Jag blir fan tokig!!! någon med datakunskap?

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
Varje gång jag startar upp ett fönster i explorer så finns inte statusfältet med.. det är jävligt ireterande att man inte kan se om det laddar eller inte!

Finns det någon som vet hur man ställer in att det ska vara där gämmt?
trycker jag på Visa>statusfält så är det i explorer tills det stängs ner sen är det borta igen.. :huvet

Tror det har o göra med taskig HTML på vissa hemsida... För statusfältet kan nämligen deakitiveras genom kod på hemsidor.

Vad du kan göra för att få den att visas när du startar ett fönster är och "aktivera" den o sen stänga alla fönster.. stänger du sista fönstret MED statusfältet visat så kommer det nästa gång du startar ett IE fönster att ha statusfältet med.

Jag vill dock oxå LÅSA fältet...

Swedie skrev:
Tror det har o göra med taskig HTML på vissa hemsida... För statusfältet kan nämligen deakitiveras genom kod på hemsidor.

Vad du kan göra för att få den att visas när du startar ett fönster är och "aktivera" den o sen stänga alla fönster.. stänger du sista fönstret MED statusfältet visat så kommer det nästa gång du startar ett IE fönster att ha statusfältet med.

Jag vill dock oxå LÅSA fältet...

Hahahah var det så jävla enkelt!! :kocko
Tack så mycket nu finns det där :tummenupp :tummenupp

Annars kan du ju skicka Internet Explorer käpprätt åt h-vete och ta hem Mozilla Firebird istället så får du en mycket snabbare och mycket trevligare browser.

På köpet får du mindre säkerhetshål och mer kontroll över vad folk får göra med din dator/browser och vad de inte får göra.

sege skrev:
Annars kan du ju skicka Internet Explorer käpprätt åt h-vete och ta hem Mozilla Firebird istället så får du en mycket snabbare och mycket trevligare browser.

På köpet får du mindre säkerhetshål och mer kontroll över vad folk får göra med din dator/browser och vad de inte får göra.

...och jag instämmer till 100% med ovanstående. Jag jobbar med IT-säkerhet och open source och får kväljningar av kodbasen som IE vilar på... Firebird är mycket tilltalande.

jag fick med någon router med firewall å grejer när jag fick datan, funkar inte den som skydd? eller ska man byta webläsare?

Vad ska man med statusfältet till, det tar bara upp onödig skärmyta. Jag är irriterad på att det startar upp hela tiden fast jag väljer bort det i menyn.

Bifogat

• skärmdump.JPG
    skärmdump.JPG
    105.1 KB · Visningar: 71
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!