Jag behöver ha en elmotor till båten, vilken är bäst?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
I våran sjö har vi motorförbud, men elmotor är ju lugnt. Är trött på att ro och skulle precis betala för en motor i butiken (2500:- för en motorguide) men den var tyvärr för klen så jag skippade den. Det var en 25lb-motor, min båt är ca 3.8m och dubbelbottnad, avsedd för ca 10-15hk bensinmotor tror jag.
Jag har sett att det finns både Minn-kota och shakespeare och motorguide, finns det fler? Jag vill inte betala så mycket mer än 2500:- för annars kan jag köpa den lilla motorn och lägga i min lite mindre båt istället men den har jag i en annan sjö med bensinmotor på :(

Så om någon känner till nåt bra ställe där man kan handla på, tipsa mig! Kollade blocket men det verkade vara rätt så ont om dem, bara några skitannonser typ.

Kanske en RHINO VX-54 kan vara något ?

Skall klara båtvikter upp till 1750kg, inte med någon superfart men det rör säkert på sig framåt.

Pris 2995kr.

Minsta motorn(RHINO VX-28) är för båtar upp till 800kg och kostar 2195kr.

Bifogat

• 11-71-87med.jpg
    11-71-87med.jpg
    25.9 KB · Visningar: 2,026
Det lät intressant, vart hittar jag den och mer info om den? Vill veta hur mycket effekt den ligger på då det är det enda som är intressant.
12v ska det vara iaf då det är enklast, sen kommer jag ha två batterier i båten och koppla så man får lite mer kräm om det går.
Nu lutar det åt att jag lägger ner min minsta båt i samma sjö och köper motorguiden till den men jag vill ha en motor till den stora båten också, perfekt när man ska fiska kräftor och inte kan ro på fyllan :D

Dee_cati skrev:
2334684 Det lät intressant, vart hittar jag den och mer info om den? Vill veta hur mycket effekt den ligger på då det är det enda som är intressant.
12v ska det vara iaf då det är enklast, sen kommer jag ha två batterier i båten och koppla så man får lite mer kräm om det går.
Nu lutar det åt att jag lägger ner min minsta båt i samma sjö och köper motorguiden till den men jag vill ha en motor till den stora båten också, perfekt när man ska fiska kräftor och inte kan ro på fyllan :D
Kan du inte ro så kan du inte simma, sätt på dig flyttväst. :D

Sen har jag hört att handstrålkastare e bra att ha när man fiskar kräfter. Någon som kan förklara det? Förstår att det är för att dom stannar men varför gör dom det.

prulle skrev:
2334714 Kan du inte ro så kan du inte simma, sätt på dig flyttväst. :D

Sen har jag hört att handstrålkastare e bra att ha när man fiskar kräfter. Någon som kan förklara det? Förstår att det är för att dom stannar men varför gör dom det.

Paralyserade... Har du någonsin hypnotiserat en kräfta? Det gör du genom att ställa den på huvudet genom att balansera dem på frambenen/klorna. Där står de sen i timmar utan att göra nåt, varför vet jag inte. Kan ju vara för att det är ett rätt så korkat (men jävligt gott!) djur. Måste härstamma från Norge eller nåt...

Och angående simning så är jag ingen Lars Frölander men simma kan jag. Dock inget jag ägnar mig åt då jag har vattenskräck och inte gärna placerar min vita bringa i vatten där jag inte ser botten.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti