Jävlas med dina polare.. bygg en taser ;)

• Thread starter Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date Start date

Dominator-Rocks

Guest
Tjena tycker du det är kul att jäklas med dina polare?

Om svaret är ja och du har brist på Djävulstyg så kan du snabbt enkelt och billigt bygga en liten tazer :cdevil

Slängde precis ihop en, byggtid ca 10min.

Det här behöver du.

Elmyggrack
250px-Elektr_vliegenmepper.JPG

Sax eller avbitartång
Något att skala kablarna med.
images

Eltejp
Isolera kablarna innan limning.
29676_534x534.jpg

2st spikar eller liknande (I mitt fall 2st kromade insexnycklar)
Som ledare
3610.jpg

Varmlimspistol
Försegling och montering av ledare.
32270047_rdax_250x188.jpg

Skruva isär handtaget och slit den racket skala av isoleringen på kablarna linda kablarna runt "ledarna".

Isolera med tejp fixera med lim, ös på rejält så det blir stabilt skruva ihop och tillsätt lite lim i mynningen.

Jag vart rejält förvånad då det spraka till rejält när jag testade den på handen 2st små brännmärken och så luktade det bränt kött, rätt så obehagligt var det också :brynad :cdevil

Last edited:
nån som vill veta hur man bygger en riktig?

i got the answer!

det här är livsfarligt så testa inte det på någon person/djur.

ta en kamerablixt helst från en systemkamera (=kraftfullare) eller budgetvarianten, engångskamera med blixt.

skruva isär och ta loss kretskortet och separera det från blixten. det vi vill åt är en mycket liten transformator samt kondensatorn. koppla på sladd och två stift på anslutningen till själva blixtlampan (det är även en jord, men denna kan man strunta i helt). nu har man alltså en apparat som laddar upp en hög spänning (ca 400V brukar det vara) och kan med hjälp utav kondensatorn lagra samt ladda ur mycket snabbt. nästa steg är att koppla på flera kondensatorer genom parallellkoppling. de måste vara på minst 400V och helst några hundra microfarad. dessa kan man dels hitta på www.elfa.se eller t.ex. på chassiet i en gammal bildrörstv. efter detta moment kan det ta ca 20 sekunder för transformatorn att ladda upp kondensatorerna men vilken jävla smäll det blir :D:yoparty

jag skall se om jag kan filma lite och lägga upp någonstans.

ta en kamerablixt helst från en systemkamera (=kraftfullare) eller budgetvarianten, engångskamera med blixt.

skruva isär och ta loss kretskortet och separera det från blixten. det vi vill åt är en mycket liten transformator samt kondensatorn. koppla på sladd och två stift på anslutningen till själva blixtlampan (det är även en jord, men denna kan man strunta i helt). nu har man alltså en apparat som laddar upp en hög spänning (ca 400V brukar det vara) och kan med hjälp utav kondensatorn lagra samt ladda ur mycket snabbt. nästa steg är att koppla på flera kondensatorer genom parallellkoppling. de måste vara på minst 400V och helst några hundra microfarad. dessa kan man dels hitta på www.elfa.se eller t.ex. på chassiet i en gammal bildrörstv. efter detta moment kan det ta ca 20 sekunder för transformatorn att ladda upp kondensatorerna men vilken jävla smäll det blir :D:yoparty

En sån kondensator lyckades jag kortsluta när jag skulle laga (läs skruva isär) en kamera.

Dra åt helvette vad det smällde!
Väckte hela huset och sket nästan på mej.

Ha en sån gjorde jag när jag var liten, av en liten pocketkamera som jag köpte på auktion :yoparty fast inte med extra kondingar.

Har du provat den på dig själv?

Edit:
Filmade precis min skapelse när jag körde den mot metall, kommer en youtube :yoparty

Last edited:
Varför krångla till det så? köp en stabig konding och kör in i vägguttaget :rolleyes

för att jämföra med kraften på DR och min i första klippet. den brände faktiskt av en utav trådarna i racket. dock så gör sig inte bild/ljud rättvist på tuben jämfört med verklighet, det är en jävla skillnad:brinnerup

[YOUTUBE-ID]Bcu23gug-OM[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]M8Zt6RfLLSk[/YOUTUBE-ID]

för att jämföra med kraften på DR och min i första klippet. den brände faktiskt av en utav trådarna i racket. dock så gör sig inte bild/ljud rättvist på tuben jämfört med verklighet, det är en jävla skillnad:brinnerup

[YOUTUBE-ID]Bcu23gug-OM[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]M8Zt6RfLLSk[/YOUTUBE-ID]

Ha ha den där vill man inte skoja med polarna med? :hihi

Ha ha den där vill man inte skoja med polarna med? :hihi

därav skrev jag: "det här är livsfarligt så testa inte det på någon person/djur."

du ser tidigare brännmärken på vevlagret på sista filmen. jag har testat på sniglar och sån skit. det bara fräser, sen bubblar det om dom (läs kokar).:D

synd bara att jag inte har en bättre kamera, det blir inte verklighetstroget :( det smäller så det nästan tjuter i öronen ett litet tag:näsblod

Tazers är roliga!
Var nere i östeuropa för ett par veckor sen och en liten fin tazer inhandlades och kom fram på fyllan. Jävlar vilket tryck det kan vara i sånna små saker! Tror den va på 1,4 eller 1,8 MV. Har fortfarande märken..:gnissla

därav skrev jag: "det här är livsfarligt så testa inte det på någon person/djur."

du ser tidigare brännmärken på vevlagret på sista filmen. jag har testat på sniglar och sån skit. det bara fräser, sen bubblar det om dom (läs kokar).:D

synd bara att jag inte har en bättre kamera, det blir inte verklighetstroget :( det smäller så det nästan tjuter i öronen ett litet tag:näsblod

Jag tycker nog att man skall hålla sig till min modell :tummenupp om man inte vill ha ihjäl någon förstås :brinnerup

Edit:

Youtube

[YOUTUBE-ID]GKuv3s3OVwc[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Jag tycker nog att man skall hålla sig till min modell :tummenupp om man inte vill ha ihjäl någon förstås :brinnerup

jag tror att det är farligt, men kanske inte livsfarligt med min lilla pryl:rolleyes:

strömmen tar ju kortaste vägen mellan de två stiften så troligtvis kommer inte strömmen gå igenom några vitala organ i kroppen :tummenupp

har dock inte vågat testa och kommer troligtvis heller inte göra det, förvarar den längst ner i skrivbordslådan

jag tror att det är farligt, men kanske inte livsfarligt med min lilla pryl:rolleyes:

Den är nog inte så farlig som den ser ut, en sjujävla massa spänning men lite strömstyrka.... gissar jag.

Fast å andra sidan så har man ju hört att man skall passa sig när man skruvar isär tv apparater..... kondensatorer...

Kommer säkert någon elektriker snart och reder ut allt :D

Last edited:
Den är nog inte så farlig som den ser ut, en sjujävla massa spänning men lite strömstyrka.... gissar jag.

Fast å andra sidan så har man ju hört att man skall passa sig när man skruvar isär tv apparater..... kondensatorer...

Elektriker är jag inte, men avlänkningskondensatorerna är väl på en massa kilovolt har jag för mig.

Att leka med är dom inte, då dom kan ge upphov till hjärtflimmer om man kortar dom mot kroppen.
Dom är försedda med urblödningsmotstånd så att dom ska tömmas om man lämmnar tv'n urkopplad ett tag, men dom motstånden kan pajja.

Dom gånger jag har rotat i TV apparater (och rörförstärkare) har jag hållit fingrarna borta från alla stora kondingar..

El är farliga grejer som man inte ska leka med (tycker jag iallafall)

Var på apu vid ett elbolag och vi skulle installera lite saker i en skola. Vi trodde att vi hade stängt av huvudströmbrytaren, men det visade sig att vi hade bara stängt av en del.

Kommer inte ihåg exakt vad jag gjorde för det var några år sedan, men jag kom emot nåt strömförande i kopplingscentralen och hade greppat tag och kunde inte släppa. 2 sekunder senare eller nåt så lossnade jag och föll handlöst i backen. Var rätt uppskakad efter det och elektrikern som jag jobbade var ju så klart det med.

Var väl lite ot, men man ska ha respekt för el, för det kan gå så fel

btw, behöver inte vara mycket strömstyrka för det ska vara farligt.

Elektriker är jag inte, men avlänkningskondensatorerna är väl på en massa kilovolt har jag för mig.

Att leka med är dom inte, då dom kan ge upphov till hjärtflimmer om man kortar dom mot kroppen.
Dom är försedda med urblödningsmotstånd så att dom ska tömmas om man lämmnar tv'n urkopplad ett tag, men dom motstånden kan pajja.

Dom gånger jag har rotat i TV apparater (och rörförstärkare) har jag hållit fingrarna borta från alla stora kondingar..

stämmer bra. Kan få en jävla stöt av dem om man inte passar sig som kan leda diverse saker

Last edited:

där har du fel, denna apparat är "enbart" på ca 400Volt vilket i sammanhanget inte är så mycket, däremot sitter det tre stora kondensatorer (från tvapparater) på totalt ca 700-800 microfarad, vilket ger en jävla effekt faktiskt!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT