut i olika kampanjer för att locka till sig nya blodgivare. Ibland har man så lite blod i blodbankerna att man inte skulle klara av sannolika olyckssituationer.

Sen kan du också själv lägga upp en egen blodbank, så att du är säker på att få blod om det skulle behövas.

Kevorkian skrev:
Tycker det händer lite nu och då att landsting går ut i olika kampanjer för att locka till sig nya blodgivare. Ibland har man så lite blod i blodbankerna att man inte skulle klara av sannolika olyckssituationer.

Sen kan du också själv lägga upp en egen blodbank, så att du är säker på att få blod om det skulle behövas.

Jo, men just nu är det ju det ju inget tryck direkt.
De får väl betala som folk, eller åtminstone köpa en flott blodbuss, ser ju ut som en turnébuss från 50-talet det där åbäket.
Naturligtvis skulle man gå och ge om det plötsligt blev ett skriande behov.

Zee skrev:
:hihi :pannkyss

Trevligt yrke på många sätt. Mycket resor men kommer du inte lessna en dag när du träffa en kwinna o ska ha kottar?

Man vet aldrig, en dag kanske jag också blir vuxen? :rolleyes:

Man kan ju jobba på båtar som går närmare Sverige och med kortare intervaller.

jag får inte börja ge igen efter USA resan, om några veckor så... och de ringer mej närom vill ha... sen ger jag iofs inte blod ... de tar bara trombocyter eller hure nu stavas.
ligga där o glo på film i 2 timmar med lite slangar i armarna

//håkan

Självklart ger man blod. Perfekt chans att rena ut systemet och bilda nya färska blodkroppar. Träningsfreaks som jag gör rätt i att ge blod.
Har O- som kan gå till allt o alla. Minns inte när jag gav sist men det dimper väl ner en rosa lapp i brevlådan om ett tag :va

Vågar inte ge, bah! Jag är spruträdd och är svårstucken (haha) men vad spelar det för roll när man kan rädda liv :pannkyss

Ger blod varje vecka

Va fan

Räcker det inte att jag är och lämnar blod minst en gång i veckan?
Kan de inte samla ihop det och spara i en påse för dåliga dagar?

Jag hade gärna varit blodgivare och lämnat blod eftersom jag har en relativt sällsynt blodgrupp men nu får jag inte och det är blodcentralen som bestämmer.

Men jag tycker alla som ger blod är superduktiga.
:banana

destiny_78an skrev:
Självklart ger man blod. Perfekt chans att rena ut systemet och bilda nya färska blodkroppar. Träningsfreaks som jag gör rätt i att ge blod.

Har O- som kan gå till allt o alla.

Jag är spruträdd och är svårstucken (haha) men vad spelar det för roll när man kan rädda liv :pannkyss

A mäh, du är ju precis som jag...!!! :wiggle

Fast jag är inte svårstucken, bara det att tar en jävla tid att tömma. Den där påsen piper till nu som då för att det inte är nån fart.

Lämnade förra torsdagen.!! :tummenupp

//M

ger blod pga av att jag har en sån ovanlig blodgrupp. så skulle jag åka av allvarligt eller slå mig på något annat sätt som kräver att jag ska få blod så finns det inte tillräckligt :(

Fluffig skrev:
Va fan

Räcker det inte att jag är och lämnar blod minst en gång i veckan?
Kan de inte samla ihop det och spara i en påse för dåliga dagar?

Jag hade gärna varit blodgivare och lämnat blod eftersom jag har en relativt sällsynt blodgrupp men nu får jag inte och det är blodcentralen som bestämmer.

Men jag tycker alla som ger blod är superduktiga.
:banana

Ja, tyvärr är det inte allom givet att kunna ge.
Så du är en sån där som de stjäl av utan att du ens får en reflex eller juice!
Orättvist! *upp till kamp*

Ha det så bra du kan iaf. :pannkyss

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back