Jag Behöver hjälp! NU!!

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Det är såhär, att jag håller på å laddar ner lite film och skall få dambesök på Torsdag, och då är planen att vi skall kolla på dessa filmer.

nu till mitt problem, jag laddar Torrents, Med programmet Azureus det funkar jättebra, ända tills programmet av helt okänd anledning stänger ner, det avslutas bara, utan något felmedelande eller något, detta resulterar i att jag inte kan ha datorn stå på över natten för att dra ner filmerna. :argpådato
å det kommer då blir kinkigt att få ner ens en av dom eftersom hastigheten inte är att skryta med.

Snälla någon!! hjälp mig rädda torsdagskvällen!!
är riktigt intreserad av denna :tuttar så det vore väldigt tacksamt om någon vänlig hojåkare har svaret och lösning på mitt problem.

twinner skrev:
Tasta bittorrent istället då? eller bitcomet?

Kan jag överföra de filer jag redan fått ner från Azureus?

har ju fått ner delar av filmerna.

Last edited:
Nepp, gör du rätt behöver du inte börja om, ladda bara ner själva torrentfilen igen och se till så att det ska sparas i samma mapp som det nerladdade redan liggger, då checkar programet vad som redan finns och så det är intakt, sen äre bara o köra hårt!

Fluxir skrev:
återigen, måste jag börja om ?
var kan jag hitta detta då ?
om du googlar på uTorrent så står det överst .......... latmask .... tog ungefär lika lång tid som att skriva ditt inlägg ............ hehe

Jag bytte till BitLord igår kväll, va det första jag hittade, behövde som någon skrev inte börja om, utan det va bara att ta samma torrent och spara på samma ställe som Azureus sparade på så fortsatte den där Azureus slutat. :tummenupp

Så nu sitter jag å väntar på att det ska komma ner, tar fan ett tag å ladda ner 12GB med 2mbit lina... :gnissla :näsblod

Fluxir skrev:
Jag bytte till BitLord igår kväll, va det första jag hittade, behövde som någon skrev inte börja om, utan det va bara att ta samma torrent och spara på samma ställe som Azureus sparade på så fortsatte den där Azureus slutat. :tummenupp

Så nu sitter jag å väntar på att det ska komma ner, tar fan ett tag å ladda ner 12GB med 2mbit lina... :gnissla :näsblod
Tyvärr så är Bitlord/Bitcomet bannat på dom flesta torrentsidor,men annars ett mkt bra prog.Men somsagt uTorrent is the shit.

Fluxir skrev:
Jag har läst lite olika på nätet om varför,bla så belastar Bitcomet/Bitlord torrentservrarna mer,och sen kunde man tydligen fuska med sin Ratio.Detta är vad jag har läst på nätet,om nån mer vet så kan ni ju fylla i.Dessutom så snor Bitcomet/Bitlord mkt CPU jämfört med uTorrent

Last edited:
Exup skrev:
Jag har läst lite olika på nätet om varför,bla så belastar Bitcomet/Bitlord torrentservrarna mer,och sen kunde man tydligen fuska med sin Ratio.Detta är vad jag har läst på nätet,om nån mer vet så kan ni ju fylla i.Dessutom så snor Bitcomet/Bitlord mkt CPU jämfört med uTorrent

Det är väl bara Bitcomet 0,58 (0,59 :va ) som är bannad, man kunde ju inte stänga av DHT med den versionen & det gillade inte dom stora privata trackersen vad jag har fattat det som!
Med 0,61 så är det bara att köra på! :banana

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...