Jönköping KTM 625, 640, Duke

mikaelnilsson77

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2010
Ort
Jönköping
Hoj
2004 KTM 640 SM
Hej

Jag skulle behöva testa en CDI box i en KTM 640 LC4 2003-2004 för att se om den fungerar. 625 och Duke borde även fungera om jag inte missuppfattat något.

Får ingen gnista i min egen. Har felsökt elsystemet i evigheter men kan inte hitta vad som är fel, testade byta box men det hjälpte inte.

Så om det finns någon hjälpsam själ i Jönköping med omnejd som har någon av dessa hojar och vågar låta mig testa min box i din hoj vore jag ohygglofantligt jättetacksam.

Jag kan inte se hur detta skulle kunna skada en annan hoj ifall boxen är paj, rätta mig ifall jag har fel...
 
Om CDI är trasig så är dend et av ett skäl, ytterst sällan de rasar utan yttre åverkan. Av just den anledningen lånar jag inte ut CDI för att testa...
 
Om CDI är trasig så är dend et av ett skäl, ytterst sällan de rasar utan yttre åverkan. Av just den anledningen lånar jag inte ut CDI för att testa...


Javisst. Jag var mest intresserad av att testa min cdibox på en annan hoj för att verifiera att den verkligen är trasig.

Regulatorn ska enl. mätning vara ok. Kan statorn/pickupen bränna cdiboxen? Kan man mäta sig till eventuell överbelastning på något sätt?
 
du har ohm mätt statorn och pickupen? För mig var det pickupen som gått när jag inte fick gnista.
 
Javisst. Jag var mest intresserad av att testa min cdibox på en annan hoj för att verifiera att den verkligen är trasig.

Regulatorn ska enl. mätning vara ok. Kan statorn/pickupen bränna cdiboxen? Kan man mäta sig till eventuell överbelastning på något sätt?

Min gissning skulle snarare ligga i kondensator och tändhatt/spole....
 
Min gissning skulle snarare ligga i kondensator och tändhatt/spole....

Tändspolen är mätt och motstånden verkar stämma iaf.

Får ingen gnista mellan tändkabel - jord heller. Även testat med annan tändhatt.

Har kondensatorn någon direkt inverkan på tändsystemet alls, jag trodde den var mest för lyset?

Ingen aning om vad som skulle kunna döda CDI-boxen? Som jag ser det kan det bara vara felaktig regulator eller någon överbelastning från pickupen, om det ens är fysiskt möjligt...?
 
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top