j***a skit mc!!!!!!

kakka

Ny medlem
Gick med
1 May 2003
Ort
stockholm
Hoj
aprilia rs 125-98 och en Yamaha Yz-92
fy fan va less man blir...

i morse skulle jag dra med min polare och hans farsa o köra mälaren runt!!! men när jag på morgonen skulle starta min hoj fick den för sig att strejka. :mad:
batteriet hade inte tillräckligt med ström så den orkade inte driva startmotorn... så vi sprang ner och upp för en backe tills vi gav upp och dom åkte utan mig... :(
jag hämtade laddaren och satte batteriet i laddning... några timmar efter var den klar... enligt lampan på laddaren iallafall...
jag tryckte på start knappen och vips var den igång...
jag misstänker att den behöver lite mer luft i börgan än vad den får eftersom att jag hade tanken öppen när den startade...

ps. jag hade soppakranen och tändningen på när vi försökte rulla igång den.........
 
kakka skrev:
fy fan va less man blir...

i morse skulle jag dra med min polare och hans farsa o köra mälaren runt!!! men när jag på morgonen skulle starta min hoj fick den för sig att strejka. :mad:
batteriet hade inte tillräckligt med ström så den orkade inte driva startmotorn... så vi sprang ner och upp för en backe tills vi gav upp och dom åkte utan mig... :(
jag hämtade laddaren och satte batteriet i laddning... några timmar efter var den klar... enligt lampan på laddaren iallafall...
jag tryckte på start knappen och vips var den igång...
jag misstänker att den behöver lite mer luft i börgan än vad den får eftersom att jag hade tanken öppen när den startade...

ps. jag hade soppakranen och tändningen på när vi försökte rulla igång den.........
Hade du tanklocket av menar du? Kolla isf luftningen till tanken. Det har inget samband med förgasarinställningen.
 
nope jag menade att jag öppnat upp tanken så att man ser ner till motorn mm..
 
ok... tänkte bara att det kommer in lite mer luft när tanken inte täcker hålen i luftburken
 
kakka skrev:
ok... tänkte bara att det kommer in lite mer luft när tanken inte täcker hålen i luftburken

nja.. tror inte att ditt fel ligger där... mer i att det just inte va nån ström i batteriet och den inte orkade tända ordentligt då.
 
Conrad skrev:
Men batteriet hjälper väl inte inte till att tända stiftet, eller?

Du behöver spänning för att det ska tända. Om man inte har nån ström i batteriet kan det va så att generatorn inte genererar tillräckligt med ström för att all elektronik på hojen ska komma igång riktigt.
 
EBS skrev:
Du behöver spänning för att det ska tända. Om man inte har nån ström i batteriet kan det va så att generatorn inte genererar tillräckligt med ström för att all elektronik på hojen ska komma igång riktigt.
Iaf om man har en oJapansk moped ;)
 
man kan faktiskt rulla igång en 125a! (har även lyckats med en 650 enstonka, dock lite tyngre)
 
Sitter nog skillda spolar för tändningen och för laddning av batteriet. Om spolen för tändningen är trasig/ nåt kabelbrott så kan den ju bli svårstartad utan batteri.. En tanke bara.. ;)
 
cool_adde skrev:
man kan faktiskt rulla igång en 125a! (har även lyckats med en 650 enstonka, dock lite tyngre)

Allt med manuel låda gär väll att rulla igång.. har rullat igång en massa diselbilar traktorer osv har rullat igång en lastbil också.. :cool: Är bara att ha riktigt med fart smälla i kanske 3:an och sen vara snabb på kopplingen när den startat.. :)
 
Om batteriet är dött är det bara till att kånka och putta!!Fick jag göra idag :rolleyes: Batteriet total dött. med lite vilja så går det!fick springa med den antal gånger i backen :rodnar var helt slut när den drog igång :tummenupp sen var det bara och köra en sväng så är batteriet laddat och nu startar den hur fint som helst :tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top