Jag fick jättebillig försäkring på IF?? skall jag vara misstänksam?

Grr

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2004
Hoj
KTM 625
Hej!

Jag ska köpa hoj imorrn(KTM 625-04 :banana ) och kollade upp vad försäkringen skulle hamna på. Jag ringde runt till alla möjliga försäkringsbolag och jag hamnade runt 24000 om året :kocko hel/hel på det flesta utom IF som var för halva priset typ.
En halvförsäkring helår kostar 756kr/mån!!! :confused:
är det nån som har IF som vet varför de är så billiga jämfört med andra?

/David

Grr skrev:
Hej!

Jag ska köpa hoj imorrn(KTM 625-04 :banana ) och kollade upp vad försäkringen skulle hamna på. Jag ringde runt till alla möjliga försäkringsbolag och jag hamnade runt 24000 om året :kocko hel/hel på det flesta utom IF som var för halva priset typ.
En halvförsäkring helår kostar 756kr/mån!!! :confused:
är det nån som har IF som vet varför de är så billiga jämfört med andra?

/David

Du får inte köra på bana, jag tror det är enda skillnaden.

Oftast rena slumpfaktorer. Dyraste och billigaste försäkringen kan skilja sig med faktor 10.

Hur kan en KTM vara så jävla dyr som 24k på andra bolag?

An3Azz skrev:
Hur kan en KTM vara så jävla dyr som 24k på andra bolag?
Vi bor iofs i en billigare/mindre olycksdrabbad region... Men jag håller med, ktm verkar va snuskigt dyra för att vara den typen av hoj.

Jag betalade 2800 kr/år hel/hel på Bilsport & Mc för min KTM 640 -03.

Skumt det där... Fick också en rätt bra premie hos if.
899:-/Mån/Halvförsäkring för min R1000 -01. Trodde jag skulle få betala bra mycket mer.

Det låter ju skitdyrt..

Jag ligger på 2900kr hel/helår på länsförsäkringar å när jag tittade så låg alla bolag runt där men lf hade billigare självrisk just då.

ktm 640 -02 sm

soppatorsken skrev:
Ska du ge upp rejsandet?

Mjo, eller nåt... Kostar mer än det smakar tycker jag. Visst smakar det iofs, men jag är trött på att vara pank. Fast jag ska nog köra ERF med Mr Lind.
Så lite rejsande blir det nog. :)

Geiger skrev:
Mjo, eller nåt... Kostar mer än det smakar tycker jag. Visst smakar det iofs, men jag är trött på att vara pank. Fast jag ska nog köra ERF med Mr Lind.
Så lite rejsande blir det nog. :)

Fan, ERF är ju den med marginal största klassen verkar det som. Just typiskt...

IF är tokiga, se bara till att du verkligen får försäkringen för den premien! :tummenupp

Jag betalar 1200-någonting halv/helår för en KTM200exc, men den är på 7kw... står det i ALLA papper man kan hitta :)

din lär knappast ha 7kw...

soppatorsken skrev:
Fan, ERF är ju den med marginal största klassen verkar det som. Just typiskt...

Inte omöjligt att jag kör nåt Rookie 1000 race också. Kul att se vad jag kan prestera på den här hojen. Gick ju ända ok med min gamla trötta 6'a.
(skönt att vi håller oss till ämnet iaf :rolleyes: )

Geiger skrev:
Inte omöjligt att jag kör nåt Rookie 1000 race också. Kul att se vad jag kan prestera på den här hojen. Gick ju ända ok med min gamla trötta 6'a.

Jaha. Håll dig bara borta från R600 så är jag lung. Jag behöver inte en tjugofemte man framför mig.
Föresten försökte jag övertala pvcraketen till att handla din hoj, hörde han av sig eller?

Last edited:
soppatorsken skrev:
Jaha. Håll dig bara borta från R600 så är jag lung. Jag behöver inte en tjugofemte man framför mig.
Föresten försökte jag övertala Mårten till att handla din hoj, hörde han av sig eller?

Bluerider?¿? Min R6'a?? Nej, han hörde inte av sig. Skrotet gick vidare till Götet.

Det som gjorde att de andra var så dyra för mig var att jag var under 24och fick mitt körkort iår...

SmacK skrev:
Det låter ju skitdyrt..

Jag ligger på 2900kr hel/helår på länsförsäkringar å när jag tittade så låg alla bolag runt där men lf hade billigare självrisk just då.

ktm 640 -02 sm

Long shot kanske men var det du å nån tjej som rullade in i Haga i GBG härom kvällen? I så fall har ju vi nästan träffats. Coool...

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back