Ja, nu var det min tur att lägga mc-körningen på hyllan ett tag!!!

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Igår kl. 21.14 blev jag stoppad på Amiralsgatan i Malmö i höjd med Rosengård och fick snällt och trevligt lämna över ett 11 årigt pricklöst körkort till två killar i blått. Det var ju snack om att deras 100.000 kr utrustning inte ljuger men jag lovar :angel att jag inte körde 98km/h på 50 väg!!!!

Hur som helst så sitter man körkortslöst hela sommaren inklusive semestern :huvet :huvet :huvet , lite tråkigt men man får ju tänka positivt, detta ger mig chansen att cykla, bli av med ett par kilon och få en snabbare och lättare hoj till hösten!!!

T509 skrev:
Igår kl. 21.14 blev jag stoppad på Amiralsgatan i Malmö i höjd med Rosengård och fick snällt och trevligt lämna över ett 11 årigt pricklöst körkort till två killar i blått. Det var ju snack om att deras 100.000 kr utrustning inte ljuger men jag lovar :angel att jag inte körde 98km/h på 50 väg!!!!

Hur som helst så sitter man körkortslöst hela sommaren inklusive semestern :huvet :huvet :huvet , lite tråkigt men man får ju tänka positivt, detta ger mig chansen att cykla, bli av med ett par kilon och få en snabbare och lättare hoj till hösten!!!

Tråkigt..

Trist, bara att stå över ett kast eller två!
Hur lång tid snackar vi?

Vi snackar 2-3 månader eftersom jag inte har något annat på mig, men jag har inte erkänt för att jag vill att dom skickar platsprotokollet med alla kalibrerings uppgifter till mig! Har man tur så har dom tabbat sig på någon punkt!!! Det går i alla fall inte att skylla på att dom har mätt på någon annan för att jag var ensam på vägen!!!

T509 skrev:
Vi snackar 2-3 månader eftersom jag inte har något annat på mig, men jag har inte erkänt för att jag vill att dom skickar platsprotokollet med alla kalibrerings uppgifter till mig! Har man tur så har dom tabbat sig på någon punkt!!! Det går i alla fall inte att skylla på att dom har mätt på någon annan för att jag var ensam på vägen!!!

Ska inte polisen ha dom dokumenten med sig i bilen???!! Hur vet du att dom inte upprättar dom i efterhand?

Wille skrev:
Ska inte polisen ha dom dokumenten med sig i bilen???!! Hur vet du att dom inte upprättar dom i efterhand?

Gör dom det i efterhand så begår dom grovt tjänstefel, hoppas bara att dom har missat något bara. Lite tillit borde man ha i dom, trots allt så jobbar dom inte på provision!!!

Hoppas på det bästa att du klarar dig!
Hur är det egentligen med kalibreringspapper,ska de inte ha det på plats för att kunna bevisa att utrustningen är kalibrerad för den plats de står på?.
Hur funkar det om du skulle skita i o lämna kortet o säga du glömt det hemma eller tappat o sen då oxå vägra skriva på fortkörningspappren?.Då har de väl lite o bita i o du har ditt kort kvar ett tag till...eller hur funkar det?.

Så fort dom lämnar in rapporten så är KK ogiltigt, man kan kanske klara sig i rutinkontroll om dom inte kollar upp körkortet men annars är man torsk!!!

Såg dem där en kvart innan du åker dit. Körde där en timme innan med båge och hade de stått där då hade jag varit i samma sits som du. :mad:

Synd... hoppas du får kortet snabbt...

På väg med hastighetsbegränsningen 50 km/h

75-80 Varning Förutsatt att man inte fått varning eller haft körkortet återkallat inom en tvåårsperiod från den nya förseelsen.
81-90 2 mån Varning vid "särskilda skäl".
91-100 3 mån
101-110 4 mån
111-120 5 mån
121-130 6 mån

Sorry. dude. jag som tänkte åka lite med dig nu när jag hämtat hem den nya pärlan. inte bra. men det fixar sig. du ser det possitiva i det. ring om du vill göra något nån dag. utan hoj.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti