Ja då var det dags att ta tjuren vid hornen...

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Till slut vart jag ju tvungen att ta tag i motorcykeleländet och börja skruva! Tänkte jag skulle dela med mig med lite bilder från kaoset! det enda jag inte kan klaga på är verkstan jag fått låna!

På plats och tappad på olja innehållande ett och annat.....

Bifogat

• innan.jpg
    innan.jpg
    63.2 KB · Visningar: 218
Last edited:
Jer henna en tökken denna förknysare!?

Bifogat

• insprutning.jpg
    insprutning.jpg
    59.8 KB · Visningar: 217
Ska det se ut så här på den här årsmodellen!?

Bifogat

• drev.jpg
    drev.jpg
    66.3 KB · Visningar: 219
Sådärja då var den lös, tog ju knappt ens en halvtimme *host*

Bifogat

• motor fram.jpg
    motor fram.jpg
    61.9 KB · Visningar: 217
Tyvärr så ska suzuki ha 4 veckor på sig för att få hem delar :(

Eftersom oljepumpen med all sannolikhet också måste bytas så är det som inte heller lönt att jaga tag i lager och packboxar på annat håll!!

Har ringt och jagat runt lite efter begade motorer men dom j-vlarna ska 20 papp för en motor utan startmotor generator och sprut... och jag skulle bara få 6000 för min i det skick den är nu :mad:

Är ju en -97:a så garantin har gått ut för länge sen...
Dock är den av tidigare ägare servad hos Suzuki så det är ju dom som har justerat kedjespänning och så... men dom tar ju givetvis inget ansvar...

Fasen vad trist, lider med dig.
Man blir ju lite nevös, vi har ju nästan samma grejer i motorn...

Jo är jäkligt tråkigt! särskilt den här årstiden :(

Jo det är nog ung. samma grejer i din men ser du bara till att ha ett ordentligt kedjespel så är det lugnt!

Jag kan bränna ner manualen på en CD så får du den vid tillfälle.
Nu har du det jobbigaste gjort ju, nu ska här klyvas.... :tummenupp

Oljepumpen är fort kollad efter att halvorna till blocket är separerade, men som sagt, jag köper av dig den om den inte behövs.

Edit: Var det mycket gojs i oljan?

Last edited:
Oljan såg hyfsat okej ut men det satt en del flisor på magneten på oljepluggen. Tittade i filtret men där såg jag heller inga större metallbitar dock måsta man väl dissekera det för att kunna se bättre. bröt bort det som var kvar av packboxen nu och det verkar som om det allra mesta skrotet från lagret har tryckts utåt mot packboxen... var några kulor i mindre i lagret än orginal :eek:

Upptäckte att jag måste beställa nytt överfall till packboxen också plus den där metallhylsan som är inpressad mot lagret eftersom packboxen skurit på den.....

Ja, vad säger man, ena stunden svarar man på inlägg om andras haverier, en time senar står man själv längs vägen med ett ofantligt skramlande motor. :(

Bara för att vevaxeln gått av..... :rolleyes:

Blir nog att byta till en SV1000 eller nåt, sen byta varje år så man har garanti.... :p

Mell skrev:
Ja, vad säger man, ena stunden svarar man på inlägg om andras haverier, en time senar står man själv längs vägen med ett ofantligt skramlande motor. :(

Bara för att vevaxeln gått av..... :rolleyes:

Blir nog att byta till en SV1000 eller nåt, sen byta varje år så man har garanti.... :p

Ja inte f-n fick man vara värst nån längre stund :skrämd

Jag vill inte ha nån SV1000 gillar inte designen, ser ju ut som om det vore nån yamaha eller nåt...... kanske en TL med clipon styre och SV motor däremot *drömmer*

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT